Anti MTB: Hoe stoppen we de trend?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

yo-eddy schreef: ma 17 mei 2021, 11:11 ben even wezen googelen ..... https://www.youtube.com/watch?v=RywkkwO78m8 ...... je leert toch een hoop op dat Google, veel beter dan wat ik op de universiteit heb geleerd, hoewel ik wel mijn eigen geitenwoillen sokken kan breien :bier:
Afbeelding

:bier:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2643
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

38x10 schreef: ma 17 mei 2021, 12:28 Of doel je erop dat het lijkt dat Universiteiten gemiddeld iets meer links georiënteerd zijn (al lijkt dat ook voor een deel een perceptie van buitenaf te zijn), maar dat de spreiding van politieke overtuigingen onder de staf vrij groot is?
Ik denk dat met name de rechtspopulisten het niet erg nauw nemen met wetenschap en met feiten in het algemeen. Daarom is er heel weinig ruimte voor deze denkwijze op universiteiten en dan wordt je door diezelfde groep dus automatisch weggezet als links. Datzelfde geldt overigens ook voor media die niet meegaan in de populistische leugens.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Crap, nou ben ik ook best links, identificeer ik me best een beetje als geitenwollensok én ik heb wat te lang op een universiteit rondgehangen.... Kom ik er nu ineens achter dat ik een hekel aan mountainbiken heb. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het gedachtegoed op universiteiten vooral links georiënteerd is.
De linkse kant van Nederland (ja, dit klinkt heel hokjesachtig, maar maakt het vaak met duidelijker) is erg gericht op de natuur en vind fietsers in het bos niet horen. Als je kijkt wie er altijd bezwaar maken tegen de aanleg van routes, dan zijn dit in de meeste gevallen natuurclubjes.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de situaties in Nijmegen, Schoorl, Texel om er maar een paar te noemen.
Van daaruit gezien vind ik de column niet opvallend. Wel vind ik de column erg jammer, want daaruit blijkt opnieuw dat men zich niet kan/wil inleven in de ander. In dit geval de mtb'er die tijdens het fietsen ook geniet van de natuur en er niet op zit te wachten om naar een vuilnisbelt gestuurd te worden.
Erg jammer dat zulke mensen vinden dat zij moeten bepalen wie er wel of niet het bos in mag en op welke wijze.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

De enige zandhagedis die ik ooit heb gezien lag op een fietspad op de Veluwe. Alle fietspaden maar sluiten dan? :-?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nou...als we al dat asfalt nou weghalen, de boel wat beplanten en er mooie singletracks van maken? :D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2494
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

awinkel schreef: ma 17 mei 2021, 12:48 Nou...als we al dat asfalt nou weghalen, de boel wat beplanten en er mooie singletracks van maken? :D
:-q BAM!!!, opgelost :-q
:winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mad Wally schreef: ma 17 mei 2021, 12:41
38x10 schreef: ma 17 mei 2021, 12:28 Of doel je erop dat het lijkt dat Universiteiten gemiddeld iets meer links georiënteerd zijn (al lijkt dat ook voor een deel een perceptie van buitenaf te zijn), maar dat de spreiding van politieke overtuigingen onder de staf vrij groot is?
Ik denk dat met name de rechtspopulisten het niet erg nauw nemen met wetenschap en met feiten in het algemeen. Daarom is er heel weinig ruimte voor deze denkwijze op universiteiten en dan wordt je door diezelfde groep dus automatisch weggezet als links. Datzelfde geldt overigens ook voor media die niet meegaan in de populistische leugens.
Amen ... inclusief je onderschrift
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

awinkel schreef: ma 17 mei 2021, 12:44 Uit diverse onderzoeken is gebleken dat het gedachtegoed op universiteiten vooral links georiënteerd is.
De linkse kant van Nederland (ja, dit klinkt heel hokjesachtig, maar maakt het vaak met duidelijker) is erg gericht op de natuur en vind fietsers in het bos niet horen. Als je kijkt wie er altijd bezwaar maken tegen de aanleg van routes, dan zijn dit in de meeste gevallen natuurclubjes.
Kijk bijvoorbeeld maar naar de situaties in Nijmegen, Schoorl, Texel om er maar een paar te noemen.
Van daaruit gezien vind ik de column niet opvallend. Wel vind ik de column erg jammer, want daaruit blijkt opnieuw dat men zich niet kan/wil inleven in de ander. In dit geval de mtb'er die tijdens het fietsen ook geniet van de natuur en er niet op zit te wachten om naar een vuilnisbelt gestuurd te worden.
Erg jammer dat zulke mensen vinden dat zij moeten bepalen wie er wel of niet het bos in mag en op welke wijze.
......een wetenschapper ben je niet, dat is duidelijk. Verdere conclusies zal ik niet trekken :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vreemde opmerking dit... :-?
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wageningen is ultra geiten wollen sok 😂
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

awinkel schreef: ma 17 mei 2021, 13:32 Vreemde opmerking dit... :-?
Zo zonder context is dit best een vreemde opmerking
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

MVMVML schreef: ma 17 mei 2021, 13:34 Wageningen is ultra geiten wollen sok 😂
Daarom fietsen wij ook lekker op de routes van Veluwe-Zuid en de UHR kunnen al die hippies hier lekker schrale graslandjes aanleggen en watervogeltjes blij maken.
Ondertussen verbranden we hier ook gewoon de regenboogvlag die door een kerk (!) opgehangen was dus enige stadse rechtse trekjes zijn hier ook goed op z'n plek :bier: :bier: :bier:

Dat laatste is natuurlijk te triest voor woorden, laat dat duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Het is hier eigenlijk enorm relaxed tussen de geitenwollensokken, de hippies, de studenten en de vele buitenlandse inbreng maar ja malloten heb je overal dus ook hier.

Ik schreef het vooral op omdat ik de relatie links = anti mountainbike veel te kort door de bocht vind gaan, net zo kort zoals rechtse stadse trekjes die homo-onvriendelijk zouden zijn. Vandaar even extra uit verband gerukt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het je via social media uitdrukken wat je bedoelt blijft lastig.
Je ziet wel aan de reacties wie zich gelijk aangesproken voelen. :D
Plaats reactie