Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 augustus 2021, 12:50
kermit schreef: do 5 augustus 2021, 12:18 Zullen we weer enigzins on topic gaan?
Opgeschoond.
Dan wil ik wel weer mee lüllen :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wat mij in Portes du Soleil opviel was dat wandelaars niet geïrriteerd reageren als je langs komt (en vaak zelfs keken alsof ze het wel tof vonden al die MTBers).
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tja,in andere landen kijken ze anders tegen fietsers aan, in Zwitserland zeiden ze lachend ;Das können nur Holländer sein), toe ze ons op een gletsjer met de fiets op de rug tegenkwamen. In Spanje op de Pico Veleta werden we aangemoedigd en in Griekenland werden we mee het huis in genomen om mee te eten omdat ze dachten dat we wel heel arm waren omdat we niet met de auto waren.
Zou dat komen omdat er daar meer ruimte is?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het type wandelaar dat je doorgaans op ruim een uur lopen van de parking diep in het bos, heuvels, bergen tegenkomt is ook een andere dan die je in NL standaard binnen een kilometer van een populaire, goed bereikbare parking treft...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

cheeta schreef: vr 6 augustus 2021, 13:53 Het type wandelaar dat je doorgaans op ruim een uur lopen van de parking diep in het bos, heuvels, bergen tegenkomt is ook een andere dan die je in NL standaard binnen een kilometer van een populaire, goed bereikbare parking treft...
:D ja klopt ,de wandelaars die je op zondag voor 10uur tegenkomt zijn meestal ook veel vriendelijker dan de 'zondagswandelaars' na 12 uur :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Azurri schreef: vr 6 augustus 2021, 13:43 Tja,in andere landen kijken ze anders tegen fietsers aan, in Zwitserland zeiden ze lachend ;Das können nur Holländer sein), toe ze ons op een gletsjer met de fiets op de rug tegenkwamen. In Spanje op de Pico Veleta werden we aangemoedigd en in Griekenland werden we mee het huis in genomen om mee te eten omdat ze dachten dat we wel heel arm waren omdat we niet met de auto waren.
Zou dat komen omdat er daar meer ruimte is?
Nou het ruimte aspect zal best mee kunnen tellen. Maar denk ook dat het meer algemeen bekend is daar dat het ook een MTB gebied is in de zomer. Ze verwachten dus fietsers die omlaag rijden met een noodgang tegen te kunnen komen (er staan ook vaak borden met verboden voor voetgangers langs de routes, niet zo gek ook want de 60 km/h hebben we regelmatig aangetikt).
In NL weten veel wandelaars vaak niet eens dat er speciale MTB routes zijn.
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

Azurri schreef: vr 6 augustus 2021, 13:43 Tja,in andere landen kijken ze anders tegen fietsers aan, in Zwitserland zeiden ze lachend ;Das können nur Holländer sein), toe ze ons op een gletsjer met de fiets op de rug tegenkwamen. In Spanje op de Pico Veleta werden we aangemoedigd en in Griekenland werden we mee het huis in genomen om mee te eten omdat ze dachten dat we wel heel arm waren omdat we niet met de auto waren.
Zou dat komen omdat er daar meer ruimte is?
Om er maar een positieve noot aan bij te dragen, dit gebeurt mij in Nederland ook. Positieve reacties dan, een etentje heb ik nog niet meegemaakt :lol:

Ik krijg ook aanmoedigingen of leuke opmerkingen van wandelaars. Zelfs al 2 keer random door een vreemde op de foto gezet. Kinderen die juichen of zwaaien, of ouders die roepen 'kijk een mountainbiker'.


Ruimte moet je maken.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

nou in Oostenrijk komen ook steeds meer verbodsbordjes , ook daar fietsen steeds meer op schotter of mtb route's , de leuke natuurlijke singletracks word ook alleen voor de wandelaar,
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja maar in Oostenrijk is het toch al jaren 'hommeles' daar geldt toch officieel ook de 2 meter regel(dat er alleen gefietst mag worden op paden van 2 meter en breder)?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Hiltsje schreef: wo 28 juli 2021, 15:56
bouwpakket schreef: wo 28 juli 2021, 14:27 Dus volgende keer als je dat ongevraagde advies weer krijg, bedank je diegene voor zijn/ haar zorgen voor jouw gezondheid
En daar heb je het probleem dus weer.
Wáárom moet men zich altijd bemoeien met iemand anders en dingen voor hun invullen?
Ik moet bij jouw reactie direct denken aan de bekende metafoor van de man, de jongen en de ezel.
De vader, de zoon en de ezel.

Zo’n 600 jaar voor Christus leefde in Griekenland een zekere Aesopus. Hij werd bekend om zijn verhalen – vooral fabels over dieren – met een levensles. Heel bekend is het verhaal van de vader, die met zijn zoon en zijn ezel naar de markt ging.
Afbeelding

Vader en zoon liepen naast de ezel en passeerden een boer die op zijn land aan het werk was. “Wat zijn jullie dom bezig ; heb je een ezel en ga je allebei ernaast lopen” Vader zette zijn zoon op de ezel en ging er zelf naast lopen. “Moet je dat zien” zeiden een stel mannen die verderop aan het werk waren “Laat die jongen zijn vader lopen en zit zelf lekker lui op de ezel”. Is eigenlijk ook zo, dacht de vader en zei tegen zijn zoon dat ze echt moesten wisselen. En zo gingen ze verder: vader op de ezel en de jongen ernaast. Het commentaar van 2 moeders die een stuk verder met wat kinderen langs de weg stonden kun je bijna raden: “Laat die man zo’n jongen maar lopen en zit zelf lekker lui op de ezel”. De vader werd vreselijk onzeker van al dat commentaar. Dan samen maar op de ezel verder rijden, dacht hij. “Moet je dat eens zien! Met zijn tweeën op zo’n klein ezeltje. Wat zijn dat een dierenbeulen” De ezel strompelde ook echt onder die zware last van 2 personen op zijn rug. “Laten we dan samen maar een stuk die ezel dragen, want die is inderdaad wel heel erg moe geworden”. Ze vonden een lange tak, bonden de ezel met zij voorpoten en achterpoten daar aan vast en droegen allebei een uiteinde van de tak. Maar vlak bij de markt, waar ze over een brug moesten waar het al heel druk was met mensen, schopte de ezel zijn achterpoten los. Hij probeerde weg te lopen, maar viel in het water met zijn voorpoten nog vastgebonden en verdronk voor de ogen van de vader en de zoon en al die mensen op de brug. Het commentaar dat ze toen kregen …….

Een oude wijze man had hun al die tijd gevolgd en ging even met de vader en zijn zoon nar een rustig plekje. “Hier moeten jullie echt van leren. Want als je het iedereen naar de zin wil maken, dan wordt je diep ongelukkig en dan maak je het uiteindelijk niemand naar de zin”

De levensles: Naar raad luisteren , overleggen, naar goede voorbeelden kijken, leren van anderen : dat is enorm verstandig. Maar daarna moet ieder eerlijk en oprecht zelf de keuzes maken in zijn eigen leven.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Gelukkig schopt mijn fiets niet zovaak met z'n achterwiel😅.
Maar zo is het,iedereen naar de zin maken lukt niet, doe waar je zelf gelukkig van wordt zonder dat dat ten koste van anderen gaat!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MVMVML schreef: vr 6 augustus 2021, 12:54 Wat mij in Portes du Soleil opviel was dat wandelaars niet geïrriteerd reageren als je langs komt (en vaak zelfs keken alsof ze het wel tof vonden al die MTBers).
Ja het heeft ook een hoge amusements waarde natuurlijk. ;-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Doe mij Noorwegen maar, daar staat gewoon in de grondwet dat iedereen vrijwel overal van de natuur gebruik mag maken ("allemansretten"). Fietsers niet uitgezonderd.
(ruim 30x minder dicht bevolkt dan Nederland, dat scheelt ook wel natuurlijk)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

het is ook helemaal geen "trend"

Fietsen in het bos hoort gewoon niet , dat is al jaaaaaaaren zo .

En er komen zo absurd veel mountainbikers bij dat het gezeur alleen maar erger wordt .

Daarnaast kunnen mountainbikers zo ongelofelijk schreeuwen , terwijl zij denken gezellig te praten met elkaar .
Meiden is helemaal erg , dat gekakel hoor je tot ver in het bos .

Geniet er nog maar van ,zolang het nog kan :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hilco schreef: wo 11 augustus 2021, 18:32 het is ook helemaal geen "trend"

Fietsen in het bos hoort gewoon niet , dat is al jaaaaaaaren zo .

En er komen zo absurd veel mountainbikers bij dat het gezeur alleen maar erger wordt .

Daarnaast kunnen mountainbikers zo ongelofelijk schreeuwen , terwijl zij denken gezellig te praten met elkaar .
Meiden is helemaal erg , dat gekakel hoor je tot ver in het bos .

Geniet er nog maar van ,zolang het nog kan :-q
Gelukkig zijn we allemaal niet wars van stereotyperingen :lol:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie