Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volledig offtopic maar toch even voor Roy: Ik had ook vaak last van pijn in de onderrug. Sinds ik met regelmaat een sportmasseur bezoek eigenlijk nooit meer.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Jeugdjournaal, stelling: "Mountainbiken in het bos moet verboden worden."
https://jeugdjournaal.nl/artikel/239142 ... t-bos.html

Het (eerste) filmpje is tamelijk evenwichtig, met name omdat er ook kinderen aan het woord komen die mountainbiken leuk vinden.
(Het tweede filmpje gaat over het kleurensysteem van de NTFU voor de moeilijkheid van (delen van) routes. Met medewerking van mountainbikeclub Schoorl.)

Die natuurorganisatie die naar de rechter is gestapt waar sprake van is, dat zal wel i.v.m. de mtbroute in Nijmegen zijn, vermoed ik.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

harmen schreef: do 29 juli 2021, 22:47 Jeugdjournaal, stelling: "Mountainbiken in het bos moet verboden worden."
https://jeugdjournaal.nl/artikel/239142 ... t-bos.html

Het (eerste) filmpje is tamelijk evenwichtig, met name omdat er ook kinderen aan het woord komen die mountainbiken leuk vinden.
(Het tweede filmpje gaat over het kleurensysteem van de NTFU voor de moeilijkheid van (delen van) routes. Met medewerking van mountainbikeclub Schoorl.)

Die natuurorganisatie die naar de rechter is gestapt waar sprake van is, dat zal wel i.v.m. de mtbroute in Nijmegen zijn, vermoed ik.
81.5% is het oneens met die stelling. :-q
Hopelijk dat de rechter ook naar het jeugdjournaal kijkt :D
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Polletje kapen, mannen… Game on! :bier:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Giant-E schreef: vr 30 juli 2021, 10:35 Polletje kapen, mannen… Game on! :bier:
Niet nodig; 81,5% tegen :D
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meer van dit soort filmpjes helpen ook wel :wink:


Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 28 juli 2021, 22:37 Volledig offtopic maar toch even voor Roy: Ik had ook vaak last van pijn in de onderrug. Sinds ik met regelmaat een sportmasseur bezoek eigenlijk nooit meer.
Deadliften heeft mij goed geholpen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Giant-E schreef: wo 28 juli 2021, 22:37 Volledig offtopic maar toch even voor Roy: Ik had ook vaak last van pijn in de onderrug. Sinds ik met regelmaat een sportmasseur bezoek eigenlijk nooit meer.
Masseuse mag ik hopen dan :tong
Miss daar ook maar eens aan denken thnx!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: wo 28 juli 2021, 14:27
Hiltsje schreef: wo 28 juli 2021, 13:36Er werd mij laatst door andere MTB'ers gemeld dat ik mijn helm niet op had.
Ik vind dat zo naar, want zo iemand vind dan terloops dus even wat van je en moet dat blijkbaar ook melden.
Terwijl ik gewoon in slakkengang op het fietspad fietste en ook niet van plan was snel te gaan fietsen of uberhaupt op een trail te gaan fietsen.
Laat elkaar toch gewoon. :bier:
Nee!

Deze blijf je horen. Er zijn mensen die niet eens van het bestaan van een helm weten. Sommigen zijn vergeten hun helm op te zetten. En sommige mensen zien niet het nut van een helm in of vinden het niet mooi of cool.

Die krijgen allemaal een vriendelijk ongevraagd advies om een helm op te zetten. Of je nu beginner bent of expert, hard of langzaam rijdt, het kan ons allemaal overkomen om vervelend te vallen. Alle chirurgen die ik spreek maken zich niet zo druk over botbreuken, maar dat hersenletsel kunnen ze zo weinig mee.

Dus volgende keer als je dat ongevraagde advies weer krijg, bedank je diegene voor zijn/ haar zorgen voor jouw gezondheid
Wat een kolder. Het is gewoon bemoeigedrag. En vreemden hoeven zich al helemaal niet om mijn gezondheid "zorgen" te maken, kan ik prima zelf 🤦
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

MVMVML schreef: za 31 juli 2021, 19:02
Giant-E schreef: wo 28 juli 2021, 22:37 Volledig offtopic maar toch even voor Roy: Ik had ook vaak last van pijn in de onderrug. Sinds ik met regelmaat een sportmasseur bezoek eigenlijk nooit meer.
Deadliften heeft mij goed geholpen.
Deadliften en squaten doe ik wel. Abs trainen en dagelijks 50 tot 100 push ups ook. dus ik kom er vast wel
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

RoySmit schreef: za 31 juli 2021, 19:05
MVMVML schreef: za 31 juli 2021, 19:02
Deadliften heeft mij goed geholpen.
Deadliften en squaten doe ik wel. Abs trainen en dagelijks 50 tot 100 push ups ook. dus ik kom er vast wel
Scheelt echt qua rugpijn als je je core versterkt.👍
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

MVMVML schreef: za 31 juli 2021, 19:04
bouwpakket schreef: wo 28 juli 2021, 14:27
Nee!

Deze blijf je horen. Er zijn mensen die niet eens van het bestaan van een helm weten. Sommigen zijn vergeten hun helm op te zetten. En sommige mensen zien niet het nut van een helm in of vinden het niet mooi of cool.

Die krijgen allemaal een vriendelijk ongevraagd advies om een helm op te zetten. Of je nu beginner bent of expert, hard of langzaam rijdt, het kan ons allemaal overkomen om vervelend te vallen. Alle chirurgen die ik spreek maken zich niet zo druk over botbreuken, maar dat hersenletsel kunnen ze zo weinig mee.

Dus volgende keer als je dat ongevraagde advies weer krijg, bedank je diegene voor zijn/ haar zorgen voor jouw gezondheid
Wat een kolder. Het is gewoon bemoeigedrag. En vreemden hoeven zich al helemaal niet om mijn gezondheid "zorgen" te maken, kan ik prima zelf 🤦
Speciaal voor jou herhaal ik mijn motivatie nogmaals:

Het is ook een heel egoïstische reden van mij om het te zeggen. Ik of een van de andere bikers mag jou oprapen. En in de statistieken en de media komt weer een trauma helikopter. Daar worden terreineigenaren zenuwachtig van. En dat remt weer de ontwikkeling van mountainbikeroutes.

Dus het gaat mij niet om jou, maar om jouw mogelijke impact op mijn hobby.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

ThaSingleTrackMastah schreef: za 31 juli 2021, 17:26 Meer van dit soort filmpjes helpen ook wel :wink:
:D Kanaal heet TwoWheelsAndAPonyTail.... TwoWheelsAndWowDidYouSeeMyAssWaitIWillShowItAgain geeft iets beter weer wat te verwachten.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: za 31 juli 2021, 19:20
MVMVML schreef: za 31 juli 2021, 19:04
Wat een kolder. Het is gewoon bemoeigedrag. En vreemden hoeven zich al helemaal niet om mijn gezondheid "zorgen" te maken, kan ik prima zelf 🤦
Speciaal voor jou herhaal ik mijn motivatie nogmaals:

Het is ook een heel egoïstische reden van mij om het te zeggen. Ik of een van de andere bikers mag jou oprapen. En in de statistieken en de media komt weer een trauma helikopter. Daar worden terreineigenaren zenuwachtig van. En dat remt weer de ontwikkeling van mountainbikeroutes.

Dus het gaat mij niet om jou, maar om jouw mogelijke impact op mijn hobby.
Eng collectief gedrag. Voortaan ook maar mensen aanspreken die geen knie/elleboog/borst bescherming aanhebben. Of even een inspectie of iemand zijn remmen wel goed zijn. 🙄

Vernieuw jij je helm eigenlijk wel na iedere val of na een paar jaar?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De hele helmendiscussie is zooo 2013: viewtopic.php?f=1&t=98358

Laten we het zo doen: Eerst dat topic helemaal doorlezen. Heb je echt iets te zeggen over het dragen van een helm dat daar nog niet voorbij is gekomen? Zo niet, val dan niet in herhaling en blijf hier verder on-topic.

Thx.
Plaats reactie