Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Stunning schreef: do 20 januari 2022, 09:41 ..."Hoe stoppen we de trend".

Na 104 pagina's-, 1559 antwoorden- en 75057 keer te zijn bekeken....
Sorry.... maar dit is echt een popcorn thread. Is te leuk om alle reacties te lezen. :bier:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik denk dat dat intolerante en agressieve ook onderdeel zijn van de fiets sport *
Als ik dit forum vergelijk met forums van mijn andere hobby’s gaat het er hier toch meestal een stuk minder vriendelijk aan toe.
Dit is ook niet iets van de laatste jaren maar was ook al zo toen ik 10 jaar geleden lid werd.

* hier draag ik natuurlijk ook zelf mijn steentje aan bij, ben wel iemand die ook (te) vaak zijn ongezouten mening laat horen.
Have fun!
Rinse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 10:00 Ik denk dat dat intolerante en agressieve ook onderdeel zijn van de fiets sport *
Als ik dit forum vergelijk met forums van mijn andere hobby’s gaat het er hier toch meestal een stuk minder vriendelijk aan toe.
Dit is ook niet iets van de laatste jaren maar was ook al zo toen ik 10 jaar geleden lid werd.

* hier draag ik natuurlijk ook zelf mijn steentje aan bij, ben wel iemand die ook (te) vaak zijn ongezouten mening laat horen.
Ik zie dan een heel eenvoudige oplossing, om mee te beginnen :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Precies..... hier op het forum je behoorlijk onvriendelijk gedragen (dit is mijn meest vriendelijkste beschrijving voor dit forum gedrag) en dan denken en het vooral raar vinden dat er mensen tegen je zijn waneer je fietst :roll: omdat je altijd zo vriendelijk bent :lol: :lol: echt grappig dit topic :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Kapitein Iglo schreef: do 20 januari 2022, 10:16Ik zie dan een heel eenvoudige oplossing, om mee te beginnen :bier:
Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 10:00 Ik denk dat dat intolerante en agressieve ook onderdeel zijn van de fiets sport *
Als ik dit forum vergelijk met forums van mijn andere hobby’s gaat het er hier toch meestal een stuk minder vriendelijk aan toe.
Dit is ook niet iets van de laatste jaren maar was ook al zo toen ik 10 jaar geleden lid werd.

* hier draag ik natuurlijk ook zelf mijn steentje aan bij, ben wel iemand die ook (te) vaak zijn ongezouten mening laat horen.
Serieus? Nou is die beleving natuurlijk subjectief, maar ik vind dit forum (en ook de fietsknakkers) ongeveer het tegenovergestelde van agressie uitstralen.

Ik heb wel heeeeel wat agressievere omgevingen meegemaakt...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 20 januari 2022, 10:16
Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 10:00 Ik denk dat dat intolerante en agressieve ook onderdeel zijn van de fiets sport *
Als ik dit forum vergelijk met forums van mijn andere hobby’s gaat het er hier toch meestal een stuk minder vriendelijk aan toe.
Dit is ook niet iets van de laatste jaren maar was ook al zo toen ik 10 jaar geleden lid werd.

* hier draag ik natuurlijk ook zelf mijn steentje aan bij, ben wel iemand die ook (te) vaak zijn ongezouten mening laat horen.
Ik zie dan een heel eenvoudige oplossing, om mee te beginnen :bier:
Je fiets ff om zijn nek vouwen? :winkie:
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Nou om te beginnen kom ik dit soort “agressieve “ reacties nooit tegen op andere forums…
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Uitermate interessant artikel op Pinkbike gerelateerd aan dit topic: https://www.pinkbike.com/news/nearly-50 ... ility.html

Grappig om te zien dat vooral Duitsers illegale trails rijden (niet heel gek als je ziet wat daar de toegestane paden zijn) en dat er in NL het meest wordt gehandhaaft.
Meest interessant is toch wel figure 4, waarbij vooral wij Nederlandse bikers op alle vlakken bewuster met de natuur omgaan doordat we mountainbiken:

Edit: Oh wacht, ik zie net dat ik de grafiek verkeerd om lees en dat meer oranje en minder blauw juist aangeven dat we minder dan de rest om de natuur geven.... Crap :-{
Laatst gewijzigd door suravida op do 20 januari 2022, 15:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2635
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 15:36 Nou om te beginnen kom ik dit soort “agressieve “ reacties nooit tegen op andere forums…
Ik wel, maar ik denk dat hier vooral veel “passie” zit, en dat gaat gepaard met emotie. Verder doet de corona periode ook veel met mensen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: do 20 januari 2022, 15:36 Nou om te beginnen kom ik dit soort “agressieve “ reacties nooit tegen op andere forums…
Welke? Dat geintje over die fiets vouwen? :lol:
Laatst gewijzigd door MVMVML op do 20 januari 2022, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Is niet perse vanwege Corona denk ik.
15 jaar geleden konden mensen ook al niet normaal reageren 😂

viewtopic.php?f=10&t=26029
Have fun!
Rinse.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik zou een af en toe voorkomende niet zo fraaie reactie niet als representatief voor een heel forum (of groepering naar keuze, bijvoorbeeld fietsers) bestempelen.

Juist door zo'n benadering gaat het fout: "ik zag vorige week een asociale fietser en nu weer een. Dus alle fietsers zijn aso's".
Dan vergeten we voor het gemak even die 50 zich normaal gedragende fieters die er in de tussenliggende week ook voorbijkwamen...

Het gaat hier eigenlijk best wel goed vind ik, als je het aantal posts waar we "moeten" ingrijpen afzet tegen het totaal aantal.
Goed bezig jongens en meisjes ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

kermit schreef: do 20 januari 2022, 16:14 Dan vergeten we voor het gemak even die 50 zich normaal gedragende fieters die er in de tussenliggende week ook voorbijkwamen...
Maar dat valt niet op. Zo werkt het nieuws ook: het is per definitie de afwijking. Anders zou het geen nieuws zijn en niet opvallen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie