Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 12:07 Verder is het wel goed om je af toe af vragen "Ben ik nu een dick?" Hoevaak ik na het stellen van deze vraag mijn getypte stukje hier al niet heb gewist.. :kiss:

Afbeelding
Shirtje met dit als opdruk wil ik wel.
"This species has amused itself to death"
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 11:49
maverick76 schreef: zo 3 januari 2021, 11:27 Iedereen heeft z'n kwaliteiten op andere vlakken zitten maar volgens mij kon jij altijd wel aardig trappen als je er weer een beetje in zit.
Ik schijn een stuk harder te gaan dan mijn BMI suggereert. :winkie:

Ik kan me nog een briljante Let's Ride Reichswald die ik had georganiseerd herinneren, waarbij een van de deelnemers dacht het een lekker ontspannen ritje zou worden toen hij me uit de auto zag stappen. :winkie: Was wel een toffe rit met veel oudgedienden hier, Jan the Man en Kermit in ieder geval, en misschien ook nog wel TSTM.
Ik kan me die "rustige" ritjes nog perfect herinneren :D ; eerst steenkoud omdat we allemaal over onze fietsen moesten lullen.....dan gelijk volgas omhoog (hoezo warming-up?) .....om vervolgens over mooie, maar soms ook volstrekt onmogelijke paadjes (of iets wat daar vaag op leek) weer af te dalen. Wel altijd gezellig, enorm leerzaam, iedereen behulpzaam en meestal was ik voortijdig volledig gesloopt afgehaakt ( "oudste" als excuus :oops: )
Toch is dit wat voor mij mountainbiken is ...of in volstrekte eenzaamheid over soms matig begaanbare paden over de (oude) Rheden route of Nijmegen-Reichswald ploeteren tot je zelf en/of je drivetrain zijn gesloopt door bagger of zand.
Heeft allemaal niet zo veel met baggy vs lycra, strava ja-of-nee, trailrespect, paseer etiquette en rondetijden te maken; ik ben al tijdje geleden afgehaakt.
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op zo 3 januari 2021, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Dat niet groeten op de racefiets vind ik altijd zwaar overdreven. Ik rij ook veel op de racefiets en als ik andere fietsers tegemoet kom groet ik altijd even. Niet een overdreven hand omhoog maar gewoon even de vingers omhoog van het stuur en een klein knikje. Meestal ook gewoon een simpele groet terug. Heus niet altijd maar zwaar overdreven om te zeggen dat het nooit gebeurd.

Fiets ook veel in België en Frankrijk en doe daar hetzelfde. Totaal geen verschil in.

Volgens mij is dit verhaal een beetje op komen zetten door een of andere journalist die destijds een keer een verhaaltje moest schrijven. Even vergeten wie dat op alweer was...
Laatst gewijzigd door Idske op zo 3 januari 2021, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4713
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Crapton schreef: zo 3 januari 2021, 10:22
Ik zal ns een baggy kopen en dan lekker keihard over de trails raggen. Daarmee mag t vast wel van de trackpolitie.

Strava blijft aan.


Probleem blijft: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... dt-drukker. Ze hebben mij gefilmd op 1:00 :winkie: .Tracks aub niet moeilijker maken.
Ik rijd ook afwisselend met lycra of baggy. Voor de snelheid maakt het echt geen verschil hoor 8)

Ik zal overigens maar niet zeggen wat ik over je zei toen ik dit item zag op RTL ... :lol: coronafietser :tong
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Giant-E schreef: zo 3 januari 2021, 12:52
koeboe schreef: zo 3 januari 2021, 12:40

Ik moet hier toch wel om lachen. Overdrijven is ook een vak.
Respecteer elkaar gewoon, that’s all....

Ik vind wel dat we nu een castelli shirtje voor je moeten kopen met je avatar erop 😂
Dus jij vindt alle punten die ik aandraag overdreven? Ik, en vele anderen maken dit gewoon mee hoor, niets overdreven aan. En dat weet jij ook. Anders hoor ik graag waar ik overdrijf. Game on!

Oh ja... Castelli shirt graag in XL. Dan rij ik de volgende meeting 1 rondje als bwr. Inclusief aso gedrag, zuur gezicht, snot uit de neus, en focus. Vooral focus! :bier:
Ja, erg overdreven. Het heeft geen zin om te bediscussiëren hoe jij het ervaart. Ik herken best de kenmerken van irritante MTBers die je omschrijft, maar om nu te zeggen dat het heel extreem is. Of dat het in Brabant allemaal zo’n treurnis is... Blijf dan maar boven de sloten.

Vanochtend het drieluik Dorst gedaan in het spitsuur op de zondagochtend. Heel druk, geen enkele keer me geïrriteerd aan andere bikers. Ook snelle jongens. Als je gewoon op tijd aan de kant gaat wanneer je zelf denkt dat het kan is er geen probleem. Bij langzamere fietsers idem, doe gewoon rustig en daarna weer lekker doorrijden.
De treintjes heb ik vanochtend niet gezien, althans niet in hetzelfde uniform... Wel veel vriendengroepjes (ook in baggy (lange en korte) broeken).

De castelli opmerking vind ik dan weer wel heel grappig, maar hoop dat je het als satire bedoeld 😁
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

baron062 schreef: zo 3 januari 2021, 12:14
yo-eddy schreef: zo 3 januari 2021, 12:09

wellicht was toen alleen de (gedwongen) keuze voor SS niet de meest handige.

één tip, word geen timmerman met krakende deuren maar zorg ervoor dat je zelf altijd een goede fiets beschikbaar heb voor je eigen ritjes.
Wat heeft die SS er mee te maken?

Die drops waar Suravida en ik te schijterig voor waren had jij natuurlijk al talloze malen kunnen oefenen, in jouw bos. :wink:
Die SS zorgde er in mijn ogen voor dat Sura te moe was om technisch nog "lekker" te kunnen rijden... maar ik kan er uiteraard naast zitten.
En die drops reed ik 30 jaar geleden inderdaad ook ooit voor het eerst af .... maar dan zonder iemand die het eerst netjes voor deed en op "iets" minder materiaal dan jullie nu :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wanneer komen we terzake, dames? Terzake als tot de kern die volgt uit de titel van het topic?
Alle haren zijn inmiddels wel gekloofd en ik heb wel behoefte aan goeie input waar we op kunnen bouwen richting de anti-mtb lobby
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Gezellig onderling keuvelen op de route tijdens het rijden klinkt in dit jaargetijde in het bos voor anderen als zinloos irritant absurd geschreeuw tot 1 km je omgeving :-{

Dit zal ook bijdragen aan de anti MTB gevoelens :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

@Ed:Had geen zak te maken met moe, alleen maar met lef. Dat heb ik namelijk niet. En ik heb ook geen zin om mezelf de kreukels in te rijden om me te bewijzen voor een of andere Noord Hollander met een grote bek. :winkie:

Goed punt Bert: Maar volgens mij gaan we niet verder komen dan gewoon stug uitermate vriendelijk te blijven tegen andere bosgebruikers en daar waar nodig uitleg te geven over vaste routes en het effect op de natuur. Naast het geduldig wachten tot de Corona effecten wegebben. Van mening zijn dat het nu iemand anders zijn beurt is gaat ons in ieder geval niet verder brengen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

suravida schreef: zo 3 januari 2021, 15:00 @Ed:Had geen zak te maken met moe, alleen maar met lef. Dat heb ik namelijk niet. En ik heb ook geen zin om mezelf de kreukels in te rijden om me te bewijzen voor een of andere Noord Hollander met een grote bek. :winkie:
peer pressure is sowieso iets waar we op onze leeftijd niet meer aan moeten doen, iets bewijzen doe je aan jezelf en als jij er vrede mee hebt dat deze Amsterdamse stoeprandjes een stap te ver zijn is dat prima :kiss: :winkie:
suravida schreef: zo 3 januari 2021, 15:00 Goed punt Bert: Maar volgens mij gaan we niet verder komen dan gewoon stug uitermate vriendelijk te blijven tegen andere bosgebruikers en daar waar nodig uitleg te geven over vaste routes en het effect op de natuur. Naast het geduldig wachten tot de Corona effecten wegebben. Van mening zijn dat het nu iemand anders zijn beurt is gaat ons in ieder geval niet verder brengen.
Inderdaad, een vriendelijk "goedendag" is nog nooit iemand slechter van geworden.
Vandaag gewandeld in Schoorl met mijn gezinnetje, louter vriendelijkheid in het bos. De twee "wild" rijdende kids (max jaar of 12) nog even gewezen op de mooiste route naar huis (ze waren beetje verdwaald ;) ) ..... top ochtend. Misschien zo nog even laatste rondje voor donker om de kilo's van 2020 een beetje af te schaven.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2075
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

@Bert: ik merk dat als ik de kleine mee heb ik van vrijwel iedereen positieve reacties krijg. Ook van dat groepje wandelaars dat zich een paar tellen eerder nog de pleuris schrok van te dicht en te snel passerende fietsers. Oftewel, volgens mij moet je gewoon schaamteloos kinderen inzetten als charmeoffensief :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

yo-eddy schreef: zo 3 januari 2021, 15:17 peer pressure is sowieso iets waar we op onze leeftijd niet meer aan moeten doen, iets bewijzen doe je aan jezelf en als jij er vrede mee hebt dat deze Amsterdamse stoeprandjes een stap te ver zijn is dat prima :kiss: :winkie:
Ik verwijs maar even naar mijn verse onderschrift in de realisatie dat ik je er blijkbaar een eeeeeenorm plezier mee heb gedaan om iets niet te rijden, maar ik begin er nu wel een beetje moe van te worden. Verdere opmerkingen aangaande mijn gebrekkige fietstechniek dan ook graag in de mailbox of IRL. :-q

@38x10: Kinderloze MTBers worden binnenkort van de route geweerd? :((
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2075
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Dat zeg ik toch niet? Ik suggereer alleen die kleine in-de-weg-fietsende bijdehandjes in te zetten voor de goede zaak :bier: :kiss:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Je mag er wel een paar van me lenen hoor ;)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

bert l. schreef: zo 3 januari 2021, 14:56 Wanneer komen we terzake, dames? Terzake als tot de kern die volgt uit de titel van het topic?
Alle haren zijn inmiddels wel gekloofd en ik heb wel behoefte aan goeie input waar we op kunnen bouwen richting de anti-mtb lobby
Een idee: reteouderwets, een flyer (gemaakt van biologisch afbreekbaar papier) uitdelen met daarop spelregels, gedragsregels, kaartje van de route? En dan selectief op de doelgroep, dus BWR en CGF's? Kan ook neergelegd worden bij verhuurders en fietsenwinkels.

Of een campagne beginnen, landelijk, op platforms als Tiktok oid. Maar ook blad Fiets, Mountainbike.nl, MTBroutes.nl.
Plaats reactie