Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Crapton schreef: wo 6 oktober 2021, 20:09 Keutelen op het pad spreekt meer aan... vandaar.

Maar evengoed, ik heb het idee dat het MTB treiteren pas op de plaats heeft gemaakt. In mijn omgeving is het de laatste 6 maanden in elk geval niet druk, ik merk weinig van gezeur. Ik zie niet (te) veel wandelaars en ook aantal ruitsters is beperkt.

Heeft dit topic nog zin?
We moeten ons niet in slaap laten sussen door een tijdelijke 'Radiostilte' van Milieu-fascisten 😉.
Dus;ja dit topic heeft nog altijd zin, al was t maar om gal te kunnen spugen!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Hiltsje
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 3 augustus 2020, 20:31
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3 2020

Het is een extra ergernis.
Als je een Anti wilt stoppen kun je de ergernissen in beeld brengen en daar oplossingen voor bedenken.
Ik dacht dat dat het doel van dit topic was.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hiltsje schreef: do 7 oktober 2021, 10:27 Het is een extra ergernis.
Als je een Anti wilt stoppen kun je de ergernissen in beeld brengen en daar oplossingen voor bedenken.
Ik dacht dat dat het doel van dit topic was.
Dus dat door de poep rollen van je hond was een constructieve bijdrage?😉

Natuurlijk is de enige manier om de weerstand tegen'ons' te keren om met constructieve oplossingen te komen en ontkrachten van negatieve foute stellingen.
Maar af en toe onverbloemd 'stoom aflaten ' onder min of meer gelijkgestemden maakt dat je (ik in elk geval) gelaten kan reageren op negatief commentaar op de trail.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16842
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hiltsje schreef: do 7 oktober 2021, 10:27 Het is een extra ergernis.
Als je een Anti wilt stoppen kun je de ergernissen in beeld brengen en daar oplossingen voor bedenken.
Ik dacht dat dat het doel van dit topic was.
Dat is ook zo, maar we bleven wat teveel plakken aan de poep ;-)

De oplossing daarvoor is overigens eenvoudig, gewoon thuis op de pot doen :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nogmaals het verzoek om een themawijziging
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Vanochtend op de route had mijn maat (voor de eerste keer in lange tijd) panne, dat stonden we te verhelpen. Wat mij opviel is hoeveel er voorbij fietsen zonder goededag te zeggen,pas als ik dat zei kreeg ik antwoord.
Als je zo langs andere bosgebruikers raggt, kan ik me dat negatieve beeld wat ontstaat ook wel voorstellen.
Ook werd er niet gevraagd of we hulp nodig hadden(hadden we ook niet nodig,maat toch). Zelf vraag ik altijd als ik mensen stil zie staan met panne of niet duidelijk staan uit te rusten,of alles goed is? Lijkt me normale 'trail-etiquette'?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Wat is vandaag nu de juiste etikettering?, bij elk passerend mens gedag zeggen ?, of als je zelf passeert ?
In het verkeer idem , men is ongeduldiger , minder tolerant in het wachten , " neemt vaak voorrang". Ect
Tsja en dan nog de talloze dingen met zinloos geweld e.d , waar gaat dat dan heen in de maatschappij ?, omdat je iets zegt ?, of juist niet ?,waar ligt de grens ?,

Feit is wel dat het in het algemeen de ouderen meestal gewoon gedag zeggen , of beleefd zijn in het verkeer , is het iets van de hedendaagse jeugd ?

Moet je wat zeggen ?,

Ik denk dat het een kwestie leven en laten leven , en elkaar respecteren, als jij wel gedag zegt wil niet zeggen dat een ander dit ook " moet " doen .

Er zijn wel erger dingen om druk om te maken , en dan kan die niets zeggende passant me niet deren .... :bier:

Maar ik geloof dat we er toch niet uit komen of althans men een bevredigend antwoord krijgt ...,zo nu lekker fietsen 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Weliswaar een wielrenner. Maar toch nog eens wat positiefs in de krant;
https://www.ad.nl/amersfoort/bijna-verd ... ~a1e3b79f/
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja ik groet iedereen die ik tegenkom, al was t maar om te laten weten dat ik ze gezien heb. Er was een tijd dat mtb'ers elkaar (net als moterrijders) groeten, dat onderscheide ons van de wielrenners.

Be nice, say hi!! :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Azurri schreef: za 9 oktober 2021, 21:36 Ja ik groet iedereen die ik tegenkom, al was t maar om te laten weten dat ik ze gezien heb. Er was een tijd dat mtb'ers elkaar (net als moterrijders) groeten, dat onderscheide ons van de wielrenners.

Be nice, say hi!! :wink:
+1 :-q

Vanmiddag op Lunteren en Otterlo weer 2 soorten mtb-ers. Ik hoef niet uit te leggen welke soort over het algemeen groet, toch? :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16842
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het gaat niet zozeer om het groeten, maar wel om het even vragen of er hulp nodig is als er iemand langs de kant staat. Vorig jaar heb ik er zelfs een topic over geopend naar aanleiding van een ritje waarin ik een paar keer langs de kant stond en waarin me precies hetzelfde opviel.

viewtopic.php?f=15&t=148824

Dat ik doorgaans zelf mijn technische probleempje wel kan oplossen is extra fijn in zo'n tijd van onderlinge desinteresse ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Maar sommigen komen ook langs vliegen of ze door de duivel bezeten zijn. Gezicht op onweer, zwaar hijgen, badend in ‘t zweet… heb je er dan eigenlijk nog wel lol in? :~
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Giant-E schreef: ma 11 oktober 2021, 12:23Maar sommigen komen ook langs vliegen of ze door de duivel bezeten zijn. Gezicht op onweer, zwaar hijgen, badend in ‘t zweet… heb je er dan eigenlijk nog wel lol in? :~
Zo zou je mij ook kunnen zien langskomen. Zowel dat gezicht, dat hijgen als dat zweet komen met name omdat ik dan een strijd tegen m'n longen (astma) aan het voeren ben. Desondanks (of juist daarom) heb ik er echter wél heel veel lol in.

Niet te snel (ver)oordelen dus. Dat zou sowieso dé moraal van dit topic kunnen zijn, wat mij betreft.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Giant-E schreef: ma 11 oktober 2021, 12:23 Maar sommigen komen ook langs vliegen of ze door de duivel bezeten zijn. Gezicht op onweer, zwaar hijgen, badend in ‘t zweet… heb je er dan eigenlijk nog wel lol in? :~
Beetje afzien is soms best lekker hoor! En waarschijnlijk kijk ik dan zelfs een beetje boos... Komt soms voor op MTB, racefiets en soms zelfs rennend of als ik een bergpad op hike. En vaak heb ik juist een dikke smile op mijn kop tijdens al deze vormen van sporten. Ik ben namelijk steeds precies dezelfde persoon. Waarmee ik maar wil zeggen dat die wielrenner/biker hokjes niet gaan helpen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Marcobiker schreef: di 12 oktober 2021, 08:30
Giant-E schreef: ma 11 oktober 2021, 12:23Maar sommigen komen ook langs vliegen of ze door de duivel bezeten zijn. Gezicht op onweer, zwaar hijgen, badend in ‘t zweet… heb je er dan eigenlijk nog wel lol in? :~
Zo zou je mij ook kunnen zien langskomen. Zowel dat gezicht, dat hijgen als dat zweet komen met name omdat ik dan een strijd tegen m'n longen (astma) aan het voeren ben. Desondanks (of juist daarom) heb ik er echter wél heel veel lol in.

Niet te snel (ver)oordelen dus. Dat zou sowieso dé moraal van dit topic kunnen zijn, wat mij betreft.
Ik ben ook astmapatiënt. :wink:

Ging mij puur om het groeten, er zijn lui die denken dat ze aan een wedstrijd meedoen. Dan denk ik, neem af en toe gas terug, groet normaal, het bos is niet van jou alleen.
Ik heb echter geen enkele hoop dat die MvdP-wannabee’s ook maar iets van hun gedrag aanpassen.
Plaats reactie