Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hwpaints schreef: ma 4 januari 2021, 21:37 het is niet hobby voor iedereen , voor sommige is het sport , en daar moet je voor trainen.
niet koste wat kost en zeker geen asociaal gedrag maar als je tegenwoordig hard fiets word je hier neergesabeld , strava ridder , lycra boys of wat anders genoemd,
dus ook zou ik zelf eens in de spiegel gaan kijken , niet zo op yo eddy gericht maar wel op al diegene met het commentaar.
denk dat de titel anti mtb beter veranderd kan worden mtb vs mtb er is meer frustratie onderling dan met voetgangers en andere bosjutters.
Ik heb ook wedstrijden en marathons gereden, maar toen was het nog niet zo druk in het (mijn :wink: ) bos gelukkig.
Het feit dat het hier MTB vs MTB wordt komt natuurlijk door het feit dat de andere recreanten hier ondervertegenwoordigd zijn .... en omdat dit een forum is waar kleine tegenstelling erg uitvergroot worden.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Hilhoven schreef: ma 4 januari 2021, 19:04
38x10 schreef: ma 4 januari 2021, 09:45 Natuurlijk moeten snellere rijders zich aanpassen. Vergelijk het met skiën, daar heeft de langzamere skier ook voorrang (pdf). Altijd.

Ik zie meer vergelijkingen overigens......

https://m.youtube.com/watch?v=XPZDEWBzneY

Nu hetzelfde zure gejank in het bos, als op de piste toen ik in de jaren 90 ging boarden.
Ik windsurf en zie ook daar in 2020 een enorme groei van herintreders en beginners. Op mooie dagen overvolle parkeerplaatsen. Gelukkig is er op het water veel ruimte, vermits er geen vaste routes zijn. En omdat windsurfen geen fietsen is (steile leercurve) varen beginnelingen niet in de weg, je kunt gewoon wat verder weg gaan varen waar meer wind/golven/dieptes zijn.

Er zijn echter ook verschrikkelijk veel mensen gaan kiten (niet zo'n steile leercurve, dus je bent sneller "ervaren"). Kiten mag bijna nergens, alleen op plekken waar het expliciet is toegestaan. Dat is niet voor niks, kiten kan gevaarlijk zijn, voor zowel het publiek als de kiter zelf. En toch zie je altijd weer kiters opstappen op plekken waar het niet mag. Kite oplaten en landen tussen de badgasten op het strand, sprongen maken vlakbij het strand en boven windsurfers, tussen de zwemmers door varen, in niet toegankelijk natuurgebied. Gewoon echt asociaal en bloedlink. Kiters die denken alles te beheersen, maar geen inzicht hebben in de windrichting/stroming/weersomslag etc met als resultaat ieder jaar weer vele gewonden en dodelijke ongelukken. Maar een kleine groep, maar wel de groep die het voor de grote groep goedwillenden verpest. En zorgt voor nog meer verboden/regulering.

Ben geen echte wintersporter (op je 50ste beginnen met snowboarden is te laat) maar ook op de pistes zie je veel cowboys die denken dat ze alleen op de wereld zijn. Ik had in ieder geval schrik van de boarders en skieërs die met een hoge snelheid vlak voor of achterlangs kwamen.

Denk dat er raakvlakken met mtb-en zijn. Grote verschillen in snelheid/ervaring/techniek, "grillige" natuur en daarbij op een aantal plekken kruisend verkeer met andere bosgebruikers. Is een recept voor problemen als de drukte toeneemt.

Les voor ons, de "ervaren en snelle" rijders: houd rekening met je omgeving.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Knakworstkweker schreef: ma 4 januari 2021, 20:50
Crapton schreef: ma 4 januari 2021, 20:25

Moet je maar op Strava kijken :winkie: . Potentieel is er wel maar er rijden de hele tijd mensen in de weg :tong .
Maar als er niemand in de weg rijdt haal je meer dan 20,4 gemiddeld?

Op 50 km doe ik 23 gemiddeld, maar dat is een paar keer Bakelsbos rijden, wel vrij technische route.

Ik ben ook benieuwd :D heb je niet een rondje LDD? Die heb ik ook wel eens gedaan, maar niet grandioos bekend.
Oud rondje Dorst 20:57 min in 2010: https://www.strava.com/activities/32507 ... /546998632.

Volgens mij op een Rose Versand NPL met een zware Fox Talas en zware banden.. Kom al zeker 5 a 8 jaren niet meer op LDD of Dorst ivm drukte, vignet, afstand tot mijn woonplaats.

Reed ook de oude Posbank Veluwe route CW en CCW wel onder het uur. Ik kan/kon redelijk doorrijden, maar nog wel stuk af van de echt snelle mannen (die zijn dan ook vaak de helft van mijn leeftijd en tegenwoordig veel betere spullen).


Strava blijft belangrijk want: if it ain't on Strava it didn't happen.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Bobken
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 3 februari 2016, 17:41

hwpaints schreef: ma 4 januari 2021, 21:37
yo-eddy schreef: ma 4 januari 2021, 21:16 ...
het is niet hobby voor iedereen , voor sommige is het sport , en daar moet je voor trainen.
niet koste wat kost en zeker geen asociaal gedrag maar als je tegenwoordig hard fiets word je hier neergesabeld , strava ridder , lycra boys of wat anders genoemd,
dus ook zou ik zelf eens in de spiegel gaan kijken , niet zo op yo eddy gericht maar wel op al diegene met het commentaar.
denk dat de titel anti mtb beter veranderd kan worden mtb vs mtb er is meer frustratie onderling dan met voetgangers en andere bosjutters.
Hier lees ik voor mezelf al een deel van de oplossing op de oorspronkelijke vraag. Zorg eerst dat je als doelgroep overeen kan komen. Want op de manier dat we hier over de verschillende doelgroepen praten is een groot deel van het probleem. Iets met onverdraagzaamheid...

Ik ben mezelf hier al een paar dagen aan het amuseren met dit topic. Meermaals moest ik lachen met reacties die komen van mensen die de manier waarop ze hun hobby beoefenen beschouwen als de enige juiste. En daar zit volgens mij de clou van heel dit verhaal.

Snel en traag hebben beiden recht om zich te amuseren in het bos op de trails. Mits wat verdraagzaamheid moet dat ook perfect kunnen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Crapton schreef: ma 4 januari 2021, 22:19
Knakworstkweker schreef: ma 4 januari 2021, 20:50

Maar als er niemand in de weg rijdt haal je meer dan 20,4 gemiddeld?

Op 50 km doe ik 23 gemiddeld, maar dat is een paar keer Bakelsbos rijden, wel vrij technische route.

Ik ben ook benieuwd :D heb je niet een rondje LDD? Die heb ik ook wel eens gedaan, maar niet grandioos bekend.
Oud rondje Dorst 20:57 min in 2010: https://www.strava.com/activities/32507 ... /546998632.

Volgens mij op een Rose Versand NPL met een zware Fox Talas en zware banden.. Kom al zeker 5 a 8 jaren niet meer op LDD of Dorst ivm drukte, vignet, afstand tot mijn woonplaats.

Reed ook de oude Posbank Veluwe route CW en CCW wel onder het uur. Ik kan/kon redelijk doorrijden, maar nog wel stuk af van de echt snelle mannen (die zijn dan ook vaak de helft van mijn leeftijd en tegenwoordig veel betere spullen).


Strava blijft belangrijk want: if it ain't on Strava it didn't happen.
oude Posbank route was kleine 50km toch? ...... binnen de twee uur is mij ook wel gelukt ..... maar onder het uur.... ik denk dat Strava spelletjes met je speelt :p
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

JoopO schreef: ma 4 januari 2021, 21:49
Er zijn echter ook verschrikkelijk veel mensen gaan kiten (niet zo'n steile leercurve, dus je bent sneller "ervaren"). Kiten mag bijna nergens, alleen op plekken waar het expliciet is toegestaan. Dat is niet voor niks, kiten kan gevaarlijk zijn, voor zowel het publiek als de kiter zelf. En toch zie je altijd weer kiters opstappen op plekken waar het niet mag. Kite oplaten en landen tussen de badgasten op het strand, sprongen maken vlakbij het strand en boven windsurfers, tussen de zwemmers door varen, in niet toegankelijk natuurgebied. Gewoon echt asociaal en bloedlink. Kiters die denken alles te beheersen, maar geen inzicht hebben in de windrichting/stroming/weersomslag etc met als resultaat ieder jaar weer vele gewonden en dodelijke ongelukken.
Valt mee hoor tegenwoordig met die dodelijke ongelukken, zeker als je het per aantal gekite uren bekijkt. De sport is de laatste jaren een stuk veiliger geworden. Excessen heb je overal. Over windsurfers kan ik dan ook nog wel een boekje opendoen. Groot pluspunt van kitesurfen in vergelijking met mountainbiken is dat je bijna niemand treft die geen les heeft gehad. Iedereen is dus (in theorie) op de hoogte van de regels, of zou dat moeten zijn, en het is daardoor heel makkelijk elkaar daarop aan te spreken. Een eventuele potentieel gevaarlijke niet-lesser pik je er ook zo uit. Zo hou je samen het leuk en veilig. Zie je iemand twijfelen of iets onhandigs doen dan zijn ze over het algemeen blij met hulp of goed advies. Nog een voordeel van watersport is dat je van vrijwel alle beginners af bent zodra het water koud is, de wind hard is en de golven hoog zijn. Ik kite bij voorkeur met een strapless golfsurfboard bij wat meer extreme omstandigheden en heb daardoor eigenlijk nooit issues met drukte of beginners. Ik moet wel toegeven dat ik wel vaak op een spot vaar waar het gedoogd wordt maar eigenlijk niet is toegestaan. Dat zal de vogels en zeehonden verder worst wezen, die trekken zich maar bar weinig van mij aan. De lokale handhaving ook niet trouwens. Zolang je je maar fatsoenlijk gedraagt kan er een heleboel.

Wat betreft het mountainbiken... volgens mij zouden moeilijkere, steilere en meer technische routes er voor kunnen zorgen dat mensen gaan snappen dat mountainbiken meer is dan een alternatief voor wielrennen in de winter. We moeten af van de rubbertegelmentaliteit. Laat mensen ervaren dat het een gevaarlijke sport is waar je techniek en passend materiaal voor nodig hebt. Daar zie ik wel een parallel met winter- en bepaalde extreme watersporten zoals kitesurfen en kajakken.
Knakworstkweker

Crapton schreef: ma 4 januari 2021, 22:19
Knakworstkweker schreef: ma 4 januari 2021, 20:50

Maar als er niemand in de weg rijdt haal je meer dan 20,4 gemiddeld?

Op 50 km doe ik 23 gemiddeld, maar dat is een paar keer Bakelsbos rijden, wel vrij technische route.

Ik ben ook benieuwd :D heb je niet een rondje LDD? Die heb ik ook wel eens gedaan, maar niet grandioos bekend.
Oud rondje Dorst 20:57 min in 2010: https://www.strava.com/activities/32507 ... /546998632.

Volgens mij op een Rose Versand NPL met een zware Fox Talas en zware banden.. Kom al zeker 5 a 8 jaren niet meer op LDD of Dorst ivm drukte, vignet, afstand tot mijn woonplaats.

Reed ook de oude Posbank Veluwe route CW en CCW wel onder het uur. Ik kan/kon redelijk doorrijden, maar nog wel stuk af van de echt snelle mannen (die zijn dan ook vaak de helft van mijn leeftijd en tegenwoordig veel betere spullen).


Strava blijft belangrijk want: if it ain't on Strava it didn't happen.
Netjes
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

yo-eddy schreef: ma 4 januari 2021, 22:39 oude Posbank route was kleine 50km toch? ...... binnen de twee uur is mij ook wel gelukt ..... maar onder het uur.... ik denk dat Strava spelletjes met je speelt :p
Helemaal gelijk, had moeten zijn onder de twee uur (1:54:31): https://www.strava.com/segments/6094788. Wederom op die old skool 26" NPL en zelf ook al flink over de houdbaarheidsdatum

Thank God for Strava.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Als ik op YouTube die routes bekijk in Nederland (Appelscha, Rheden, Ede...), dat zijn toch altijd echt goed onderhouden strak liggende singletracks! De verschillen tussen België en Nederland qua staat van het wegennet kan je gerust doortrekken naar de mountainbike-routes!

Hier zijn we vaste routes toch wel een stuk minder onderhouden. We mogen al blij zijn als alle bordjes er nog hangen (pre GPS tijdperk).
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

hwpaints schreef: ma 4 januari 2021, 21:37
yo-eddy schreef: ma 4 januari 2021, 21:16 jongens jongens, besef je wel dat het allemaal gerommel in de marge is hè ..... een VdP het vuur aan de schenen leggen zit er voor de meesten niet in laat staan dat je er een boterham mee kunt verdienen. Het is HOBBY en als je Strava of stopwatch je grootste vriend is moet je misschien even bij jezelf te rade gaan :bier:
het is niet hobby voor iedereen , voor sommige is het sport , en daar moet je voor trainen.
niet koste wat kost en zeker geen asociaal gedrag maar als je tegenwoordig hard fiets word je hier neergesabeld , strava ridder , lycra boys of wat anders genoemd,
dus ook zou ik zelf eens in de spiegel gaan kijken , niet zo op yo eddy gericht maar wel op al diegene met het commentaar.
denk dat de titel anti mtb beter veranderd kan worden mtb vs mtb er is meer frustratie onderling dan met voetgangers en andere bosjutters.
Spijker op de kop :-q
Ook hier weer polarisatie helaas...
Komt door de hogere leeftijd, men kan niet meer mee met de snellere, dus heeft men fun, want dat kan als je langzamer rijdt.
Fun is the new frustration :-D
Knakworstkweker

Jamis Diablo schreef: di 5 januari 2021, 00:46
hwpaints schreef: ma 4 januari 2021, 21:37

het is niet hobby voor iedereen , voor sommige is het sport , en daar moet je voor trainen.
niet koste wat kost en zeker geen asociaal gedrag maar als je tegenwoordig hard fiets word je hier neergesabeld , strava ridder , lycra boys of wat anders genoemd,
dus ook zou ik zelf eens in de spiegel gaan kijken , niet zo op yo eddy gericht maar wel op al diegene met het commentaar.
denk dat de titel anti mtb beter veranderd kan worden mtb vs mtb er is meer frustratie onderling dan met voetgangers en andere bosjutters.
Spijker op de kop :-q
Ook hier weer polarisatie helaas...
Komt door de hogere leeftijd, men kan niet meer mee met de snellere, dus heeft men fun, want dat kan als je langzamer rijdt.
Fun is the new frustration :-D
Wat is een hogere leeftijd?

De gemiddelde treintjesfietser is niet voor de fun en die zijn ook tegen hun houdbaarheidsdatum aan het lopen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

hwpaints schreef: ma 4 januari 2021, 21:37 het is niet hobby voor iedereen , voor sommige is het sport , en daar moet je voor trainen.
Zolang je geen pro bent en je je brood er mee moet verdienen is het een hobby. De een neemt het wat serieuzer dan de ander, maar het is en blijft een hobby. Als je geen zin hebt hoef je het niet te doen en de dag dat je het niet meer leuk vind zoek je een andere hobby.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Haha, de opmerking van Yo_Eddy is wat mij betreft toch wel heel treffend hoor. Zolang fietsen niet je werk is dan is het toch gewoon je hobby? Daar is de één fanatieker mee dan de ander en daar is helemaal niets mis mee. Maar het blijft dan wel een hobby. Jezelf daarbij niet al te serieus nemen helpt. Er is geen finishlijn, er zijn geen rugnummers en er zijn geen prijzen.

Als je er plezier in hebt om zo snel te rijden als je zelf kunt dan moet je dat uiteraard lekker doen. Zolang je daarmee anderen maar niet tot last bent. Want meer snelheid geeft je nu eenmaal niet meer rechten ten opzichte van een tragere fietser. Overigens. Als je wel professioneel fietser bent heb je die rechten ook niet dus wat dat betreft is het heel overzichtelijk.

Als je merkt dat jijzelf of anderen chagrijnig worden van de situatie dan gaat er iets mis. Soms is dat op te lossen door je tempo aan te passen aan de omstandigheden. Kun je daar niet mee omgaan kies je waarschijnlijk beter een ander moment om te rijden. Alle vaste routes zijn dagelijks geopend van zonsopgang tot zonsondergang en verreweg de meeste momenten is het relatief rustig. Moet je toch inhouden tot je iemand netjes kunt passeren zie je dat gewoon als een mooie interval training. Want als we het dan toch over trainen hebben. Dat begrip omvat echt veel meer dan enkel een zo hoog mogelijke gemiddelde snelheid halen. Voor sommige onderdelen van een complete training hoef je ook helemaal niet persé op een mtb route te rijden. Dat is misschien wat minder leuk maar als trainen om beter te worden centraal staat maakt dat toch niet uit?
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Oli4k schreef: ma 4 januari 2021, 22:40
JoopO schreef: ma 4 januari 2021, 21:49
Er zijn echter ook verschrikkelijk veel mensen gaan kiten (niet zo'n steile leercurve, dus je bent sneller "ervaren"). Kiten mag bijna nergens, alleen op plekken waar het expliciet is toegestaan. Dat is niet voor niks, kiten kan gevaarlijk zijn, voor zowel het publiek als de kiter zelf. En toch zie je altijd weer kiters opstappen op plekken waar het niet mag. Kite oplaten en landen tussen de badgasten op het strand, sprongen maken vlakbij het strand en boven windsurfers, tussen de zwemmers door varen, in niet toegankelijk natuurgebied. Gewoon echt asociaal en bloedlink. Kiters die denken alles te beheersen, maar geen inzicht hebben in de windrichting/stroming/weersomslag etc met als resultaat ieder jaar weer vele gewonden en dodelijke ongelukken.
Valt mee hoor tegenwoordig met die dodelijke ongelukken, zeker als je het per aantal gekite uren bekijkt. De sport is de laatste jaren een stuk veiliger geworden. Excessen heb je overal. Over windsurfers kan ik dan ook nog wel een boekje opendoen. Groot pluspunt van kitesurfen in vergelijking met mountainbiken is dat je bijna niemand treft die geen les heeft gehad. Iedereen is dus (in theorie) op de hoogte van de regels, of zou dat moeten zijn, en het is daardoor heel makkelijk elkaar daarop aan te spreken. Een eventuele potentieel gevaarlijke niet-lesser pik je er ook zo uit. Zo hou je samen het leuk en veilig. Zie je iemand twijfelen of iets onhandigs doen dan zijn ze over het algemeen blij met hulp of goed advies. Nog een voordeel van watersport is dat je van vrijwel alle beginners af bent zodra het water koud is, de wind hard is en de golven hoog zijn. Ik kite bij voorkeur met een strapless golfsurfboard bij wat meer extreme omstandigheden en heb daardoor eigenlijk nooit issues met drukte of beginners. Ik moet wel toegeven dat ik wel vaak op een spot vaar waar het gedoogd wordt maar eigenlijk niet is toegestaan. Dat zal de vogels en zeehonden verder worst wezen, die trekken zich maar bar weinig van mij aan. De lokale handhaving ook niet trouwens. Zolang je je maar fatsoenlijk gedraagt kan er een heleboel.

Wat betreft het mountainbiken... volgens mij zouden moeilijkere, steilere en meer technische routes er voor kunnen zorgen dat mensen gaan snappen dat mountainbiken meer is dan een alternatief voor wielrennen in de winter. We moeten af van de rubbertegelmentaliteit. Laat mensen ervaren dat het een gevaarlijke sport is waar je techniek en passend materiaal voor nodig hebt. Daar zie ik wel een parallel met winter- en bepaalde extreme watersporten zoals kitesurfen en kajakken.
Het gaat mij niet om het vergelijken van de sporten. Van belang is het gedrag dat "het publiek" waarneemt. Het publiek ziet de excessen waaruit gevaarlijke situaties kunnen ontstaan of zelfs leiden tot ongelukken. Het publiek ziet dat sporters in verboden gebieden komen. En dan weet je dat er maatregelen volgen.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Volgens mij worden hier heel veel dingen uit verband getrokken.

Hobby of sporten boeit eigenlijk niet zo, dat moet iedereen voor zichzelf weten hoe hij of zij het noemt. Als fietsen niet je werk is kan het toch je hobby en/óf je sport zijn? Beetje leuke dingen oefenen op je fiets, beetje rondhangen met een groepje, leuke middag hebben en skills oefenen zie ik als hobby. Een leuke hobby.
Lekker knallen en een track elke week zo snel mogelijk nemen zie ik toch echt als sporten. Net als een ander gaat voetballen, hardlopen of wat dan ook.
Aan een kind vraag je toch ook wel eens: 'op wat voor een sport zit jij'? En toen ik vroeger op mijn lesrooster het vak sporten zag staan had ik echt niet de illusie dat ik er voor betaald kreeg.

Telkens verdedigen hier veel MTB-ers hun manier van fietsen als het echte MTB-en. Maar er zijn toch verschillende manieren? Ik heb op tracks gefietst waar snelheid niet het leukste was, maar juist de technische klim of afdaling. Of het springbultje of de horeca gelegenheid onderweg. Hartstikke leuk allemaal. Zeker als je het met wat vrienden doet.

Maar ik heb ook tracks gefietst waar echt niks aan is als je niet doorfietst. Geen ene afdaling, geen of nauwelijks leuke klim, weinig moeilijkheid of wat dan ook te vinden. Gewoon saai als je daar een beetje relaxt met 18 km/h over heen fietst in je eentje. Dan is het alleen leuk om die track zo snel mogelijk te nemen, dan wordt die leuk en moeilijker. Dat is dan de uitdaging én de sport lijkt mij.

Wil je gewoon lekker fietsen en van de natuur genieten dan zijn er overal genoeg leuke zandpaden en fietspaden genoeg is mijn ervaring hier wat hoger in het land.
Gelukkig leef ik in een relaxter gedeelte van het land en kan mij weinig vinden in het anti MTB gevoel wat er schijnt te heersen. Ik heb dit gevoel hier op het forum geleerd, niet op de single tracks hier. En de enkele keer dat ik op de UHR fietste ( door de weeks) vond ik het daar ook leuk en relaxt. Geen onaardige mensen gezien, zelfs wel wat mensen gedag gezegd die gewoon wat terug zeiden. Vriendelijke mensen daar is mijn ervaring. Het is ook hoe je er zelf in staat.
Laatst gewijzigd door Erwin25 op di 5 januari 2021, 10:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie