Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wat is daar absurd aan? De situatie is helemaal niet zo zwart/wit als je de vooroordelen tegenover wielrenners buiten beschouwing laat. Als de wandelaar even opzij was gestapt, de skater even had ingehouden of de wielrenner even in zijn remmen had geknepen was er geen enkel probleem geweest. Kennelijk zat bij alle personen het ego in de weg.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Is de titel nog wel relevant van dit topic? :lol:

Het is één groot vingerwijs festijn vrijwel vanaf het begin.

We hebben in ieder wel geleerd waar de trend door komt. :wink:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

George schreef: vr 17 juni 2022, 12:09 Wat is daar absurd aan? De situatie is helemaal niet zo zwart/wit als je de vooroordelen tegenover wielrenners buiten beschouwing laat. Als de wandelaar even opzij was gestapt, de skater even had ingehouden of de wielrenner even in zijn remmen had geknepen was er geen enkel probleem geweest. Kennelijk zat bij alle personen het ego in de weg.
Onzin. Er is er maar 1 die met een noodgang doorjakkert door het midden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Er is niet de vraag wie de schuldig is ?, gaat er alleen om hoe de trend is in het algemeen , wat ik wel raar of vraagtekens bij heb , waarom er zo'n voorval wordt geplaatst in het topic , wat is daar de intentie van ?, zo van ik heb gelijk ?, of verharding maatschappij ?, of ik eis mijn plek op ?, of trek me nergens wat van aan ?
Ect ect
Wat al eerder is gezegd ;

Een wijs man zoekt het in zichzelf , een dwaas is andere :bier:

Mij is 45 jaar geleden :o verteld met auto lessen ; voorrang neem je niet dat krijg je !, dus geldt dat ook nu nog ?, of is het meer voorrang neem ik ?

Maar ik ben geen wereld verbeteraar ....

Voor de rest , vervelend voor Oli4k dat dit heeft plaats gevonden , leer er van !!, en dat mag je zelf naar eigen wens invullen :bier: :-q
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op vr 17 juni 2022, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Snelle Buffer schreef: vr 17 juni 2022, 12:35 Er is niet de vraag wie de schuldig is ?, gaat er alleen om hoe de trend is in het algemeen , wat ik wel raar of vraagtekens bij heb , waarom er zo'n voorval wordt geplaatst in het topic , wat is daar de intentie van ?, zo van ik heb gelijk ?, of verharding maatschappij ?, of ik eis mijn plek op ?, of trek me nergens wat van aan ?
Ect ect
Wat al eerder is gezegd ;

Een wijs man zoekt het in zichzelf , een dwaas is andere :bier:
Dat dus… :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: vr 17 juni 2022, 11:50 Vind het wel absurd dat sommigen nu Ollie de schuld in de schoenen proberen te schuiven omdat hij 'technisch een voetganger' zou zijn en dus links had moeten skeeleren. :roll:
Er zitten heel wat meer wielrenners/mtbers op dit forum dan jij en ik denken. :roll:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Of ik gelijk heb maakt me niet uit*. Waar het me om ging en de relevantie hier is de observatie dat een wandelaar overduidelijk heel erg klaar is met ge-eikel door mensen die sportief fietsen (ik gooi het expres even op één hoop). De anti-mtb trend stoppen is op deze manier dweilen met de kraan open. Tuurlijk, een inschattingsfout kan je maken. Maar met pure opzet mensen van de weg beuken omdat ze toch al een hekel aan fietsers hebben gaat het imago niet bepaald helpen.

*) Al heb ik het natuurlijk wel
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat sommige net zo generaliserend naar wielrenners kijken als bepaalde 'groene' figuren naar mountainbikers.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Giant-E schreef: vr 17 juni 2022, 12:44 Er zitten heel wat meer wielrenners/mtbers op dit forum dan jij en ik denken. :roll:
Ik ben niet pro-wielrenner of anti skeeleraar.

Ik ben vooral anti bruinhemderig meehuilen met de wolven, al dan niet aangevuurd door de media.....

Je gaat mij niet wijsmaken dat dat king-of-the-hill karakter meeverkocht wordt met de fiets, zo werkt het alleen maar met auto's.... :bier:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5865
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Snelle Buffer schreef: vr 17 juni 2022, 09:22
Mario070 schreef: vr 17 juni 2022, 08:36 Nee baron062....die mevrouw liep links, daar heeft Oli4k niets mee te doen :roll:
De fietser nadert een obstakel en heeft overzicht over de gehele situatie
Oli4k heeft geen obstakel en eveneens ook overzicht over het geheel :-q maar geen obstakel dus vrije doorgang :-q
Maar Oli4k is aan het inline skaten op een fietspad :-{ , hebben ziezo geen voorrang :evil:

:bier:
Het gaat niet om voorrang het gaat om anticiperen.....
En des te meer nog....want de fietser op het fietspad, komt dus gelijk tijdig twee obstakels tegen :evil: en het schoeisel maakt in beginsel niet uit, Oli4k had bv ook stiletto's aan kunnen hebben waar die niet op zou kunnen lopen dit laatste neem ik wel aan :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Je moet gewoon niet doorjakkeren vlak naast/door andere weggebruikers, ook al heb jij voorrang, ook al zit je op de weg op de racefiets of in het bos op de MTB, maar gewoon afremmen dan. Dan is er niets aan het handje. Het is niet alleen gevaarlijk (ook voor de fietser zelf) maar gewoon bloed asociaal (en dat zegt iemand die zelf niet de meest nette vd wereld is).

Dat is gewoon hetgeen dat 95% irriteert (en dan heb je uiteraard ook nog de 5% voor wie je het toch nooit goed kan doen, maar die mag lekker in zijn eigen sop gaarkoken).
Laatst gewijzigd door MVMVML op vr 17 juni 2022, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: vr 17 juni 2022, 12:44
MVMVML schreef: vr 17 juni 2022, 11:50 Vind het wel absurd dat sommigen nu Ollie de schuld in de schoenen proberen te schuiven omdat hij 'technisch een voetganger' zou zijn en dus links had moeten skeeleren. :roll:
Er zitten heel wat meer wielrenners/mtbers op dit forum dan jij en ik denken. :roll:
:lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik zeg: meer ruimte voor fietsers en andere fietspad gebruikers. Fietspaden gewoon 3m breed ipv 1.8m, dan heeft iedereen wat meer de ruimte. Als dat ten koste van mijn koekblik moet: prima!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mario070 schreef: vr 17 juni 2022, 12:58
Snelle Buffer schreef: vr 17 juni 2022, 09:22

Maar Oli4k is aan het inline skaten op een fietspad :-{ , hebben ziezo geen voorrang :evil:

:bier: :winkie:
Het gaat niet om voorrang het gaat om anticiperen.....
En des te meer nog....want de fietser op het fietspad, komt dus gelijk tijdig twee obstakels tegen :evil: en het schoeisel maakt in beginsel niet uit, Oli4k had bv ook stiletto's aan kunnen hebben waar die niet op zou kunnen lopen dit laatste neem ik wel aan :lol: :lol: :wink:
Ooh shit vergeten :winkie: er bij te zetten ....( als nog) :tong
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

baron062 schreef: vr 17 juni 2022, 13:02 Ik zeg: meer ruimte voor fietsers en andere fietspad gebruikers. Fietspaden gewoon 3m breed ipv 1.8m, dan heeft iedereen wat meer de ruimte. Als dat ten koste van mijn koekblik moet: prima!
Nou, dat is nogal een flink klusje om in de praktijk te realiseren.......
Plaats reactie