2021 forum voornemens

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Coronatopic laat ik bewust al maanden links liggen. De onzin die sommige daar spuien, je gelooft soms niet wat je leest.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Sukkeltje :-q
Ik kan er wel om lachen, als ik dit soort dingen in privé bericht ontvang..... :winkie: :bier:
Maar ik kan mij, in het kader van de hier uitgesproken goede voornemens, niet voorstellen dat dit de manier is.
( overigens heeft de afzender van bovenstaande compliment zich niet in dit draadje gemeld en dus niet bij die goede voornemens aangesloten )
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Ik heb me een paar jaar geleden voorgenomen om meer op de bike te zitten dan op het forum. Voor 2020 en 2021 kan ik concluderen: lukt!

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

ik dacht al dat je weg was Roel :tong
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mijn goede forum voornemen is de digitale interactie vaker omzetten in samen fietsen!

Ik ben al een beetje begonnen, 2020 was verrassend genoeg geen ideaal jaar voor dit soort zaken :bier:

Maar wel naar de 5 van Rhenen geweest, met paar mannen van forum naar clinic van MTBflow en nog bij een medeforummer wezen kijken naar zijn Banshee om te zien of ik er ook 1 wil.

Nog in de planning:
Volgende clinic met zelfde clubje,
5 van groesbeek
ritje rond venlo
ritje achenerwald
mezelf 10 uur het leplazerus fietsen en af en toe een ander die dat ook aan het doen is tegenkomen op de heuvelrug.

Toevoeging, tripje bikepark organiseren voor mijn eerste keer lijkt me ook goed idee.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Olieboer schreef: di 19 januari 2021, 15:02 Het werd al aangehaald, maar Pagani is gewoon weggepest, dat is kinderachtig geweest.
Ik heb het hele topic nog een keer zitten doorlezen. En deze blijft me toch dwars zitten, juist omdat het hier om de sfeer gaat.

Pagani/Wouter is niet weggepest. Hij kreeg op zijn eigen (!) aanvraag welgemeend en goed advies waar hij het niet mee eens was. Je kunt maar tot een bepaalde hoogte rekening houden met iemand zijn gevoelens. Dat deden de meesten behoorlijk goed. Maar Wouter was feiten aan het verdraaien en ongegronde beschuldigingen aan het rondstrooien (die gewoon genegeerd werden, want 'Pagani'). Misschien omdat hij een andere waarheid zag, die hij recht moest praten. Maar daarin was hij wel oneerlijk! Dat mag je dan ook best tegen hem aanhouden, zelfs hij moet (leren) functioneren in deze maatschappij!

Hij heeft zelf de stekker eruit getrokken. Niet omdat hij gepest werd, maar omdat hij advies kreeg dat hij niet wilde horen.

(En ja, ergens voel ik een wijzend vingertje: mag ik jullie er aan herinneren dat ik samen met 1 ander forumlid de enige was die op kwam draven bij zijn 'let's ride'. Dat ik hem thuis gebracht heb na de 'let's ride' in Lage Vuursche (en dat dat de doorslag gaf voor hem om te komen), hem meermaals zowel goedkoop wielen als een wielbouwcursus aangeboden heb. Waar ik geen hard feelings over heb dat hij die heeft afgewezen (want 'Pagani'), maar het wel terugkaats als hij daarover gaat liegen!)


Het probleem zit dus ook in de beleving van de sfeer. Dat opmerkingen van sommigen 'harder' gezien worden als van anderen zal zeker gebeuren. Ik kijk daar in de regel doorheen, dat moet je waarschijnlijk sowieso doen als je je op internet begeeft (mocht iemand dat nog niet doorhebben...). En dan vind ik het best goed gaan hier, zeker als je ziet hoe breed het spectrum van bezoekers is!

En als je dan uit 2-3 topics gewoon weg blijft, 2-3 volhardende trollen gewoon negeert, dan is er eigenlijk niets aan de hand!

(Die trollen zitten me wel dwars, maar meer vanwege het feit dat ze onzin aan het roepen zijn en zichzelf zo belangrijk vinden dat ze denken dat ik ze persoonlijk aanval in plaats van hun mening... . Ik weet dan ook niet meer hoe ik daar mee om moet gaan: ik houd het graag bij feiten, dus voel ik me teveel geroepen toch te reageren, voordat anderen die onzin gaan herhalen. Ik kan moeilijk roepen dat ik me dus voorgenomen heb om geen mensen meer te helpen om zo de trollen te ontzien...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Naar mijn mening is Pagani wel degelijk weggepest, dat is overigens eerder voorgekomen met gebruikers die buiten de norm vallen. Sommige mensen gaan dan online echt pestdrag vertonen, ook mensen waar je dat niet van zou verwachten (en voor de duidelijkheid Lars, ik wijs niet naar jou. Als ik dat zou willen doe ik dat wel direct). Ik ben veel bezig geweest met Pagani en vergelijkbare gevallen en ik heb meerdere malen mensen aan moeten spreken op reacties die echt niet door de beugel konden. Ook Pagani zelf heb ik overigens vrij intensief begeleid en herhaaldelijk gecorrigeerd. Alle goede bedoelingen ten spijt was het op een gegeven moment toch 'op'. Jammer maar helaas maar niet iedereen is even geschikt om online te functioneren.

Wat ik nog steeds niet begrijp is hoe moeilijk mensen het vinden om ergens niet op te reageren. Natuurlijk waren die filmpjes van Pagani tenenkrommend maar dan kijk je er toch niet naar? Er dan toch naar kijken en ze vervolgens helemaal af gaan branden is in mijn ogen gewoon kinderachtig en ja, pestgedrag.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mee eens, en meer dan eens ook aangegeven in die topics.
Het blijft voor een aantal heel moeilijk te bevatten dat iemand anders denkt en reageert, zelfs als de achtergrond/ beperking heel duidelijk is.
Als het niet in het eigen vakje past, is het blijkbaar geoorloofd om iemand af te mogen zeiken. Jammer.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat inderdaad en bizar genoeg is het voor sommigen zelf lastig om daar mee te stoppen als je ze de situatie uitgelegd hebt.

Enfin, ik hoop dat mensen er een goed forum voornemen in zien :bier:
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Pagani beperkte zijn bijdrages tot hoofdzakelijk zijn eigen topics itt wat nu hier rondwaart. Types die vinden dat ze in elk topic een bijdrage moeten leveren zonder zich af te vragen of het een zinnige bijdrage is.
"This species has amused itself to death"
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

George schreef: zo 7 februari 2021, 14:12 Naar mijn mening is Pagani wel degelijk weggepest, dat is overigens eerder voorgekomen met gebruikers die buiten de norm vallen. Sommige mensen gaan dan online echt pestdrag vertonen, ook mensen waar je dat niet van zou verwachten (en voor de duidelijkheid Lars, ik wijs niet naar jou. Als ik dat zou willen doe ik dat wel direct). Ik ben veel bezig geweest met Pagani en vergelijkbare gevallen en ik heb meerdere malen mensen aan moeten spreken op reacties die echt niet door de beugel konden. Ook Pagani zelf heb ik overigens vrij intensief begeleid en herhaaldelijk gecorrigeerd. Alle goede bedoelingen ten spijt was het op een gegeven moment toch 'op'. Jammer maar helaas maar niet iedereen is even geschikt om online te functioneren.

Wat ik nog steeds niet begrijp is hoe moeilijk mensen het vinden om ergens niet op te reageren. Natuurlijk waren die filmpjes van Pagani tenenkrommend maar dan kijk je er toch niet naar? Er dan toch naar kijken en ze vervolgens helemaal af gaan branden is in mijn ogen gewoon kinderachtig en ja, pestgedrag.
Ben het volledig met je eens.
Ikzelf ben meer een forum lurker en dus plaats ik niet veel reacties

Maar hoe sommige mensen reageerden op pagani
Die jongen probeerde op zijn manier goeie filmpjes te maken en ja ik vond ze ook niet echt van erg goeie kwaliteit maar zoals sommige hem volledig afbranden.
Je kan namelijk ook iets op een vriendelijke manier iets duidelijk maken zonder proberen iemand te kwetsen
Woorden die je niet zegt in het openbaar hoor je ook niet te gebruiken online op een forum oftewel denk na met wat je typt en bij twijfel niet plaatsen

Soms zit ik ook wel eens wat te typen om neer te zetten hier of op andere forums maar bedenk me nadat ik het nalees of het wel overkomt zoals ik het bedoel. en soms plaats ik mijn reactie dan niet want ik heb liever dat ik het niet plaats als dat ik iemand kwets.
Ik ben net als iedereen namelijk te gast op dit forum en dus houd ik mij netjes aan de regels van onze gastheer.

Wat betreft mijn forum voornemens.
Niet reageren als ik weet dat ik met mijn reactie alleen maar frustratie en of ergernis uitlokt. (maar dat deed ik toch al)
Geen topics lezen waar iedereen als een klein kind het spelletje welles/nietes speelt. :(
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Sinds pagani er niet meer is, kijk ik nooit meer naar de sys topics. Ik vond die van hem veruit het interessantst.
Wat ik ook knap vond was hoe gemakkelijk hij reacties wist te krijgen. Eén vraag of opmerking en meteen erna twintig reacties.
Er zijn er meer die dat kunnen, maar die doen het bewust.

Ik vond de filmpjes van pagina best leuk om naar te kijken. Er zijn hier zat op het forum die mooie filmpjes kunnen maken. Pagani deed het op zijn manier. Ik vond het een vorm van kunst.

Mijn forum voornemen is om zo nu en dan wat te posten en niet te reageren op alle modderhaters.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Jamis Diablo schreef: zo 7 februari 2021, 14:23 Mee eens, en meer dan eens ook aangegeven in die topics.
Het blijft voor een aantal heel moeilijk te bevatten dat iemand anders denkt en reageert, zelfs als de achtergrond/ beperking heel duidelijk is.
Als het niet in het eigen vakje past, is het blijkbaar geoorloofd om iemand af te mogen zeiken. Jammer.
Dit is zeker iets waar ik mij sowieso al jaren in heel brede zin over verbaas, dat mensen die anders zijn, denken of doen direct belachelijk gemaakt ( of als achterlijk weggezet ) worden. Ik vind die mensen juist erg interessant, ongeacht wat de achtergrond van dit anders zijn, denken, doen is!
Real men think straight and flat are boring :-D
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Jamis Diablo schreef: zo 7 februari 2021, 14:23 Mee eens, en meer dan eens ook aangegeven in die topics.
Het blijft voor een aantal heel moeilijk te bevatten dat iemand anders denkt en reageert, zelfs als de achtergrond/ beperking heel duidelijk is.
Als het niet in het eigen vakje past, is het blijkbaar geoorloofd om iemand af te mogen zeiken. Jammer.
Precies dit!

Bij Pangani was het overduidelijk dat het om een kerel met beperking ging. Ik vind het dan ronduit schofterig om iemand als debiel weg te zetten, wat mijn inziens gebeurde in die topics.
Die jongen had een passie voor fietsen, net als iedereen hier. Sterker nog: ik denk dat zijn passie verder ging dan sommige van hier.
Zo jammer dat anderen zich niet kunnen inleven in zijn situatie en hem maar gewoon moeten afbranden omdat hij het op een ander niveau aanvliegt.

Daarnaast denk ik oprecht dat Pangani er mentaal niet beter op geworden is, de tijd op dit forum. En dat vind ik treurig. Voor mannen als hij kan zoiets meer impact hebben dan het misschien voor de meeste stoere mannen met flinke ego's heeft die hun schouders ophalen en doorgaan met hun stoere praat en grote bek.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Lars TB schreef: zo 7 februari 2021, 13:29(Die trollen zitten me wel dwars, maar meer vanwege het feit dat ze onzin aan het roepen zijn en zichzelf zo belangrijk vinden dat ze denken dat ik ze persoonlijk aanval in plaats van hun mening... . Ik weet dan ook niet meer hoe ik daar mee om moet gaan: ik houd het graag bij feiten, dus voel ik me teveel geroepen toch te reageren, voordat anderen die onzin gaan herhalen. Ik kan moeilijk roepen dat ik me dus voorgenomen heb om geen mensen meer te helpen om zo de trollen te ontzien...)
Ik denk dat steeds -als het lukt :D- aan "de les van George":

Afbeelding
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Plaats reactie