Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

edkars schreef: za 16 januari 2021, 15:40 schrijf de club van het overlast gevende treintje aan.
Vervang club door clubsponsor. Het helpt.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is inderdaad wel effectief. Heeft men hier in de polder ook een tijdje gedaan. :-q
◼︎ Go round the outside.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

edkars schreef: za 16 januari 2021, 15:40 Kijk, die treintjes ken ik ook wel. En ja, die heb ik wel eens geblokt en (stevig) aangesproken op hun gedrag. Of hard uitgelachen omdat ze boos waren op mij, omdat ik een afslag had gemist en die gasten in mijn wiel (kende ze niet)dus ook.
Maar daarom ga ik niet alle xc'ers in licra veroordelen. Of alle Strava gebruikers.
Als ktmaniac volle bak het traumapad af dendert vinden de hang loose boys dat cool. Als crapton een beetje wil doorrijden op een vlakke baan is hij een eikel. Ik chargeer een klein beetje. Dat is hoe ik de sfeer op het forum op dit moment ervaar. Daarom reageerde ik op stunning. Hier mensen af branden helpt niet.
Schrijf de ntfu aan, spreek mensen aan die onze hobby in diskrediet brengen, schrijf de club van het overlast gevende treintje aan, in plaats van hier mensen af te branden
Ja hier erg gericht op MTB deugpunten. Groeten en braaf zijn is de nieuwe religie, en wie zich niet gedraagt naar de normen hier wordt als Lycra Strava MTB-er meteen geëxcommuniceerd. Ik wil dat graag zelf mogen bepalen, ben oud en wijs genoeg om dat te kunnen zonder predikant. Verder ben ik inderdaad soms wel een eikel, prima. Hij die geen eikel is gooie de eerste steen.

Wie heeft er recent direct gesproken met boswachters of terreinbeheerders over deze hetze en feitelijke kanten?

De media (zeker DPG Mediagroep) doen vet mee met de hetze want goed click-bait.
Laatst gewijzigd door Crapton op za 16 januari 2021, 20:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Waarom gaan wielrenners in de winter eigenlijk in de bossen rijden? Nooit helemaal begrepen.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Cycleintothewind schreef: za 16 januari 2021, 19:29 Waarom gaan wielrenners in de winter eigenlijk in de bossen rijden? Nooit helemaal begrepen.
omdat vroeger , toen er nog winters waren, het te koud was om op de weg te blijven rijden ....... :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Sabai schreef: za 16 januari 2021, 11:00 Wij waren pas aan het fietsen bij Belfeld en daar stopten wandelaars om naar ons te gaan kijken hoe we gingen afdalen. Die vonden het prachtig om te zien. Zo gaat het dus ook het is niet enkel negativiteit.
Ja, Belfeld.... Daar zijn ze ook niks gewend, die kunnen klappen voor een scheet omdat dat nieuw voor ze is (zeg ik als ex-inwoner van Tegelen) .
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Cycleintothewind schreef: za 16 januari 2021, 19:29 Waarom gaan wielrenners in de winter eigenlijk in de bossen rijden? Nooit helemaal begrepen.
Waarom gaan mtb'ers in de winter eigenlijk in de bossen rijden? Nooit helemaal begrepen. Mountainbiken is toch een zomersport. :-q
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

drpaul schreef: za 16 januari 2021, 19:49
Sabai schreef: za 16 januari 2021, 11:00 Wij waren pas aan het fietsen bij Belfeld en daar stopten wandelaars om naar ons te gaan kijken hoe we gingen afdalen. Die vonden het prachtig om te zien. Zo gaat het dus ook het is niet enkel negativiteit.
Ja, Belfeld.... Daar zijn ze ook niks gewend, die kunnen klappen voor een scheet omdat dat nieuw voor ze is (zeg ik als ex-inwoner van Tegelen) .
Jij hebt zeker die plank nog voor je kop? :lol: :lol:
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Crapton schreef: za 16 januari 2021, 18:04
edkars schreef: za 16 januari 2021, 15:40 Kijk, die treintjes ken ik ook wel. En ja, die heb ik wel eens geblokt en (stevig) aangesproken op hun gedrag. Of hard uitgelachen omdat ze boos waren op mij, omdat ik een afslag had gemist en die gasten in mijn wiel (kende ze niet)dus ook.
Maar daarom ga ik niet alle xc'ers in licra veroordelen. Of alle Strava gebruikers.
Als ktmaniac volle bak het traumapad af dendert vinden de hang loose boys dat cool. Als crapton een beetje wil doorrijden op een vlakke baan is hij een eikel. Ik chargeer een klein beetje. Dat is hoe ik de sfeer op het forum op dit moment ervaar. Daarom reageerde ik op stunning. Hier mensen af branden helpt niet.
Schrijf de ntfu aan, spreek mensen aan die onze hobby in diskrediet brengen, schrijf de club van het overlast gevende treintje aan, in plaats van hier mensen af te branden
Ja hier erg gericht op MTB deugpunten. Groeten en braaf zijn is de nieuwe religie, en wie zich niet gedraagt naar de normen hier wordt als Lycra Strava MTB-er meteen geëxcommuniceerd. Ik wil dat graag zelf mogen bepalen, ben oud en wijs genoeg om dat te kunnen zonder predikant. Verder ben ik inderdaad soms wel een eikel, prima. Hij die geen eikel is gooie de eerste steen.

Wie heeft er recent direct gesproken met boswachters of terreinbeheerders over deze hetze en feitelijke kanten?

De media (zeker DPG Mediagroep) doen vet mee met de hetze want goed click-bait.
Helemaal mee eens!
Knakworstkweker

drpaul schreef: za 16 januari 2021, 19:49
Sabai schreef: za 16 januari 2021, 11:00 Wij waren pas aan het fietsen bij Belfeld en daar stopten wandelaars om naar ons te gaan kijken hoe we gingen afdalen. Die vonden het prachtig om te zien. Zo gaat het dus ook het is niet enkel negativiteit.
Ja, Belfeld.... Daar zijn ze ook niks gewend, die kunnen klappen voor een scheet omdat dat nieuw voor ze is (zeg ik als ex-inwoner van Tegelen) .
Daar ligt ook geen enkele vaste route scheelt een hoop ellende en drukte in deze tijd, mountainbikers zijn daar nog een bijzonderheid.

net als kabeltelevisie en stromend water
Cycleintothewind schreef: za 16 januari 2021, 19:29 Waarom gaan wielrenners in de winter eigenlijk in de bossen rijden? Nooit helemaal begrepen.
Omdat die net te dikke oude mannen, waar de gemiddelde twc/ wtc uit bestond, niet wilden dat hun gekoesterde racefiets ten prooi viel aan pekel, water en vuiligheid.

De weg was spekglad bij tijd en wijlen, net als dat de 'statische' positie van een racefiets niet ideaal is bij koud weer.

De mountainbike was een prima alternatief voor winter, vaak robuuster en in de bossen was het beschutter.

Dat is wat ik van velen als reden heb gekregen.

Uiteindelijk is het traditie geworden om in navolging van de toertochten over de weg in de herfst/ winter veldtoertochten/ atb-tochten te organiseren.

De clubs rijden elkaars tochten en trekken zo ook individuele fietsers aan die de clubkas spekken.

Als je leuke mtb-tochten wil rijden kan je beter de wtc/ twc tochten overslaan en specifiek kijken naar de tochten die door mtb verenigingen worden georganiseerd, die weten er vaak wat leukere stukjes in te zetten als de wtc/ twc.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Knakworstkweker schreef: Daar ligt ook geen enkele vaste route scheelt een hoop ellende en drukte in deze tijd, mountainbikers zijn daar nog een bijzonderheid.
Je bent er dus duidelijk nog nooit geweest..en zeker niet op een zondagmorgen :winkie:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Knakworstkweker

Wel eens ooit geweest, niet om te fietsen, zo'n 7 jaar geleden.

Was in het weekend, vraag me niet welke dag, was voor een soort van 'teambuilding'.

Hoe dan ook, niet echt gigantisch druk, niet echt de herinnering dat ik er een mtb'er heb gezien.

Brachterwald zijn we geweest en ook nog een soort park of zo.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Knakworstkweker schreef: za 16 januari 2021, 23:53 Wel eens ooit geweest, niet om te fietsen, zo'n 7 jaar geleden.

Was in het weekend, vraag me niet welke dag, was voor een soort van 'teambuilding'.

Hoe dan ook, niet echt gigantisch druk, niet echt de herinnering dat ik er een mtb'er heb gezien.

Brachterwald zijn we geweest en ook nog een soort park of zo.
Dus je baseert je mening op een éénmalig bezoek dat ook nog eens zeven jaar geleden is ?
Neem van mij maar aan dat er veel mtb’ers uit de omliggende steden en dorpen zijn die dit gebied regelmatig doorkruisen.
Ook daar kan het (m.n. op zondag) behoorlijk druk zijn.
Ik heb het voordeel er ook doordeweeks te kunnen mtb’en en dan kan er nog wel sprake zijn van rust :wink:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Cube AIM schreef: za 16 januari 2021, 20:21
drpaul schreef: za 16 januari 2021, 19:49

Ja, Belfeld.... Daar zijn ze ook niks gewend, die kunnen klappen voor een scheet omdat dat nieuw voor ze is (zeg ik als ex-inwoner van Tegelen) .
Jij hebt zeker die plank nog voor je kop? :lol: :lol:
20 jaar geleden bij vertrek uit Tegelen eraf gehaald.
Plaats reactie