Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Zo, heb na een paar dagen dit topic weer ff bijgelezen. Ik moest toch wel even heel hard lachen om de ironie...

Iemand die eerst dit soort teksten plaats...
Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 00:42Ik ga met niet meer verder aanpassen, heel mijn jaar aan gespendeerd en veel dingen moeten laten omwille van corona en alles wat daar mee samenhangt en meekomt. Nu ia de rest van de wereld aan de beurt, ik heb mijn schaapjes al op het droge en ga lekker een vol jaar de egoïst uithangen.
Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 10:48Ik heb er geen moeite mee dat de hele wereld op mijn lievelingsroutes komt, maar pas je aan!
Knakworstkweker schreef: za 2 januari 2021, 18:45waarom moet mijn norm veranderen terwijl ik hier al langer mee bezig ben?
Knakworstkweker schreef: zo 3 januari 2021, 00:41Waarom moet ik me per se aanpassen? Dat kunnen de nieuwkomers ook, mijn levensstijl en trainingsschema is hier op ingesteld, daar ga ik niet van afwijken omdat iedereen ineens meent het bos in te moeten.
Knakworstkweker schreef: zo 3 januari 2021, 00:41Noem mij maar een egoïst, ik heb de moeite een jaar lang gedaan, nu zijn de andere egoïsten aan de beurt.
en dat juist die persoon dan vervolgens zegt:
Knakworstkweker schreef: zo 3 januari 2021, 21:16Nee, ik wil dat iedereen zich niet als een egoistische mongool gedraagd.

En die egoïsten zijn jammer genoeg meestal lid van een twc of hebben wandelschoenen aan.
En dan denk ik weer terug aan wat ik een pagina of 20 terug al schreef:
Marcobiker schreef: wo 30 december 2020, 10:45 In ieder geval helpt het als we zowel IRL als online ons als een heer/ dame gedragen. Lomp gedrag, op welke manier dan ook, hoort er offline én online niet bij. En dat gaat nogal eens fout, zoals in een aantal recente topics duidelijk te zien is.

Als in "alles wat u doet en zegt, kan en zal tegen u gebruikt worden".
Waarop ik concludeer dat het antwoord op onderstaand vraag simpelweg is "niet".
bert l. schreef: zo 3 januari 2021, 14:56Wanneer komen we terzake, dames? Terzake als tot de kern die volgt uit de titel van het topic?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

van Tuyl schreef: ma 4 januari 2021, 10:50
bert l. schreef: ma 4 januari 2021, 10:09 Beginners en langzamen hebben altijd voorrang. Altijd. Niemand heeft ogen in z’n rug, dus de achteropkomer heeft de oplossing op zak.
Aan de kant? Beginners zijn niet met het verkeer bezig. Die hebben genoeg werk aan het onder controle houden van de fiets.
Denk maar eens aan je eerste autorijles. Jij bedient de auto, de instructeur let op het verkeer
Ben ik het niet met je eens, natuurlijk moet de snellere geduld hebben en er even achter blijven rijden wanneer dat nodig is, maar de langzamere moet ook ruimte maken of geven op een gegeven moment.
Exact. Vind het best aso om willens en wetens permanent voor iemand te blijven hangen die veel sneller is.

Buiten dat is het ook voor die persoon zelf irritant toch als iemand constant in je nek zit te hijgen?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kansloos topic. Over en uit
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Kom ik net dit tegen in een Facebook-wandelgroep waar ik lid van ben :D :
Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Marcobiker schreef: ma 4 januari 2021, 11:49 Kom ik net dit tegen in een Facebook-wandelgroep waar ik lid van ben :D :
Afbeelding
Crossfiets :roll:
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

bert l. schreef: ma 4 januari 2021, 11:35 kansloos topic. Over en uit
Nou nou, je moet een beetje zoeken her en der, maar er zijn heus wel wat bruikbare krentjes in deze topic-pap te vinden hoor!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het begint wel op te vallen dat vooral de topics in de lounge-bar ontsporen en zorgen voor de negatieve sfeer hier op het forum.
Dat is wat mij betreft een trend die we zeker mogen stoppen.
Laatst gewijzigd door Elvander op ma 4 januari 2021, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Elvander schreef: ma 4 januari 2021, 12:53 Het begint wel op te vallen dat vooral de topics in de lounge-bar ontsporen en zorgen voor de negatieve sfeer hier op het forum.
Dat is wat mij betreft een trend die we zeker mogen stoppen.
Valt me vooral op dat steeds meer mensen iets ontsporen vinden terwijl er nog niet zoveel aan de hand lijkt te zijn. We blijven een beetje in een cirkel rond het thema hangen en l*Len. Maar om dit nu meteen kansloos en ontsporing te noemen vind ik wat overdreven.

Soms hebben mensen de behoefte even wat van zich af te schrijven. Ik denk dat Knakworst best wel aardig is IRL .. maar dat hij hier soms even stoom afblaast. En verder is dit topic nu al 21 pagina's .. een bewijs dat het iig nog actueel is. Imho was het sluiten van het topic over de Belgische veldrijder ook al een beetje overdone. We hadden een discussie maar we zijn geen haak en breiclubje. Ook het topic waarin sommigen aangeven de 'vijand' mogelijkheid te gebruiken en zo hun persoonlijke bubbel te creëren is wmb een veel kanslozer topic dan deze. Alsof je in je leven alleen maar gelijkgestemden tegenkomt. Deal with it or dont read ... :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2981
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Elvander schreef: ma 4 januari 2021, 12:53 Het begint wel op te vallen dat vooral de topics in de lounge-bar ontsporen en zorgen voor de negatieve sfeer hier op het forum.
Dat is wat mij betreft een trend die we zeker mogen stoppen.
1. Discussie heeft hoog Truus en Beppie gehalte, maar daar is de Lounge Bar toch voor? Als het je niet zint gewoon dit topic niet aanklikken.

2. Artikel van enduro-mtb.com is al eerder langsgekomen, en vind ik een eenzijdige berg gelul. Beetje als laten we bij het voetballen de goals van het veld halen, want dat is een stuk relaxter. Schoppen we de bal rustig rond en kan er niets gebeuren, geen scheids meer nodig en hoeven we naderhand niet te doesen. Of laten we een marathon rustig wandelen en komen we allemaal samen aan, fck Strava.

Als er echt lekkere technische trails zijn dan kan je niet eens hard, helaas hebben we die in ons platte land vrijwel niet.

"However, if misused, Strava not only destroys the fun and fulfilment in riding but also leads to damaged trails and reputations."

Wat is "misused"? Strava rijders worden weer gestigmatiseerd, al zeker als ze lycra aanhebben (voldoet niet aan de huidige standaard blijkbaar). Ik wil lekker hard over zo'n parkoers kunnen knallen zonder dit soort moreel superieur gezeur. Hard rijden is juist mijn "fun en fulfilment", dat is mijn plezier en deel van mijn mijn sport.

Wat is "hard" rijden, en is dat dan Strava? Op een Limlandse afdaling vindt de ene 10 km/u hard en de ander doet makkelijk 25 km/u. En wat mag er dan van de trackpolitie? Wie mag er trouwens bij de trackpolitie?

Natuurlijk rij ik niemand van het pad af, of wandelaars van de sokken. Hoe vaak moet ik dat uitleggen? Nog een keer, helpt dat?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Giant-E schreef: zo 3 januari 2021, 12:58
balboa schreef: zo 3 januari 2021, 12:50 Leuk ook om die aanmoedigingen te horen van andere fietsers. Daar groeien die kleintjes zichtbaar van.
Wij zijn gisteren ook rond 13:00 uur gestart vanuit Driebergen voor een ronde Zeisterlitz. Ik (Zwarte kleding, blauwe helm, op zwart/rode Cube AMS, en fietsmaat op een Neuron) weet bijna zeker dat ik jouw zoontje bemoedigend heb aangesproken, inclusief dikke duim. :-q
Dat zou heel goed kunnen en in dat geval nog bedankt voor de mooie aanmoediging :-q . Zoontje op een zwarte Focus en fel gele helm en ik op een groene Kona.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Zoals Aurelius ook al aangegeven heeft; Het ligt niet aan strava maar de manier waarop je het gebruikt.
Shortcuts -die ik veel zie ontstaan- zijn uit de boze wat mij betreft. ( en ja dat schrijf ik wel toe aan de kom-jagers)
Hard fietsen is prima maar niet ten koste van alles.
Overigens heb ik het nog niet meegemaakt dat ik iemand achterop kom die mij er niet langs wil laten.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

hanjovdberg schreef: ma 4 januari 2021, 13:38Ook het topic waarin sommigen aangeven de 'vijand' mogelijkheid te gebruiken en zo hun persoonlijke bubbel te creëren is wmb een veel kanslozer topic dan deze. Alsof je in je leven alleen maar gelijkgestemden tegenkomt. Deal with it or dont read ... :bier:
Hahaha... juist bij dat "don't read it" is die vijand-functie een perfect hulpmiddel :lol:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

MVMVML schreef: ma 4 januari 2021, 11:55 Crossfiets :roll:
Ja sorry - ik heb 'm niet getekend :D :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Knakworstkweker

Marcobiker schreef: ma 4 januari 2021, 11:07 Zo, heb na een paar dagen dit topic weer ff bijgelezen. Ik moest toch wel even heel hard lachen om de ironie...
Dat je de moeite doet :o
Marcobiker schreef: ma 4 januari 2021, 11:07 En dan denk ik weer terug aan wat ik een pagina of 20 terug al schreef:
Marcobiker schreef: wo 30 december 2020, 10:45 In ieder geval helpt het als we zowel IRL als online ons als een heer/ dame gedragen. Lomp gedrag, op welke manier dan ook, hoort er offline én online niet bij. En dat gaat nogal eens fout, zoals in een aantal recente topics duidelijk te zien is.

Als in "alles wat u doet en zegt, kan en zal tegen u gebruikt worden".

Waarop ik concludeer dat het antwoord op onderstaand vraag simpelweg is "niet".
bert l. schreef: zo 3 januari 2021, 14:56Wanneer komen we terzake, dames? Terzake als tot de kern die volgt uit de titel van het topic?
Eens
hanjovdberg schreef: ma 4 januari 2021, 13:38 Ik denk dat Knakworst best wel aardig is IRL .. maar dat hij hier soms even stoom afblaast.

------

Alsof je in je leven alleen maar gelijkgestemden tegenkomt. Deal with it or dont read ... :bier:
Dit dus.
bert l. schreef: ma 4 januari 2021, 11:35 kansloos topic. Over en uit
En daarmee klaar.



Als ik iedereen serieus nam hier of irl, dan zou ik nog niet eens tijd hebben om mezelf hier te vermaken.

Blijkbaar zijn er veel gebruikers hier die de gezonde discussie buiten dit forum niet hebben (of niet kunnen winnen) en een beetje te serieus ingaan op alles om hun gram te halen.

Kusje erop!
Plaats reactie