Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Rayb81 schreef: ma 31 mei 2021, 01:01

En ze doen gewoon hun werk.
Iedereen probeert zijn werk zo goed als mogelijk te doen..
Las net het H en B topic en bovenstaande geloof ik dus nu niet meer :-D
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Briljant! :-q
Lekker fietsen!
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Geniaal!!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Briljant idd. :winkie: Die zure vrouw woont in Rhenen, wisten jullie dat?
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

:D
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Vooral die 'Oh no not horsepeople' :lol:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Uit de krant van vandaag. Het draait om drie dingen: beeldvorming, beeldvorming en beeldvorming. Laat je afkeurende woorden over het artikel maar achterwege. Die kennen we al. Dit is wat het is en dit is hoe er tegen ons wordt aangekeken.

"Geplet door een wildfietser

Na een week heeft de dassenopvang van de Stichting Das & Boom te Beek-Ubbergen een aangereden jonge das teruggezet bij de burcht waar hij geboren werd.

De jonge das was door wandelaars gevonden op een pad voor all terrain bikes. Hij had slappe achterpoten en zere voorpoten. Hij was aangereden door een mountainbiker. De das had niets gebroken en herstelde goed, en is inmiddels terug bij zijn familie. Op een wildcamera is te zien dat hij met zijn broertje of zusje speelt.

Het ATB-pad is aangelegd in een terrein van Natuurmonumenten bij Nijmegen. ATB-paden zijn de zoveelste aanslag op de natuur. Waar ATB-paden worden aangelegd, verdwijnen de hazelwormen. Die liggen op open plekjes te zonnen en zien in zo'n pad een open plek. Ook met dassen gaan wildfietsers niet samen, zoals nu weer bleek.

Natuurmonumenten heeft het fietspad meteen om het betreffende bosje heengeleid. Dat betekent niet dat er geen fietsers meer langs de dassenburcht racen, want ATB'ers doen graag avontuurlijk.

"Hun laatste hobby is 's nachts fietsen", zegt voorzitter Jaap Dirkmaat van Das & Boom. "De dieren kunnen overdag al nergens terecht en nu raken ze ook het holst van de nacht nog kwijt. Op internet plaatsen ze lollig bedoelde filmpjes van zichzelf als ze langs geschrokken dassen raggen. Hedendaagse natuurbeheerders beschermen hun gebieden hier niet tegen, maar leggen zelfs ATB-paden aan!"

Sinds natuurbescherming niet meer draait om natuurbescherming, maar om recreatie, zijn vrijwel alle gebieden opengesteld en voorzien van parkeerplaatsen en paden van allerlei slag. Dit zou het 'draagvlak' moeten vergroten.

"Als het om draagvlak gaat, zouden ze de ATB'ers juist moeten weren", meent Dirkmaat. "De zes miljoen wandelaars in Nederland ergeren zich mateloos aan de tweehonderdduizend ATB'ers die over paden voortrazen die parallel liggen aan de wandelpaden of ze kruisen.
"


Wat helpt:
Op de voorgeschreven route blijven. Alleen tijdens daglichturen in het bos. Spreek anderen aan
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

bert l. schreef: vr 2 juli 2021, 10:01 Laat je afkeurende woorden over het artikel maar achterwege.
Dat is in dit geval wel heel moeilijk... :-{
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

De zes miljoen wandelaars in Nederland ergeren zich mateloos aan de tweehonderdduizend ATB'ers die over paden voortrazen die parallel liggen aan de wandelpaden of ze kruisen."
Net zoals in ieder aspect van het leven: je kan niet iedereens vriend zijn en bij sommigen is het toch nooit goed, wat je ook doet. Dit zijn zulke mensen. Hebben gewoon een bloedhekel aan all terrain bikers en ook al fiets je met 5 km/h met een bezem voor je om mieren niet plat te rijden terwijl je rozenblaadjes voor de wandelaars uitstrooit dan noch zullen ze je vervloeken want jij bent HUN bos aan het vergiepen door daar überhaupt te zijn met je vuige all terrain bike.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Het is toch ook wel heel knap dat ze precies weten hoe maar liefst ZES MILJOEN mensen zich voelen en dat dat ook nog allemaal hetzelfde gevoel is ook!
Maar goed, ik voel me niet aangesproken want ik ben een MTB-er en geen ATB-er. :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zou je die kerel ook aan kunnen klagen voor smaad wegens het zonder bewijs en door gewoon wat te roepen een groep mensen in diskrediet te brengen?
En zou de krant ook niet aangepakt kunnen worden wegens het verspreiden van fakenews en het opzetten van agressie tussen groepen mensen?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Tarwetijger schreef: vr 2 juli 2021, 10:24 Het is toch ook wel heel knap dat ze precies weten hoe maar liefst ZES MILJOEN mensen zich voelen en dat dat ook nog allemaal hetzelfde gevoel is ook!
Maar goed, ik voel me niet aangesproken want ik ben een MTB-er en geen ATB-er. :winkie:
Als echt 6 miljoen mensen de MTBers zouden haten dan zou er geen parcours in NL nog open zijn. :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat zo'n kwast zo ongenuanceerd denkt is een ding, dat een "krant" zo'n stukje kwaliteitsjournalistiek blijkbaar klakkeloos plaatst vind ik eigenlijk veel kwalijker.

Moet zeggen dat ik wel af en toe stukjes lees die negatief zijn over mtb in het algemeen (meestal via het forum... :D ) maar dat mijn eigen praktijkervaringen gelukkig anders zijn. Uiterst zelden conflict-achtige situaties en veel vaker gewoon een vriendelijke groet.

Volgens mij scheelt het gewoon heel veel hoe je jezelf gedraagt. Als je laat zien dat je rekening met anderen houdt geeft dat meteen een heel ander gevoel bij een wandelaar of ruiter dan wanneer je met de blik op oneindig doorrijdt. Dan blijven alleen de die-hard zuurpruimen over die toch negatief zullen blijven, de types die al een vastgeroeste houding naar bikers hebben no matter what (zoals de stukjesschrijver van hierboven...).
Meestal krijg ik een vriendelijke groet of zelfs glimlach terug, dat geeft mij persoonlijk ook een goed gevoel.
Ik rijd vaak alleen, dat scheelt ook wel denk ik. Een groep komt snel bedreigender over en is meer intern gericht dan naar buiten/anderen.

Wat ik ergens in het begin van het topic al zei, veel meer dan jezelf (wellicht zelfs overdreven) netjes gedragen, vriendelijk groeten, soms een leuk gesprekje aangaan en onze asociale "collega's" aanspreken kun je denk ik niet doen om ons imago zo goed mogelijk te krijgen/houden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

awinkel schreef: vr 2 juli 2021, 10:27 Zou je die kerel ook aan kunnen klagen voor smaad wegens het zonder bewijs en door gewoon wat te roepen een groep mensen in diskrediet te brengen?
En zou de krant ook niet aangepakt kunnen worden wegens het verspreiden van fakenews en het opzetten van agressie tussen groepen mensen?
Neh. Ze doen gewoon onze polici na: liegen alsof het gedrukt staat. En aangezien die er ook mee weg komen :wink:
Plaats reactie