Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Het is de volgende fase in het leven van een mtb-er.

Hardtail -> fully -> e-mtb -> scootmobiel.

Als je met je e-mtb de routes in NL niet meer kunt rijden dan wordt het tijd voor een scootmobiel. :-D
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

kermit schreef: ma 19 juli 2021, 09:49 Gisteren zat ik vijf minuutjes te pauzeren naast een (verhard) fietspad dat langs een met dit soort mooie dagen druk bezocht terras/boscafé loopt.
...
Wat mij opviel was de snelheid waarmee het gros van de mtb-ers en racefietsers denkt door die onoverzichtelijke drukte te moeten rijden.
Tsss. Voor een terras langs bij voorkeur altijd met gepast tempo een wheelie maken ;) Vaak gedaan bij de Rustende Jager (als er genoeg ruimte was) :)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

harmen schreef: ma 19 juli 2021, 18:48
kermit schreef: ma 19 juli 2021, 09:49 Gisteren zat ik vijf minuutjes te pauzeren naast een (verhard) fietspad dat langs een met dit soort mooie dagen druk bezocht terras/boscafé loopt.
...
Wat mij opviel was de snelheid waarmee het gros van de mtb-ers en racefietsers denkt door die onoverzichtelijke drukte te moeten rijden.
Tsss. Voor een terras langs bij voorkeur altijd met gepast tempo een wheelie maken ;) Vaak gedaan bij de Rustende Jager (als er genoeg ruimte was) :)
En dan ter vermaak vol op je bakkes gaan :D :D :D
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

kermit schreef: ma 19 juli 2021, 09:49Eerst maar eens even aan zelfreflectie doen voor je naar anderen gaat wijzen kan voor sommigen geen kwaad (voor niemand eigenlijk ;-)).
Kan het volk dat denkt alleen op de wereld te zijn en totaal geen oog heeft voor wat er om hun heen gebeurt, zonder te kijken een weg/fietspad opstapt of de fiets erop drukt, totaal incapabel zijn enige vorm van snelheid in te schatten, etc... misschien ook eens doen, want dat die de fout bij hun zelf zoeken is ook bijna niet bestaand. Ik trek me nergens wat van aan en laat een ander het probleem dat ik overduidelijk veroorzaak maar oplossen. (zelfs als ze het zien aankomen, verzuimen ze nog te handelen)
Zelfs als ze tegen je / je fiets oplopen terwijl je alle met voeten aan de grond stilstaat... (en 2x gebeld hebt maar dat hoor je niet met je oortjes in)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

modderfietser schreef: ma 19 juli 2021, 18:02 Het is de volgende fase in het leven van een mtb-er.

Hardtail -> fully -> e-mtb -> scootmobiel.

Als je met je e-mtb de routes in NL niet meer kunt rijden dan wordt het tijd voor een scootmobiel. :-D
:lol:

Ik zit gelukkig (nog net) op het 2e stadium. :winkie:
Tazzy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 juni 2008, 14:00
Mijn mountainbike: Giant XTC4 '04
Contacteer:

Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Blood, sweat & gears
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Tazzy schreef: wo 21 juli 2021, 07:55 Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Op het moment dat de lage rugpijnen in gaan zetten...
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MVMVML schreef: wo 21 juli 2021, 08:28
Tazzy schreef: wo 21 juli 2021, 07:55 Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Op het moment dat de lage rugpijnen in gaan zetten...
Je zou dan ook gewoon je zadel iets kunnen verstellen
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 575
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Tazzy schreef: wo 21 juli 2021, 07:55 Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Zo vroeg mogelijk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

:lol: :lol: :-q Schitterend!
Tazzy schreef: wo 21 juli 2021, 07:55 Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Daarvoor kun je geen leeftijd vaststellen.
Sommigen blijven tot hun 89e op een starre single speed hardtail rondstuiteren, anderen zijn op hun 17e al toe aan een frituurpens stimulerende e-bike en slaan de fully gewoon over :lol:
Hangt er helemaal vanaf of je een beetje ballen hebt (of hoe eigenwijs je bent..) :winkie:

Oei, we dwalen nu wel heel erg af; allemaal terug op de hardtail, daarmee kun je niet zo hard langs wandelaars racen waardoor hun ergernis zal afnemen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 21 juli 2021, 08:59
MVMVML schreef: wo 21 juli 2021, 08:28
Op het moment dat de lage rugpijnen in gaan zetten...
Je zou dan ook gewoon je zadel iets kunnen verstellen
Nope...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Leeftijd en/of lichamelijke klachten KUNNEN een reden zijn om naar een fully over te stappen, maar als je minder geeft om pure snelheid en meer om fun zoals jumps, drops en wellicht zelfs bike parks dan is een fully best wel een logische keuze ongeacht je leeftijd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Tazzy schreef: wo 21 juli 2021, 07:55 Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Wat heeft dit bericht trouwens te zoeken in dit draadje :~ :~ :~
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6111
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Mad Wally schreef: wo 21 juli 2021, 11:40
Tazzy schreef: wo 21 juli 2021, 07:55 Ik vraag dit voor een vriend maar, bij welke leeftijd gaat men normaal gezien over op fully?
Ik, eh... hij rijd nog hardtail en moet bijtijds een budget aanvraag indienen ;-)
Wat heeft dit bericht trouwens te zoeken in dit draadje :~ :~ :~
Mensen op een fully veroorzaken geen overlast?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Mad Wally schreef: wo 21 juli 2021, 11:33 Leeftijd en/of lichamelijke klachten KUNNEN een reden zijn om naar een fully over te stappen, maar als je minder geeft om pure snelheid en meer om fun zoals jumps, drops en wellicht zelfs bike parks dan is een fully best wel een logische keuze ongeacht je leeftijd.
Over het algemeen genomen ben ik niet heel veel langzamer in de klim met de fully vs de hardtail.
Ga je het over de afdaling hebben, dan zit daar al wel een klein verschil.

Het grootste verschil zit hem echter in de langere ritten. Bij een 100km+ rit op de hardtail heb ik de volgende dag last van mijn hele lijf. Met de fully alleen van mijn benen.
En daar zou ik zelfs durven stellen dat ik richting het einde van de rit ook sneller klim met de fully :bier:

Terugkomend op dit draadje denk ik dat de fiets minder uitmaakt dan de persoon die er op zit.
Een hork op een hardtail is nog steeds een hork op een fully.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie