2021 forum voornemens

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

suravida schreef: di 19 januari 2021, 12:58 Misschien een beetje veel beeld zo, maar al die foto's zijn voor mij het goede van dit forum. Mensen die ondanks verschillen in achtergrond, fysiek, rijtechniek, opleiding etc toch enorm veel lol hebben met het mountianbiken. Mijn leven zou er zonder dit forum in ieder geval een stuk minder interessant door zijn geweest. :-q
Als ik al die beelden zie vind ik het jammer dat ik pas 2,5 jaar fiets en lid ben van deze site. Desalniettemin al een boel mensen leren kennen, met als een van de hoogtepunten de Meet in het bikepark Holten. Ook via dit forum aan mijn Banshee en mijn NS gekomen, evenals een van mijn inmiddels verkochte Dirtjump frames. Verder nog wat spontane acties tot samenfietsen en het regelmatig samenfietsen met een van mijn vaste fietsmaten die ik voor dit forum nog niet kende.
Om nog maar te zwijgen van alle technische hulp en kennis die je hier op kunt doen :-q

Dit forum voegt enorm veel toe aan de mountainbike scene voor degene die dat wil. Het zou oneindig zonde zijn als dat ooit zou verdwijnen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Tja, er is al veel geschreven, maar laat ik nog een duit in het zakje doen.
Als je elkaar in het echt spreekt lijkt iedereen best aardig. Ik denk dat veel vervelende discussies een opeenstapeling van miscommunicatie is. Een zin wordt wat scherper gelezen dan bedoeld oid. Over het algemeen vind ik dat het best even mag knetteren, maar de intentie moet blijven dat je openstaat voor een ander z'n argumenten en niet alleen je eigen gelijk moet willen halen.

Persoonlijke aanvallen of grof taalgebruik vind ik wel echt een grens die je niet over moet willen gaan. Het werd al aangehaald, maar Pagani is gewoon weggepest, dat is kinderachtig geweest. Anderen hebben misschien een dikkere huid, maar laat elkaar gewoon in je waarde. Als je opmerkingen van 1 of 2 personen slecht trekt, niets menselijks is ons vreemd, dan negeer je die toch gewoon?

Geen gezeik, mountainbike!
Geen gezeik, mountainbike!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Olieboer schreef: di 19 januari 2021, 15:02 Als je opmerkingen van 1 of 2 personen slecht trekt, niets menselijks is ons vreemd, dan negeer je die toch gewoon?
Daarom gaan we ook clinics "negeren" opzetten, een veel belangrijkere skill dan van een anderhalve meter drop kletteren! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

:lol:

Ik draai ook een tijdje mee en heb veel leuke dingen meegemaakt via het forum. Dat het na vele jaren nog steeds een actieve site zegt voor mij genoeg. Er s een actieve groep gebruikers die ik zeer waardeer en ik laat me niet snel uit het veld slaan door een paar negatieve ervaringen (of aanvaringen) af en toe. Ik ben zelf niet perfect, verwacht dat van anderen ook niet en meestal valt het allemaal wel mee. Elkaar af en toe irl ontmoeten helpt overigens ook en er is ook nog een apart moderatordeel waar we ruggespraak houden en ongezouten onze frustraties kunnen spuien. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat de stoom niet uit mijn oren komt af en toe :winkie:

Ik hoop dit jaar weer een paar mooie trips te kunnen maken en weer wat meer mensen (ook) in het echt te ontmoeten :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Uiteraard kan je onwelgevallige zaken negeren, maar er zijn een aantal personen zó (irritant) aanwezig in vrijwel alle topics dat dat vrijwel gelijk staat/stond aan het forum verlaten. Ik heb een tijd gedaan, maar dan kom je hier dus gewoon nauwelijks meer. En gezien de TS zijn er meer mensen die dat merken.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik heb alweer een lange tijd geleden ooit een paar Let's Rides georganiseerd, in de Voerstreek, in het Bos van Vise. En ik heb geen idee eigenlijk wie daar allemaal toen bij zijn geweest. Die eerste Let's Rides leidden met sommigen tot andere gezamenlijke trips, soms zowaar tot enkele MTB-vakanties in de bergen. Dus jawel, zonder dit forum had ik al dat moois nooit meegemaakt.
Ben me er wel van bewust dat ik er ook vaak behoorlijk een mening op na houdt hier, dan kan vast wel wat minder.
Weer meer Let's Rides, en minder posten dus?

Wat ik me levendig kan herinneren is volgens mij de combi Pat en TSTM, de een crashte tgv een bijensteek onder zijn helm, de ander belandde met zijn kont in de bramen, of zoiets? Er is ook een Grote Blauwe Smurf die ooit nog op een Merida racefully in de Voerstreek rondreed, Lars zou er nu jeuk van krijgen :winkie: .
En Lars... ik ga vaak tegen 'm in (iemand moet die rol immers op zich nemen), heb 'm verder hoog zitten, maar we moeten nog steeds samen een keer gaan fietsen. Technisch ritje in het Bos van Vise zou wel passen denk ik, moet goedkomen als we een lieve Chaperone meenemen. Weet wel een geschikte.

Laten we dat sowieso afspreken: zodra het weer kan en mag wat Corona betreft, een lekker ouderwetse technische XC/trails-Lets' Ride in het Bos van Vise, voor wie wil (en het, moet er dan toch even bij, technisch ook echt aankan; wordt dan ongeveer 50km 1000hm).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

kermit schreef: di 19 januari 2021, 14:56
Marcobiker schreef: di 19 januari 2021, 12:57 Niet dat je het daarvoor schreef, maar mag ik dan gelijk van de gelegenheid gebruik maken om eens te zeggen dat je dat modereren naar mijn idee heel goed doet? Ik ben zelf moderator op meerdere fora, en herken heel erg je dilemma. Je houdt de boel aardig binnen de perken, en dat doe je met humor en beleid, en ik denk oprecht dat dat één van de redenen is dat dit forum niet veel meer ontspoort. Dank dus!!
Dankjewel, en dan wil ik meteen die dank ook zeker naar de andere moderators doorschuiven. Eerlijk gezegd ben ik niet degene die er het meeste tijd in stopt... denk ik tenminste.
Goede aanvulling, my bad dat ik de anderen niet noemde. Op de één of andere manier ben jij voor mij het meest zichtbaar. Maar de dank is voor iedere mod uiteraard :-q
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

George schreef: di 19 januari 2021, 15:07Ik hoop dit jaar weer een paar mooie trips te kunnen maken en weer wat meer mensen (ook) in het echt te ontmoeten :-q
Het grappige is dat wij volgens mij allebei bij de bikersdag 2008 (Vaals) waren, maar toen niet echt kennis gemaakt hebben.
Als ik me niet vergis was jij toen zelfs op een singlespeed? Je moet minstens drie keer zoveel vermogen trappen als ik om zoiets te kunnen... :D

Ik wacht nog steeds op die moderator-incentive om iedereen een keer irl te leren kennen, dat weekje Sölden inclusief volpension hotel, liftpas/shuttleservice en dagelijkse massage.
Heb jij daar nog iets van gehoord?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 15:42 Laten we dat sowieso afspreken: zodra het weer kan en mag wat Corona betreft, een lekker ouderwetse technische XC/trails-Lets' Ride in het Bos van Vise, voor wie wil (en het, moet er dan toch even bij, technisch ook echt aankan; wordt dan ongeveer 50km 1000hm).
Dat is dan meteen het lastige, hoe technisch is technisch genoeg? Degene die achterblijft mag een jaar lang uitgelachen worden op dit forum, bij iedere post :winkie:
Geen gezeik, mountainbike!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 15:42 Laten we dat sowieso afspreken: zodra het weer kan en mag wat Corona betreft, een lekker ouderwetse technische XC/trails-Lets' Ride in het Bos van Vise, voor wie wil (en het, moet er dan toch even bij, technisch ook echt aankan; wordt dan ongeveer 50km 1000hm).
Dan regel ik wel een rondje van 20km en 200hm (rondje Hellendoorn oid) met BBQ en Bier voor de bierbuiken op te dikke trailfietsen die dat niet aankunnen (zoals ik). :lol:
Olieboer schreef: di 19 januari 2021, 15:57 Dat is dan meteen het lastige, hoe technisch is technisch genoeg? Degene die achterblijft mag een jaar lang uitgelachen worden op dit forum, bij iedere post :winkie:
Sowieso is veel km's en veel hm's niet per definitie een "technische" uitdaging, maar meer een conditionele. Ik fiets liever een kort rondje met technische features (jumps, drops, skinnies e.d.) waarbij ik mijn energie dan vooral kwijt wil op de technische features en niet op de km/hm's.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Klitse schreef: di 19 januari 2021, 16:05
aurelius schreef: di 19 januari 2021, 15:42 Laten we dat sowieso afspreken: zodra het weer kan en mag wat Corona betreft, een lekker ouderwetse technische XC/trails-Lets' Ride in het Bos van Vise, voor wie wil (en het, moet er dan toch even bij, technisch ook echt aankan; wordt dan ongeveer 50km 1000hm).
Dan regel ik wel een rondje van 20km en 200hm (rondje Hellendoorn oid) met BBQ en Bier voor de bierbuiken op te dikke trailfietsen die dat niet aankunnen (zoals ik). :lol:
Olieboer schreef: di 19 januari 2021, 15:57 Dat is dan meteen het lastige, hoe technisch is technisch genoeg? Degene die achterblijft mag een jaar lang uitgelachen worden op dit forum, bij iedere post :winkie:
Sowieso is veel km's en veel hm's niet per definitie een "technische" uitdaging, maar meer een conditionele. Ik fiets liever een kort rondje met technische features (jumps, drops, skinnies e.d.) waarbij ik mijn energie dan vooral kwijt wil op de technische features en niet op de km/hm's.
Daar gaat ons goede voornemen, we dwalen af.....
Geen gezeik, mountainbike!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

kermit schreef: di 19 januari 2021, 15:56
George schreef: di 19 januari 2021, 15:07Ik hoop dit jaar weer een paar mooie trips te kunnen maken en weer wat meer mensen (ook) in het echt te ontmoeten :-q
Het grappige is dat wij volgens mij allebei bij de bikersdag 2008 (Vaals) waren, maar toen niet echt kennis gemaakt hebben.
Als ik me niet vergis was jij toen zelfs op een singlespeed? Je moet minstens drie keer zoveel vermogen trappen als ik om zoiets te kunnen... :D

Ik wacht nog steeds op die moderator-incentive om iedereen een keer irl te leren kennen, dat weekje Sölden inclusief volpension hotel, liftpas/shuttleservice en dagelijkse massage.
Heb jij daar nog iets van gehoord?
Klopt, jij was toen met een camper toch? We hebben elkaar wel even gesproken en ik was inderdaad één van de drie singlespeeders. Gelukkig reden we voorop en gaf TSTM ons een headsup als er een klim aankwam zodat we even vaart konden maken (en boven alvast even kondern uithijgen). Epische bikersdag was dat :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

aurelius schreef: di 19 januari 2021, 15:42 Wat ik me levendig kan herinneren is volgens mij de combi Pat en TSTM, de een crashte tgv een bijensteek onder zijn helm, de ander belandde met zijn kont in de bramen, of zoiets? Er is ook een Grote Blauwe Smurf die ooit nog op een Merida racefully in de Voerstreek rondreed, Lars zou er nu jeuk van krijgen :winkie: .
En Lars... ik ga vaak tegen 'm in (iemand moet die rol immers op zich nemen), heb 'm verder hoog zitten, maar we moeten nog steeds samen een keer gaan fietsen. Technisch ritje in het Bos van Vise zou wel passen denk ik, moet goedkomen als we een lieve Chaperone meenemen. Weet wel een geschikte.
Het was prikkeldraad ipv bramen! Dat van die Merida maar niet verder vertellen hoor..... Ik weet ook wel een Chaperone of 2 of 3 :winkie:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

@George, klopt, ik was met een oude camper die mijn ouders toen hadden.
Was zeker een leuke bikersdag/-weekend, zo eentje moeten we dus weer een keer mee gaan maken!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zonder dit forum fietste ik waarschijnlijk nog steeds in lycra rond. :winkie:

Mijn dank is eeuwigdurend. :bier: 8)
Plaats reactie