Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 25 mei 2021, 10:30
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 10:03
Oh pff heb ik allemaal geen zin in. In de 20 jaar of zo dat ik op Ze Interwebzz zit heb ik een onnoemelijk aantal verwensingen en bedreigingen m'n kant al opgehad, het doet me echt totaal niets :lol:
In het echt trouwens ook maar dat schijnen de normale omgangsvormen in deze regio te zijn :winkie:
Waar je mee omgaat word je mee besmet..? In de 20 jaar dat ik erop zit, heb ik dat nog nooit gehad. En in het echt ook niet. En daar ben ik wel blij mee, want het zou mij wel wat doen: verwensingen en bedreigingen beschouw ik dan weer niet als de normale omgangsvorm. Dat zou ik een Marc van Ranst dan ook wel gunnen.

Oeps. Díe discussie hadden we al gesloten :tong
De Haagse regio staat niet bekend om de meest subtiele omgangsvormen :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 11:29
Kapitein Iglo schreef: di 25 mei 2021, 10:30

Waar je mee omgaat word je mee besmet..? In de 20 jaar dat ik erop zit, heb ik dat nog nooit gehad. En in het echt ook niet. En daar ben ik wel blij mee, want het zou mij wel wat doen: verwensingen en bedreigingen beschouw ik dan weer niet als de normale omgangsvorm. Dat zou ik een Marc van Ranst dan ook wel gunnen.

Oeps. Díe discussie hadden we al gesloten :tong
De Haagse regio staat niet bekend om de meest subtiele omgangsvormen :wink:
Wees er maar trots op :-{ Zou een hoop schelen als iedereen een beetje normaal deed tegen elkaar. Met name op de social media - in het echie wordt de soep niet altijd zo heet gegeten.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 25 mei 2021, 11:36
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 11:29
De Haagse regio staat niet bekend om de meest subtiele omgangsvormen :wink:
Wees er maar trots op :-{ Zou een hoop schelen als iedereen een beetje normaal deed tegen elkaar. Met name op de social media - in het echie wordt de soep niet altijd zo heet gegeten.
Dat is het ook vaak he. Vooral op internet gaat iedereen helemaal los tegen elkaar. Maar als ze elkaar dan in het echt zien, zijn het bijkans dikke vrienden. :lol:

Daarom neem ik dat internet-geschreeuw ook altijd met 3 containers zout. :winkie:
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 11:37
Kapitein Iglo schreef: di 25 mei 2021, 11:36

Wees er maar trots op :-{ Zou een hoop schelen als iedereen een beetje normaal deed tegen elkaar. Met name op de social media - in het echie wordt de soep niet altijd zo heet gegeten.
Dat is het ook vaak he. Vooral op internet gaat iedereen helemaal los tegen elkaar. Maar als ze elkaar dan in het echt zien, zijn het bijkans dikke vrienden. :lol:

Daarom neem ik dat internet-geschreeuw ook altijd met 3 containers zout. :winkie:
Prima, maar hoe kijken beleidsmakers tegen dit abjecte geschreeuw en haatzaaien aan? Hoe harder mensen kakelen en lelijk doen hoe groter het probleem en de druk op politici en terreinbeheerders. Houden die de kop koel? Nou....

Nog afgezien van de uitingen gaat het mij om de hoeveelheid negatieve reacties. Is al eerder genoemd. Blijkbaar veel irritatie anders ga je niet reageren op een tweetje van een boswachter. En dat vind ik juist vreemd. Waar komt dat dan vandaan, want komt niet overeen met mijn eigen ervaringen met wandelaars.

Wat vinden al die mensen het meest ergerlijk, weten we dat eigenlijk:
1. sowieso fietsen in het bos mag niet
2. geschreeuw en verstoring door snel bewegen
3. groepen idem
4. aantasting natuur (door o.a. trails)
5. spoorvorming
6. rotzooi
7. geen afstand houden
8. alles hierboven

Kunnen we er veel aan doen? Behalve beleefd, respect enz al 100 keer genoemd hier weet ik verder niets. Ja, thuisblijven.

Of gericht op Twitter en de media er tegenin gaan. Telkens weer. Zoals het stuk van Patrick Jansen in Trouw.

Als toetje: nog meer intolerant gezeik:
Tevens vragen wij met klem niet langer mee te werken aan maatregelen die tot
een verhoogde druk op de natuur leiden, zoals de aanleg van nog meer parkeerplaatsen en
mountainbikeroutes in deze regio. Tot slot dringen wij erop aan kwetsbare natuurgebieden geheel
voor mountainbikers af te sluiten.

Dat deze maatregelen zullen leiden tot verminderde recreatiemogelijkheden van bepaalde groepen,
betekent dat er weer ruimte komt voor de echte natuurliefhebber. Die kan dan wandelend of rustig
fietsend de natuur in. Of ergens zittend genieten van het uitzicht, de rust, het gezang van vogels.
Natuurrecreatie die past in Natura-2000. Laten we zuinig omgaan met dat kleine beetje natuur dat
we nog hebben en kom op voor de echte natuurliefhebbers, de beschermde habitats, de beesten en
de planten.
Ondertekend door...
:cry: :x :-{ :~

Ruimte voor de echte natuurliefhebber --> dus het bos alleen voor MTB-ers zou ik denken dan.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Het is gewoon jaloezie.

Maak je met je gezin een wandeling door het bos, kinderen al niet heel enthousiast. Komen er op het pad ernaast mountainbikers voorbij. Dat vinden de kinderen veel leuker. Dus de rest van de wandeling heb je zeurende kinderen. Je humeur wordt er niet beter op nadat je even op marktplaats hebt gekeken wat zo’n tweedehands mtb tegenwoordig kost.

Of je wandelt een paar uur lang stil door het bos in de hoop wat wilde dieren te zien. Zie je eindelijk wat bewegen verderop in het bos, blijkt het een mountainbiker te zijn. De teleurstelling wordt nog groter als je op de parkeerplaats de mountainbikers hoort praten over alle dieren die ze onderweg hebben gezien.
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Heel misschien is het ook wel gewoon zo dat de gemiddelde mountainbiker iets meer een macho is dan de gemiddelde wandelaar. Waardoor het percentage mountainbikers dat geen rekening houdt met andere recreanten net ietsje groter is dan in andere groepen. Het zou maar zo kunnen.

Omdat we toch al zo heerlijk generaliseren hier: mijn buurman is natuurgids hier op de veluwe, en hij is mountainbikers helemaal beu. Met name door gebrek aan respect en al roepend of scheldend vlak langs je rijden. Maar volgens hem zijn het vooral de mensen uit het westen. De locals zijn volgens hem wel netjes.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"de echte natuurliefhebber", alleen die term al... Wat ik me dan afvraag: zouden men anno 2021 niet meer "inclusive" moeten zijn in plaats van mensen proberen uit te sluiten die er een andere denkbeelden en/of levenswijze op nahouden...?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Een belangrijke reden dat er überhaupt een probleem is is natuurlijk dat we gewoon met teveel mensen in een klein land wonen om genoeg ruimte te hebben voor recreatie en echte natuur. Misschien moeten we Doggerland terug boven water brengen om meer ruimte te creëren voor iedereen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mtbmouse schreef: di 25 mei 2021, 19:42 Maar volgens hem zijn het vooral de mensen uit het westen. De locals zijn volgens hem wel netjes.
Wát een bullshit. :lol:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: di 25 mei 2021, 19:52 "de echte natuurliefhebber", alleen die term al... Wat ik me dan afvraag: zouden men anno 2021 niet meer "inclusive" moeten zijn in plaats van mensen proberen uit te sluiten die er een andere denkbeelden en/of levenswijze op nahouden...?
Idd. Dit is MTBfobisch!

Meer inclusiviteit en diversiteit in de bossen!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Mtbmouse schreef: di 25 mei 2021, 19:57 Een belangrijke reden dat er überhaupt een probleem is is natuurlijk dat we gewoon met teveel mensen in een klein land wonen om genoeg ruimte te hebben voor recreatie en echte natuur. Misschien moeten we Doggerland terug boven water brengen om meer ruimte te creëren voor iedereen.
Dit lijkt mij overduidelijk de kern vh probleem te zijn.
Mtbmouse schreef: di 25 mei 2021, 19:42 Maar volgens hem zijn het vooral de mensen uit het westen. De locals zijn volgens hem wel netjes.
Lees: heeft een hekel aan 'Westerlingen'. :winkie:
Laatst gewijzigd door MVMVML op di 25 mei 2021, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef: di 25 mei 2021, 20:08
Mtbmouse schreef: di 25 mei 2021, 19:42 Maar volgens hem zijn het vooral de mensen uit het westen. De locals zijn volgens hem wel netjes.
Wát een bullshit. :lol:
Precies dezelfde logica als het gaat om racefietsers (snap je het nu wel?) :tong
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 20:32
Mtbmouse schreef: di 25 mei 2021, 19:42 Maar volgens hem zijn het vooral de mensen uit het westen. De locals zijn volgens hem wel netjes.
Lees: heeft een hekel aan 'Westerlingen'. :winkie:
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 10:03 In het echt trouwens ook maar dat schijnen de normale omgangsvormen in deze regio te zijn :winkie:
Zou het kunnen dat we in het westen en het oosten andere omgangsvormen hebben? En dat de mensen in het oosten een beetje moeten wennen aan de mensen uit het westen? En dat de mensen uit het westen zich misschien een beetje zouden kunnen aanpassen aan de omgangsvormen in het oosten?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

bouwpakket schreef: di 25 mei 2021, 20:35
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 20:32
Lees: heeft een hekel aan 'Westerlingen'. :winkie:
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 10:03 In het echt trouwens ook maar dat schijnen de normale omgangsvormen in deze regio te zijn :winkie:
Zou het kunnen dat we in het westen en het oosten andere omgangsvormen hebben? En dat de mensen in het oosten een beetje moeten wennen aan de mensen uit het westen? En dat de mensen uit het westen zich misschien een beetje zouden kunnen aanpassen aan de omgangsvormen in het oosten?
Gemiddeld gesproken kan er wel wat verschil in zitten. Met als meest opvallend denk ik misschien de zgn 'grote bek'. Of misschien lijkt dat maar zo door het wat hardere accent.
Maar aso's heb je overal en ik betwijfel ernstig of het nu echt zo enorm veel uitmaakt. We hebben het nog altijd over NL: land van postzegelformaat en mijn rit vanuit 'het Westen' naar 'het Oosten' duurt wel 1 heel uurtje en een kwartier. Ik heb iig nog nooit ook maar 1 aanvaring met iemand gehad, dus blijkbaar gaat het toch best goed.
Of mensen zich ergeren in stilte, tja geen idee. Kan geen gedachtenlezen maar met gewoon niet als een debiel de gedeelde paden oversteken voorkom je denk ik al 90% vd irritaties. En aangezien wij die meestal nodig hebben om bij te komen zit dat wel goed. :winkie:
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

bouwpakket schreef: di 25 mei 2021, 20:35
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 20:32
Lees: heeft een hekel aan 'Westerlingen'. :winkie:
MVMVML schreef: di 25 mei 2021, 10:03 In het echt trouwens ook maar dat schijnen de normale omgangsvormen in deze regio te zijn :winkie:
Zou het kunnen dat we in het westen en het oosten andere omgangsvormen hebben? En dat de mensen in het oosten een beetje moeten wennen aan de mensen uit het westen? En dat de mensen uit het westen zich misschien een beetje zouden kunnen aanpassen aan de omgangsvormen in het oosten?
Zelfs in het oosten wonen er mensen met een grote bek. En denken dat ze de baas zijn. In het oosten hangt wel meer een 'wat moet je in mijn streek' houding. of zoals wij dat zeggen, wat is dat veur figuur, heb nog m nooit e-ziene ;)
Plaats reactie