Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

daniel1975 schreef: wo 13 januari 2021, 21:48 Dat is juist een extra uitdaging om die goed te raken :winkie:
Hoe shop je die gasten op een paard voor hun dikke reet?
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

alstro schreef: wo 13 januari 2021, 22:59
daniel1975 schreef: wo 13 januari 2021, 21:48 Dat is juist een extra uitdaging om die goed te raken :winkie:
Hoe shop je die gasten op een paard voor hun dikke reet?
eerst het paard en dan na 2 sec kun je bij die dikke reet :lol:
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Bij jullie heb je van die amazones waarbij je je afvraagt wie het paard is? 🐴
◼︎ Go round the outside.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag reed ik op Amerongen het brede grindpad wat je kunt gebruiken om Y tell te ontlopen en de Amerongse berg helemaal te doen van onder of het bos uit te fietsen (wat ik deed).

Ik fietste dus op een legaal pad. Een meneer met hond zag mij aankomen en liep al hoofdschuddend mij tegemoet. Bij hem aangekomen vroeg ik hem wat er aan de hand was. Hij begon gelijk over de MTB route die elders liep en waar hij met z'n hond al niet meer mocht komen etc ...

Rustig uit laten praten en toen uitgelegd dat ik de verder legale route gebruikte om het bos juist uit te gaan. We hebben nog gezellig zo'n 5-10 min staan kletsen over van alles en nog wat en naderhand namen we lachend afscheid.

Ofwel houdt het vriendelijk en we overtuigen vanzelf steeds meer mensen.

Soms irriteer ik me nog meer aan mede mtbers dan aan wandelaars en wie al niet meer. Behalve ruiters rond of op de routes die kan ik wel ... Grrr :evil: :evil:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het gedrag van andere "mountainbikers" (eigenaren van een mountainbike) die zich niet aan de spelregels houden kan ik mij inderdaad ook behoorlijk aan irriteren. Heb er dan ook 0,0 medelijden mee als deze tegen een bonnetje aanfietsen. Sterker nog bij een tweede vergrijp mag van mij de fiets de shredder in. Amazones en hun paarden heb ik dan weer niks tegen. :-D
◼︎ Go round the outside.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Cycleintothewind schreef: wo 13 januari 2021, 19:35 Vanochtend nog even in het PWN rondgebanjerd en in alle jaren dat ik daar rondrijd,, gaat het met wandelaars en andere recreanten eigenlijk prima. De ‘reguliere’ gebruikers gaan prima met elkaar om en houden rekening met elkaar.

Het gezeik begint altijd in de zomer wanneer de ‘niet-reguliere’ gebruikers erbij komen. Daarbij is het ‘ikke-ikke-ikke’ gedrag veel sterker, ongeacht of ze sportfietsen, e-biken, wandelen of rennen. Dat is overigens ook iets wat de boswachter bevestigde. Dus dan gewoon de smile & wave tactiek toepassen.
Merk sowieso dat de meeste mensen die we tegenkomen als we in PWN wandelen wel vriendelijk zijn. Ik denk omdat dat vaak mensen zijn met een vignet en die vroeg zijn opgestaan voor een rondje. Al moet ik zeggen dat ik in de ochtend wel de vervelende mtb'er ben tegengekomen. Geldt ook voor de wandelaar, maar als wandelaars onderling is er weinig grond om elkaar te irriteren afgezien van niet groeten. En je komt elkaar door het minder grote verschil in snelheid amper tegen
Who needs roads when there's dirt
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Giant-E schreef: wo 13 januari 2021, 20:11 Ik heb ergens nog ijdele hoop dat door al die negatieve aandacht het kwartje eindelijk eens gaat vallen bij elk afzonderlijk wagonnetje in de talloze TWC stoomtreintjes.

Dat 1 wagonnetje nu eindelijk eens op de rem trapt bij het zien van een wandelaar. Vriendelijk groet, met een (ja, lastig) glimlach. Maling heeft aan een hoog gemiddelde. En eindelijk eens gaat genieten.
Wat zijn TWC stoomtreintjes?

Ben eigenlijk wel benieuwd of Strava nog invloed heeft gehad op de sfeer. Ik vind m'n tijd best interessant, maar ik rijd er niet op. Ik geniet meer als ik gewoon lekker fiets en later m'n tijd zie ipv te rijden op een bepaalde tijd.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

twowheeler schreef: do 14 januari 2021, 10:12 Wat zijn TWC stoomtreintjes?
Dat moest ik ook op zoeken, maar dat schijnen toerwielerclubs te zijn geloof ik.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

hanjovdberg schreef: do 14 januari 2021, 00:13 Vandaag reed ik op Amerongen het brede grindpad wat je kunt gebruiken om Y tell te ontlopen en de Amerongse berg helemaal te doen van onder of het bos uit te fietsen (wat ik deed).

Ik fietste dus op een legaal pad. Een meneer met hond zag mij aankomen en liep al hoofdschuddend mij tegemoet. Bij hem aangekomen vroeg ik hem wat er aan de hand was. Hij begon gelijk over de MTB route die elders liep en waar hij met z'n hond al niet meer mocht komen etc ...

Rustig uit laten praten en toen uitgelegd dat ik de verder legale route gebruikte om het bos juist uit te gaan. We hebben nog gezellig zo'n 5-10 min staan kletsen over van alles en nog wat en naderhand namen we lachend afscheid.

Ofwel houdt het vriendelijk en we overtuigen vanzelf steeds meer mensen.

Soms irriteer ik me nog meer aan mede mtbers dan aan wandelaars en wie al niet meer. Behalve ruiters rond of op de routes die kan ik wel ... Grrr :evil: :evil:
Waarschijnlijk heb ik je voorbij gereden op het moment dat je met die meneer aan het praten was. Vroeg me al af of het tot een goed einde was gekomen, mooi om te horen!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

MVMVML schreef: do 14 januari 2021, 10:30
twowheeler schreef: do 14 januari 2021, 10:12 Wat zijn TWC stoomtreintjes?
Dat moest ik ook op zoeken, maar dat schijnen toerwielerclubs te zijn geloof ik.
Meestal worden ze WTC's genoemd, maar detail... ;-)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: do 14 januari 2021, 10:30
twowheeler schreef: do 14 januari 2021, 10:12 Wat zijn TWC stoomtreintjes?
Dat moest ik ook op zoeken, maar dat schijnen toerwielerclubs te zijn geloof ik.
Nee, Giant kennende betekent dat Two Wheeled Cloothommel :winkie:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Timing is everything…

Afbeelding
Vorsprung durch Pedantik.
OurTimeIsNow
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 10:11
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp Black Magic 2020

sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Dit soort gasten neem ik graag ver afstand van, mag de naam mtb-er niet dragen. Gewoon uitschot van het ergste soort dit.
Ik heb gelukkig vooral positieve ervaringen op de track, maar houdt ook altijd rekening met andere gebruikers ook als er wandelaars op de track zijn. En kom ik toevallig een van de vrijwilligers tegen die de tracks onderhouden :-q dan stop ik graag even voor een praatje.

OurTimeIsNow schreef: do 14 januari 2021, 12:10 Dit helpt ook niet.....


https://www.stadwageningen.nl/reader/73 ... ingezonden
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Dan deze;
https://www.telegraaf.nl/lifestyle/6377 ... tainbikers
Goed voorbeeld van nieuws genereren; je publiceert een artikel waarvan je weet dat dit overlast veroorzaakt, de rest gaat vanzelf.
De prutsers.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie