Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
koeboe
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 18 november 2017, 15:30
Mijn mountainbike: gaat hard

Marcobiker schreef: wo 13 januari 2021, 11:40
koeboe schreef: wo 13 januari 2021, 10:35Doet niets af aan het feit wat er heeft plaatsgevonden.... Wat ook echt te gek voor woorden is.
Je neemt veel te makkelijk dingen aan. Dit veronderstelde feit is helemaal geen feit - dat is inmiddels wel duidelijk.

Een beetje kritisch blijven helpt...
Ik snap wat je zegt, maar ik heb wellicht iets meer vertrouwen in de boswachter. Zou zijn doel echt zijn om MTB-ers zwart te maken, zie bericht wat eerder hier gedeeld is: https://twitter.com/BoswachterEdJ/statu ... 9147356162 ??

Dat zie/lees ik niet terug in zijn filmpje en interview. Daar gaat het met name om MTB-ers die niet op de daarvoor bedoelde paden rijden. Kan je het toch niet mee oneens zijn.

Dus wellicht toch iets meer reflectie naar de groep MTB-ers waar dus die rotte appels inzitten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik ben blij dat ik geen "blauwe fietstrui en een witte fiets met rode strepen" heb.

Domheid is soms werkelijk grenzeloos, als (een van talloze) voorbeeld destijds de bedreigingen van mensen die in een zwarte Suzuki Swift reden na de aanslag met zo'n autootje in Apeldoorn...

Maar on topic, het is erg jammer dat door dit soort acties van een enkeling en de manier waarop het in de media komt "wij" er allemaal last van hebben.
Ik denk toch dat het belangrijkste ingrediënt om als tegengas te dienen je eigen gedrag is (noem het voor mijn part overdreven voorbeeldgedrag), en het aanspreken van een ander als je ziet dat die iets doet wat echt niet kan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

kermit schreef: wo 13 januari 2021, 12:34 Ik ben blij dat ik geen "blauwe fietstrui en een witte fiets met rode strepen" heb.

Domheid is soms werkelijk grenzeloos, als (een van talloze) voorbeeld destijds de bedreigingen van mensen die in een zwarte Suzuki Swift reden na de aanslag met zo'n autootje in Apeldoorn...

Maar on topic, het is erg jammer dat door dit soort acties van een enkeling en de manier waarop het in de media komt "wij" er allemaal last van hebben.
Ik denk toch dat het belangrijkste ingrediënt om als tegengas te dienen je eigen gedrag is (noem het voor mijn part overdreven voorbeeldgedrag), en het aanspreken van een ander als je ziet dat die iets doet wat echt niet kan.
Volgende krantenkoppen moeten worden:

Ik word gek van al die vriendelijk groetende mountainbikers

"Waar ik voorheen in alle rust lekker kon wandelen wordt ik nu gedwongen om te reageren op al die vriendelijke fietsers. Ik voel me bezwaard als ik een keer niet reageer"

"ik kon me altijd lekker afreageren in het bos, lekker mopperen op andere recreanten. Tegenwoordig is mij dat pleziertje afgenomen doordat die fietsers een vriendelijk praatje met mij willen maken. Op wie kan ik nu nog mopperen?"


Zoiets?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 12:57
Volgende krantenkoppen moeten worden:

Ik word gek van al die vriendelijk groetende mountainbikers

"Waar ik voorheen in alle rust lekker kon wandelen wordt ik nu gedwongen om te reageren op al die vriendelijke fietsers. Ik voel me bezwaard als ik een keer niet reageer"

"ik kon me altijd lekker afreageren in het bos, lekker mopperen op andere recreanten. Tegenwoordig is mij dat pleziertje afgenomen doordat die fietsers een vriendelijk praatje met mij willen maken. Op wie kan ik nu nog mopperen?"


Zoiets?
:-q

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Direct laten plaatsen dit! :D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 13 januari 2021, 12:57
kermit schreef: wo 13 januari 2021, 12:34 Ik ben blij dat ik geen "blauwe fietstrui en een witte fiets met rode strepen" heb.

Domheid is soms werkelijk grenzeloos, als (een van talloze) voorbeeld destijds de bedreigingen van mensen die in een zwarte Suzuki Swift reden na de aanslag met zo'n autootje in Apeldoorn...

Maar on topic, het is erg jammer dat door dit soort acties van een enkeling en de manier waarop het in de media komt "wij" er allemaal last van hebben.
Ik denk toch dat het belangrijkste ingrediënt om als tegengas te dienen je eigen gedrag is (noem het voor mijn part overdreven voorbeeldgedrag), en het aanspreken van een ander als je ziet dat die iets doet wat echt niet kan.
Volgende krantenkoppen moeten worden:

Ik word gek van al die vriendelijk groetende mountainbikers

"Waar ik voorheen in alle rust lekker kon wandelen wordt ik nu gedwongen om te reageren op al die vriendelijke fietsers. Ik voel me bezwaard als ik een keer niet reageer"

"ik kon me altijd lekker afreageren in het bos, lekker mopperen op andere recreanten. Tegenwoordig is mij dat pleziertje afgenomen doordat die fietsers een vriendelijk praatje met mij willen maken. Op wie kan ik nu nog mopperen?"


Zoiets?
Hehe :lol:

Geloof me, dan NOG staan er boze opmerkingen onder die artikelen.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Is de hele anti trend niet gewoon een verlengde van de al bestaande anti racefietser trend? Veroorzaakt door hetzelfde, en de "hater" ziet echt geen verschil tussen beide. Doe je een helm op en sportieve kleding, dan ben je de grote boze fietser
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

twowheeler schreef: wo 13 januari 2021, 15:02 Is de hele anti trend niet gewoon een verlengde van de al bestaande anti racefietser trend? Veroorzaakt door hetzelfde, en de "hater" ziet echt geen verschil tussen beide. Doe je een helm op en sportieve kleding, dan ben je de grote boze fietser
Zelfs zonder fiets!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

twowheeler schreef: wo 13 januari 2021, 15:02 Is de hele anti trend niet gewoon een verlengde van de al bestaande anti racefietser trend? Veroorzaakt door hetzelfde, en de "hater" ziet echt geen verschil tussen beide. Doe je een helm op en sportieve kleding, dan ben je de grote boze fietser
De oplossing is simpel: draag geen lycra meer als MTB-er zodat je duidelijk geen wielrenner bent :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: wo 13 januari 2021, 15:41
twowheeler schreef: wo 13 januari 2021, 15:02 Is de hele anti trend niet gewoon een verlengde van de al bestaande anti racefietser trend? Veroorzaakt door hetzelfde, en de "hater" ziet echt geen verschil tussen beide. Doe je een helm op en sportieve kleding, dan ben je de grote boze fietser
De oplossing is simpel: draag geen lycra meer als MTB-er zodat je duidelijk geen wielrenner bent :winkie:
Inderdaad. Dus ook geen overschoenen, spatborden, arm- en beenstukken, en bandana meer. :bier:
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

En als we nu gewoon de fiets weghalen!
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

En jij denkt dat de zure wandelaar dan wel het verschil ziet?
Toen ik nog wedstrijden reed (op de reetfiets dus) stoorde ik me aan de "nepwielrenners" met hun asociale gedrag. Maar in de ogen van opgefokte Sjakie in zijn aannemersbussie was ik gewoon één van hen. Nu rij ik in mijn ubercoole baggy-outfit door het bos, maar in de ogen van zure Truus met haar wandelschoenen ben ik nog steeds één van hen.

We horen, tegen wil en dank, gewoon allemaal in dezelfde categorie
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 13 januari 2021, 16:16
MVMVML schreef: wo 13 januari 2021, 15:41
De oplossing is simpel: draag geen lycra meer als MTB-er zodat je duidelijk geen wielrenner bent :winkie:
geen bandana meer. :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik fiets daar altijd buiten de paden al 15 jr en is tot nu toe gedoogd, en de boswachter is echt de beroerdste niet ,
maar nu er zoveel wandelaars zijn die denken dat het allemaal hun bos is zal het snel klaar zijn en dat blijkt er staan dus overal verbods bordjes en dat word dus ook in Bergen op de vaste routes rijden wat een kutzooi.
Er zitten mtb ers bij die vervelend zijn maar bij de wandelaars is die groep toch vele malen groter hoor.

zeker rond de groene kun je overal makkelijk vrij rijden en niemand tot last zijn bij het bekende appeltje daar is het druk en moet je in het weekend niet zijn.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

https://www.rijnpost.nl/reader/73136

Afbeelding

Afbeelding

We zijn gewoon maar vast begonnen met het voorbeeld te geven.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie