Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kan niet meer schreef: vr 15 januari 2021, 19:17 Vroeger reden wij met een oude auto door het bos. Jaar of 16 waren we.
Ja vroegah dronken wij bier en rookten we blows in de tram. En dan kwam de condo en die zei alleen "voeten vd bank af jongens" zolang je maar een strippenkaart had die dezelfde dag iig 1 stempel had.

Dat waren nog eens tijden :winkie:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

yo-eddy schreef: vr 15 januari 2021, 18:55
B@zz schreef: vr 15 januari 2021, 18:10
Ach ja, vermoedelijk gruwelen boswielrenners ook wel van baggy-boefjes die regelmatig hun eigen plan (en eigen trails) trekken. Zoek de verschillen... :winkie:

Afbeelding
Wij waren hier eerst :winkie: (dit is een bestaand wandel/speel pad trouwens, net als de andere worteldrops)
De verschillen zijn verder legio, toen wij begonnen was heel het mountainbiken een "niche" en nu zijn "wij" blijkbaar een niche binnen het mountainbiken...... wel vooral in NL trouwens, bikers in het buitenland snap ik vaak veel beter.

Verder had ik ook in mijn lycra/wedstrijd/marathon tijd de schurft aan boswielrentreintjes (2x woordwaarde)

De boswielrenners zijn sowieso de reden dat er een vaste route in Schoorl kwam, de eerste jaren van gedoogd vrij rijden waren fantastisch voor kids als wij..... #heimwee :wink:

Klink ik als een ouwe zeur? Het zij zo, ik verwacht geen begrip, het is gewoon zoals ik er al 34 jaar in sta.
"Verder had ik ook in mijn lycra/wedstrijd/marathon tijd de schurft aan boswielrentreintjes (2x woordwaarde"

:-q

Herkenbaar, toen en nu !

Baggy broek, flats, fully met >2.6bandenomdatUHRtochbestweltechnischis, baardje, schaapachtig lachje en vooral je helm scheef op je hoofd hebben zitten... Ziet het eruit als een millenial, rijdt het als een millenial ? Dan is het waarschijnlijk een millenial. Ook wel genaamd; de "BosBMX'er" :winkie:

Maar zonder dollen. Als wij allemaal al zelf binnen onze gemeenschappelijke communitiy aan het polariseren zijn... Met elkaar boswielrenners en bosbmx'ers te noemen... Hoe wil je dan de anti MTB trend stoppen ?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

@stunning: +1
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Wij waren pas aan het fietsen bij Belfeld en daar stopten wandelaars om naar ons te gaan kijken hoe we gingen afdalen. Die vonden het prachtig om te zien. Zo gaat het dus ook het is niet enkel negativiteit.
Laatst gewijzigd door Sabai op za 16 januari 2021, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

@stunning
Ik zat te broeden een heel verhaal met termen als generaliseren, hokjesdenken etcetera. Maar mijn hond zit te wachten. Die is gewend aan een boswandeling, waarbij hij lekker los kan rennen en "fun" kan hebben.
Ik hou het dus maar bij een kort en bondig +1
(behalve de gemeenschappelijke community, die vind ik wat dubbel :-? )
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ook ik maak me hier natuurlijk schuldig aan generaliseren, 't hokjesdenken. Veel lycrarijders zullen zich (terecht) niet herkennen in mijn terugkerende ergernis. Dat begrijp ik.
En toch is er wel degelijk een duidelijk bewijs, een onderbouwing die zelfs de fanatiekste Castellischreeuwer niet meer kan ontkennen: Deze "anti-mtb" stemming ontstaat in de meeste gevallen in de winterperiode.
Van april tm oktober, wanneer deze groep weer 't asfalt terroriseert, zijn er amper conflicten in het dan nóg drukkere bos. I rest my case. :bier:
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

edkars schreef: za 16 januari 2021, 11:01 @stunning
Ik zat te broeden een heel verhaal met termen als generaliseren, hokjesdenken etcetera. Maar mijn hond zit te wachten. Die is gewend aan een boswandeling, waarbij hij lekker los kan rennen en "fun" kan hebben.
Ik hou het dus maar bij een kort en bondig +1
(behalve de gemeenschappelijke community, die vind ik wat dubbel :-? )

Ik kom net terug met de hond uit het bos :wink:

Wat betreft mijn stukje tekst. Vooral niet op in gaan, er zit niets lulligs achter. Juist niet, nogmaals, laten we als één groep handelen en de eer aan onszelf houden: andere bosgebruikers respecteren, elkaar netjes groeten en het gesprek blijven aangaan. Alleen dan stoppen we de trend, ongeacht je discipline binnen het mountainbiken. Als je maar lol hebt toch.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Stunning schreef: za 16 januari 2021, 11:46
edkars schreef: za 16 januari 2021, 11:01 @stunning
Ik zat te broeden een heel verhaal met termen als generaliseren, hokjesdenken etcetera. Maar mijn hond zit te wachten. Die is gewend aan een boswandeling, waarbij hij lekker los kan rennen en "fun" kan hebben.
Ik hou het dus maar bij een kort en bondig +1
(behalve de gemeenschappelijke community, die vind ik wat dubbel :-? )

Ik kom net terug met de hond uit het bos :wink:

Wat betreft mijn stukje tekst. Vooral niet op in gaan, er zit niets lulligs achter. Juist niet, nogmaals, laten we als één groep handelen en de eer aan onszelf houden: andere bosgebruikers respecteren, elkaar netjes groeten en het gesprek blijven aangaan. Alleen dan stoppen we de trend, ongeacht je discipline binnen het mountainbiken. Als je maar lol hebt toch.
Daar ben ik het dus mee oneens, ik heb zeer frequent aan tafel gezeten om de MTB belangen te vertegenwoordigen maar ben daar mee gestopt omdat ik mijzelf niet meer herken in de "groep/community" die ik vertegenwoordigde.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

MVMVML schreef: za 16 januari 2021, 00:22
kan niet meer schreef: vr 15 januari 2021, 19:17 Vroeger reden wij met een oude auto door het bos. Jaar of 16 waren we.
Ja vroegah dronken wij bier en rookten we blows in de tram. En dan kwam de condo en die zei alleen "voeten vd bank af jongens" zolang je maar een strippenkaart had die dezelfde dag iig 1 stempel had.

Dat waren nog eens tijden :winkie:
Je bent echt een oude vent :o


:lol: :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Stunning schreef: za 16 januari 2021, 11:46
edkars schreef: za 16 januari 2021, 11:01 @stunning
Ik zat te broeden een heel verhaal met termen als generaliseren, hokjesdenken etcetera. Maar mijn hond zit te wachten. Die is gewend aan een boswandeling, waarbij hij lekker los kan rennen en "fun" kan hebben.
Ik hou het dus maar bij een kort en bondig +1
(behalve de gemeenschappelijke community, die vind ik wat dubbel :-? )

Ik kom net terug met de hond uit het bos :wink:

Wat betreft mijn stukje tekst. Vooral niet op in gaan, er zit niets lulligs achter. Juist niet, nogmaals, laten we als één groep handelen en de eer aan onszelf houden: andere bosgebruikers respecteren, elkaar netjes groeten en het gesprek blijven aangaan. Alleen dan stoppen we de trend, ongeacht je discipline binnen het mountainbiken. Als je maar lol hebt toch.
Tja, dan merk ik dat de enige die ik moet aanspreken op asociaal gedrag, toch die bwr-treintjes zijn. En wat kids die zelf paadjes/afkortingen/jumps staan te graven... . Die laatsten hebben wel lol trouwens :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Lars TB schreef: za 16 januari 2021, 12:06 Tja, dan merk ik dat de enige die ik moet aanspreken op asociaal gedrag, toch die bwr-treintjes zijn.
Herkenbaar, probeer de treintjestijden dus maar gewoon te mijden en denk dan maar "Ach, nog een paar maandjes en dan zijn ze weer opgesodemieterd".

En wat kids die zelf paadjes/afkortingen/jumps staan te graven... . Die laatsten hebben wel lol trouwens :winkie:
Tja, en dan leg je ook uit waarom dat op die plek niet handig is maar eigenlijk denk je "Geweldig! Zou eigenlijk een compleet bos gereserveerd moeten zijn om je zo uit te kunnen leven." Ik wel iig. Terug naar de essentie. :-D
(En ja, ik snap dat dat in NL nog niet eens misschien mogelijk is...)
Nou beschouw ik mezelf geestelijk soms nog redelijk in de buurt van 15~16 jaar (door sommigen ook wel omschreven als infantiel) maar als ik met m'n bus met MTB achterop onderweg ben naar Nijmegen zoals gisteren ben ik in m'n kop echt niet onderweg om te gaan sporten of trainen, ben onderweg naar de speeltuin. :D
En net als in elke speeltuin zijn er ook op de MTB speeltuin wel eens van die rotjochies. (verschil is alleen dat iemand meteen een ram op z'n muil geven als iets je niet zint voor een 10 jarige iets eerder geaccepteerd wordt dan voor een 54 jarige...)
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Lars TB schreef: za 16 januari 2021, 12:01
MVMVML schreef: za 16 januari 2021, 00:22
Ja vroegah dronken wij bier en rookten we blows in de tram. En dan kwam de condo en die zei alleen "voeten vd bank af jongens" zolang je maar een strippenkaart had die dezelfde dag iig 1 stempel had.

Dat waren nog eens tijden :winkie:
Je bent echt een oude vent :o


:lol: :-q
Klopt dat ik een oude vent ben. :(
Yo-eddy refereerde aan vroegere betere tijden maar bijna niks is meer als 30 of 40 jaar geleden. Dat wij dat deden was eind jaren '70. :o
"This species has amused itself to death"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Knakworstkweker

Giant-E schreef: za 16 januari 2021, 11:39 Ook ik maak me hier natuurlijk schuldig aan generaliseren, 't hokjesdenken. Veel lycrarijders zullen zich (terecht) niet herkennen in mijn terugkerende ergernis. Dat begrijp ik.
En toch is er wel degelijk een duidelijk bewijs, een onderbouwing die zelfs de fanatiekste Castellischreeuwer niet meer kan ontkennen: Deze "anti-mtb" stemming ontstaat in de meeste gevallen in de winterperiode.
Van april tm oktober, wanneer deze groep weer 't asfalt terroriseert, zijn er amper conflicten in het dan nóg drukkere bos. I rest my case. :bier:
Eens

Klaar
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Kijk, die treintjes ken ik ook wel. En ja, die heb ik wel eens geblokt en (stevig) aangesproken op hun gedrag. Of hard uitgelachen omdat ze boos waren op mij, omdat ik een afslag had gemist en die gasten in mijn wiel (kende ze niet)dus ook.
Maar daarom ga ik niet alle xc'ers in licra veroordelen. Of alle Strava gebruikers.
Als ktmaniac volle bak het traumapad af dendert vinden de hang loose boys dat cool. Als crapton een beetje wil doorrijden op een vlakke baan is hij een eikel. Ik chargeer een klein beetje. Dat is hoe ik de sfeer op het forum op dit moment ervaar. Daarom reageerde ik op stunning. Hier mensen af branden helpt niet.
Schrijf de ntfu aan, spreek mensen aan die onze hobby in diskrediet brengen, schrijf de club van het overlast gevende treintje aan, in plaats van hier mensen af te branden
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Plaats reactie