Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

koeboe schreef: wo 13 januari 2021, 10:35
KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 10:24
Na een grote kop 'Wandelaars worden zelfs bedreigd' wordt inderdaad die nuance even aangehaald om nog enigzins de indruk van objectiviteit te wekken.
Dat blijkt dan weer niet heel erg uit de afbeelding van de Tweet van die boswachter waar al begonnen wordt met 'Zoooooow, weer even alle klachten over mountainbikers afgehandeld' om verder te gaan met een aantal selectieve screenshots.

Ik vermoed dat de boswachter (heel toevallig ook columnist bij De Stem) in de auteur van dit stukje een welwillend vriendje heeft gevonden om z'n frustratie even van zich af te schrijven.....

Ik begrijp z'n emotie, maar iets meer besef van wat een dergelijk stukje doet met de publieke opinie ('zie je wel, het zijn echt klootzakken. Het staat zelfs in de krant') zou voor een krant of nieuwssite wel wenselijk zijn.

Nou zijn we natuurlijk ook badass klootzakken, maar dat hoeft niet iedereen te weten... :winkie:
Doet niets af aan het feit wat er heeft plaatsgevonden.... Wat ook echt te gek voor woorden is.
Afbeelding
Wielrenners :bier:

Afbeelding
Vraag waarom ik geen paard mag rijden hier maar mensen wel fietsen. Das toch geen klacht? :bier:

https://twitter.com/BoswachterEdJ/statu ... 62/photo/3

Nee maar goed, bedreigingen zijn natuurlijk belachelijk. Maar of het heeft plaatsgevonden is het woord van 1 iemand, geen idee dus of het waar is en wat voor bedreiging het was. Zelfde geld zei iemand 'joh zit niet zo te zeuren' en vond meneer dat een bedreiging, je weet het niet. Of hij liegt gewoon omdat hij van die fietsers af wil, ook goed mogelijk.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 10:41 Twee jaar terug ook zo'n krantenkop over Ede: Mountainbiker misdhandelt ouder echtpaar na discussie in ede. De praktijk bleek (zoals wel vaker) iets genuanceerder; het echtpaar werd betrapt op het takkenleggen op de nieuwe mtb route. De mountainbiker sprak het echtpaar hierop aan. Het echtpaar vond dit niet leuk en ging klagen bij de krant.
Uit nieuwsgierigheid: Is dit later ook nog door de klant gepubliceerd of gerectificeerd of vond men dat niet nodig? (altijd vervelend natuurlijk als je toe moet geven dat je wat te vroeg geblaat hebt...)
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 10:41
koeboe schreef: wo 13 januari 2021, 10:35

Doet niets af aan het feit wat er heeft plaatsgevonden.... Wat ook echt te gek voor woorden is.
Daar doe je ook weer een aanname. Het is een eenzijdig verhaal. Het klinkt inderdaad niet fatsoenlijk, maar je weet het niet

Twee jaar terug ook zo'n krantenkop over Ede: Mountainbiker misdhandelt ouder echtpaar na discussie in ede. De praktijk bleek (zoals wel vaker) iets genuanceerder; het echtpaar werd betrapt op het takkenleggen op de nieuwe mtb route. De mountainbiker sprak het echtpaar hierop aan. Het echtpaar vond dit niet leuk en ging klagen bij de krant.

EDIT: strekking hetzelfde als KTManiac
Bekijk het filmpje en tekst eens goed. De kop boven het artikel is wellicht wat hoekig, maar de strekking is dat MTB'ers veel buiten de mtb-paden fietsen.
Filmpje en tekst is m.i. genuanceerd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 10:46
bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 10:41 Twee jaar terug ook zo'n krantenkop over Ede: Mountainbiker misdhandelt ouder echtpaar na discussie in ede. De praktijk bleek (zoals wel vaker) iets genuanceerder; het echtpaar werd betrapt op het takkenleggen op de nieuwe mtb route. De mountainbiker sprak het echtpaar hierop aan. Het echtpaar vond dit niet leuk en ging klagen bij de krant.
Uit nieuwsgierigheid: Is dit later ook nog door de klant gepubliceerd of gerectificeerd of vond men dat niet nodig? (altijd vervelend natuurlijk als je toe moet geven dat je wat te vroeg geblaat hebt...)
Probleem met rectificaties is altijd dat als er groots met een kop op de voorpagina wordt uitgepakt, de rectificatie 3 weken later in muizenletters ergers op onleesbare pagina's staan. Daarmee blijft de kop voor de massa altijd hangen en die rectificatie wordt amper gelezen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 10:46
bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 10:41 Twee jaar terug ook zo'n krantenkop over Ede: Mountainbiker misdhandelt ouder echtpaar na discussie in ede. De praktijk bleek (zoals wel vaker) iets genuanceerder; het echtpaar werd betrapt op het takkenleggen op de nieuwe mtb route. De mountainbiker sprak het echtpaar hierop aan. Het echtpaar vond dit niet leuk en ging klagen bij de krant.
Uit nieuwsgierigheid: Is dit later ook nog door de klant gepubliceerd of gerectificeerd of vond men dat niet nodig? (altijd vervelend natuurlijk als je toe moet geven dat je wat te vroeg geblaat hebt...)
Facebook politie Ede

In de comments:
"ik ben die grote boze mountainbiker maar wil iedereen laten weten dat ik uit zelfverdediging handelde ik betrapte het echtpaar erop dat ze boomstammen op de mtb baan legden wat natuurlijk levensgevaarlijk is en filmde dat en vroeg (interviewde) ze over waarom ze dat deden toen ze door kregen dat ik wel een belastend filmpje over ze had besloten ze te proberen mijn telefoon kapot te maken (wat helaas gelukt is) en mij te slaan het filmpje is inmiddels bij de politie en is duidelijk op te zien dat ik een harde klap op mijn achterhoofd kreeg en dat ze mijn telefoon proberen te pakken voordat hij kapot ging en het filmpje dus is afgelopen. ik verwacht dus dat mijn naam hier ook gezuiverd word door de politie dat ik mijn telefoon vergoed krijg dat er geen boomstammen meer op de baan verschijnen en dat dat echtpaar een flinke dauw krijgt !!!"
Laatst gewijzigd door bouwpakket op wo 13 januari 2021, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:-q Duidelijk verhaal van de andere kant.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 10:59 :-q Duidelijk verhaal van de andere kant.
En dát komt vervolgens niet in het nieuws, maar staat ergens in de kantlijn bij een Facebook bericht. Geen krant die vervolgens deze kant van het verhaal met een dikke kop plaatst
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Moest er inderdaad op die Facebookpagina ook even naar zoeken.
Maar inderdaad heel jammer dat die krant dan later ook niet even een grote kop plaatst met : "Echtpaar saboteert MTB route, poging tot zware mishandeling!"
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Knakworstkweker

Wat me nu eigenlijk opvalt is dat dit weer een bericht is uit de hoek van west-brabant.

Na alle trubbels over het grenspark Kalmthoutse Heide (zie betreffende topic) en dat daar, om alles wat te sturen, routes zijn aangelegd blijkt dat daar nog steeds veel overlast is.

Nu ligt BOZ niet gigantisch ver van het grenspark af, zijn dit dat toevallig niet de mensen die uitwijken van het grenspark naar BOZ om het gezeik wat ze daar hebben te ontwijken?

Nu heb ik een tijd terug al eens geklaagd dat het druk begon te worden in De Peel en dat ik afgelopen zondag een groepje van 4 mannen van 50-60 jaar nog vriendelijk bedankt heb voor het niet uitwijken op een fietspad als je waarschuwt en daarna voor het op de route lopen, maar dit soort perikelen herken ik (gelukkig) hier in de omgeving (nog) totaal niet.

Wat dat betreft bof ik inderdaad, maar ik begin wel steeds meer de angst te krijgen dat we na een 'corona-hotspot' dalijk ook een 'mountainbike-hotspot' gaan worden omdat het zich lijkt te verplaatsen.

Er ligt hier meer dan 500km vaste route verspreid in een gebied van 35 km rondom Helmond, er is redelijke spreiding maar als iedereen deze kant op komt zal het er ook niet beter op worden. :-{
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 11:31 ..
..
maar dit soort perikelen herken ik (gelukkig) hier in de omgeving (nog) totaal niet.
Ik herken het ook totaal niet van 'real life' ervaringen hier in Brabant, lees het uitsluitend in de media.
Een niet uit te vlakken aspect is vrees ik dat de media het ook wel leuk vindt de boel wat op te hitsen.
Zoals MVMVML ook al aangaf: Clicks = Cash.
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 13 januari 2021, 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 11:31 Er ligt hier meer dan 500km vaste route verspreid in een gebied van 35 km rondom Helmond, er is redelijke spreiding maar als iedereen deze kant op komt zal het er ook niet beter op worden. :-{
Denk niet dat dat gevaar zo groot is. Wie gaat er nu vrijwillig naar Helmond reizen? 8)
Knakworstkweker

MVMVML schreef: wo 13 januari 2021, 11:35
Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 11:31 Er ligt hier meer dan 500km vaste route verspreid in een gebied van 35 km rondom Helmond, er is redelijke spreiding maar als iedereen deze kant op komt zal het er ook niet beter op worden. :-{
Denk niet dat dat gevaar zo groot is. Wie gaat er nu vrijwillig naar Helmond reizen? 8)
Niemand, hoop ik

Mooi in het westen laten :bier:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 11:34
Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 11:31 ..
..
maar dit soort perikelen herken ik (gelukkig) hier in de omgeving (nog) totaal niet.
Ik herken het ook totaal niet van 'real life' ervaringen hier in Brabant, lees het uitsluitend in de media.
Een niet uit te vlakken aspect is vrees ik dat de media het ook wel leuk vindt de boel wat op te hitsen.
Zoals MVMVML al aangaf: Clicks = Cash.
Het zijn ook de automatische titelgeneratoren. Zag er eens een interessant stukje over. Al die ellendige algoritmes van de media-bedrijven hebben als doel ons zoveel mogelijk vast te houden op hun sites en interactie aan te gaan. Op een gegeven moment hebben die door wat voor content de meeste interactie oplevert (en verontwaardiging levert vaak meer interactie op).
Dan kunnen ze dus kiezen tussen de titel:
1. "Boswachter in overleg met MTBers over gezamenlijk bos delen": interactie 1.000 reacties.
2. "MTBer op de vuist met wandelaars": interactie 10.000 reacties.

Dan wordt de volgende keer de combinatie: "Boswachter slaat noodklok om overlast vechtende MTBers te beteugelen in bossen: wandelaars vluchten bos uit": interactie 100.000 clicks en op het nationale nieuws.

En de volgende keer moeten de clickbait-titels NOG extremer zijn.
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

KTManiac schreef: wo 13 januari 2021, 11:34
Knakworstkweker schreef: wo 13 januari 2021, 11:31 ..
..
maar dit soort perikelen herken ik (gelukkig) hier in de omgeving (nog) totaal niet.
Ik herken het ook totaal niet van 'real life' ervaringen hier in Brabant, lees het uitsluitend in de media.
Een niet uit te vlakken aspect is vrees ik dat de media het ook wel leuk vindt de boel wat op te hitsen.
Zoals MVMVML ook al aangaf: Clicks = Cash.
Op de vaste routes die ik rij in West-Brabant herken ik het ook niet... en ik rij er echt heel vaak... Echter, wel op de daarvoor bestemde paden..
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

koeboe schreef: wo 13 januari 2021, 10:35Doet niets af aan het feit wat er heeft plaatsgevonden.... Wat ook echt te gek voor woorden is.
Je neemt veel te makkelijk dingen aan. Dit veronderstelde feit is helemaal geen feit - dat is inmiddels wel duidelijk.

Een beetje kritisch blijven helpt...
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Plaats reactie