Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Of dat mensen met iets meer voorkeur voor rechts weinig op hebben met wetenschap ... Ook zo'n drogredenatie.

Maar we verzanden voor we het weten in een links-rechts discussie terwijl mtben volgens mij niet politiek gebonden is. Dat maakt het juist zo'n mooi verbindende sport.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 15:18 Of dat mensen met iets meer voorkeur voor rechts weinig op hebben met wetenschap ... Ook zo'n drogredenatie.

Maar we verzanden voor we het weten in een links-rechts discussie terwijl mtben volgens mij niet politiek gebonden is. Dat maakt het juist zo'n mooi verbindende sport.
Het is patat!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

In de kennismakingstijd bij de verschillende terreineigenaren op de UHR werden begin deze eeuw wel eens uitgemaakt voor links-marxistisch tuig, want 'dat zijn alle mountainbikers'

De korte samenvatting van de voorgaande 5 pagina's is geloof ik 'alle <noem groep mensen> zijn allemaal <noem diskwalificatie>.
Ik rust verder mijn kaas.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Het valt juist op dat we ipv goede argumenten met elkaar te delen waarom zo'n column onzin is, al snel verzanden in discussies over politieke voorkeur, vooropleiding en geiten wollen sokken ... :~

Zo bereikt zo'n columnist wat hij wil. Groepen tegen elkaar opzetten en zelfs onrust binnen de MTB groep (is die er echt ... :~ ) kweken.

Wij kunnen als forum en zelfuitgeroepen vertegenwoordiging van MTB NL iig onszelf verenigen toch :kiss:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 15:18 Of dat mensen met iets meer voorkeur voor rechts weinig op hebben met wetenschap ... Ook zo'n drogredenatie.

Maar we verzanden voor we het weten in een links-rechts discussie terwijl mtben volgens mij niet politiek gebonden is. Dat maakt het juist zo'n mooi verbindende sport.
Ik heb weleens rechtsom op een velodrome gereden, dat is echt niet te doen. Voor een rondje op de mountainbike lijkt het dan weer niet uit te maken of deze linksom of rechtsom gaat, dus ik denk dat je gelijk hebt!

:bier: :winkie:
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 15:31 Zo bereikt zo'n columnist wat hij wil. Groepen tegen elkaar opzetten en zelfs onrust binnen de MTB groep (is die er echt ... :~ ) kweken.

Wij kunnen als forum en zelfuitgeroepen vertegenwoordiging van MTB NL iig onszelf verenigen toch :kiss:
Zullen we over lycra vs baggies, spd's vs flatpedals, witte of zwarte sokken e.d. gaan beginnen? :winkie:
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

awinkel schreef: ma 17 mei 2021, 12:44 Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het gedachtegoed op universiteiten vooral links georiënteerd is.
De linkse kant van Nederland (ja, dit klinkt heel hokjesachtig, maar maakt het vaak met duidelijker) is erg gericht op de natuur en vind fietsers in het bos niet horen. Als je kijkt wie er altijd bezwaar maken tegen de aanleg van routes, dan zijn dit in de meeste gevallen natuurclubjes.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de situaties in Nijmegen, Schoorl, Texel om er maar een paar te noemen.
Van daaruit gezien vind ik de column niet opvallend. Wel vind ik de column erg jammer, want daaruit blijkt opnieuw dat men zich niet kan/wil inleven in de ander. In dit geval de mtb'er die tijdens het fietsen ook geniet van de natuur en er niet op zit te wachten om naar een vuilnisbelt gestuurd te worden.
Erg jammer dat zulke mensen vinden dat zij moeten bepalen wie er wel of niet het bos in mag en op welke wijze.
Jij bent duidelijk nog niet op de vuilnisbelt in Mook geweest.... :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt :D
Wel een tijdje bij de VAM berg in de buurt gewoond toen het nog een echte vuilnisbelt was met bijbehorende geur. :-{
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

awinkel schreef: ma 17 mei 2021, 15:33
hanjovdberg schreef: ma 17 mei 2021, 15:31 Zo bereikt zo'n columnist wat hij wil. Groepen tegen elkaar opzetten en zelfs onrust binnen de MTB groep (is die er echt ... :~ ) kweken.

Wij kunnen als forum en zelfuitgeroepen vertegenwoordiging van MTB NL iig onszelf verenigen toch :kiss:
Zullen we over lycra vs baggies, spd's vs flatpedals, witte of zwarte sokken e.d. gaan beginnen? :winkie:
Ja leuk :-q :bier:

acht de kans klein dat een columnist daar over gaat schrijven in een krant dus lekker daar over ouwehoeren
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik heb een beetje opgeschoond, probeer enigszins on-topic te blijven aub. Links- of rechtsom...

Thx.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Vandaag de "echte" Patrick Jansen in Trouw: "De natuur is er ook voor mountainbikers"
https://www.trouw.nl/opinie/de-natuur-i ... s~b3021e15
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

harmen schreef: do 20 mei 2021, 14:57 Vandaag de "echte" Patrick Jansen in Trouw: "De natuur is er ook voor mountainbikers"
https://www.trouw.nl/opinie/de-natuur-i ... s~b3021e15
En uit enquêtes blijkt dat juist natuurbeleving een belangrijk motief vormt voor veel van hen. Dat is misschien niet dezelfde natuurbeleving als die van ‘mensen die rust en natuur zoeken’, maar is die daarom minder waardevol?
Eens. Het is niet zo dat wij met motorkabaal door de bossen raggen. En idd, vindt het ook mooi in een mooi bos van het uitzicht te genieten en in de tussentijd lekker te fietsen. Is toch heel anders op zo'n kale vuilnisbelt als BoZ.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kan me er wel iets bij voorstellen.
Die herrie makende freehubs (ik heb er zelf ook 1) en die groepen die vaak schreeuwend van blijdschap door het bos fietsen (niet mijn ding).
Ik kan me voorstellen dat een wandelaar die daar voor z'n rust loopt wel wat geïrriteerd van wordt.

Het gedrag, dat komt toch echt van 2 kanten.
Als wandelaars wat ruimte geven, wat meestal wel gebeurd, dan is er gewoon niks aan de hand.
Maar als een belletje (of 3x) niet wordt gehoord, dan kunnen er vaak vervelende situaties ontstaan.
Dan denkt die wandelaar "wat een aso" terwijl je 30sec ervoor nog een andere wandelaar vriendelijk hebt gegroet die dan denkt "wat een vriendelijke mountainbiker"..
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Het topic draait rondjes. Wij ons gedragen, maar wandelaars ook enz enz.

Op dit moment is de drukte wat geluwd, en is de overlast sterk verminderd.

Wel is momenteel de PvdA (!!!) Woensdrecht bezig met een onderzoek naar de pas aangelegde vaste routes (waar de locals zeker NIET om hebben gevraagd maar wordt afgedwongen) wat "overlast" en "onduidelijkheid" zou veroorzaken bij de omwonenden.

Wat een gezeur, gedram en intolerantie in deze Coronatijd. Ik hoop dat velen weer op de reetfiets stappen, naar terras of Ikea gaan. Dan is er meteen geen enkel probleem meer.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dit soort acties dragen nu ook niet bepaald positief bij.

https://www.facebook.com/mtbdijkgatbos/ ... 5657396817
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie