2021 forum voornemens

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ondanks dat ik dit forum een prettige bron van informatie en vermaak vind over het algemeen, valt het mij op dat de sfeer de laatste jaren op dit forum wat aan het veranderen is. Ik zie met enige regelmaat scherpe opmerkingen (waarop in sommige gevallen gehapt wordt) en af en toe een 'ik weet het beter'-houding. Heb het idee dat negativiteit en gelijk willen halen soms wat de overhand neemt.
Zie regelmatig berichten van mods die 'ingrijpen' vanwege de gezette toon of offtopic reacties die een eigen leven gaan leiden.

Om hand maar eerst eens in eigen boezem te steken:

Mijn voornemen voor het nieuwe jaar is om beter te lezen voordat ik reageer. Daarnaast ga ik proberen minder te 'happen' en mijn reacties op constructieve en positieve manier te brengen.

Wie volgt?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Cool! Ik zat me ook al een tijd voor te nemen om een dergelijk topic te openen. De sfeer lijkt inderdaad wat minder gezellig te zijn geworden de laatste tijd.
Ik probeer tegenwoordig vooral af te vragen of mijn reactie wat toevoegt (naast het strelen van mijn ego), of het ook echt nodig is om te zeggen (zoals mijn vader altijd zei: "je hoeft niet alles te zeggen wat je denkt") en onderstaand motto wat vaker toe te passen:

Afbeelding

Valt af en toe nog niet mee met alle tenenkrommende, zuigende en knuppel in hoenderhok berichten, maar ik doe mijn best. Mocht me dat niet lukken dan wordt ik daar graag op aangesproken. :-q Ik begin wel steeds beter te worden in dingen negeren of me ergens iets niets van aantrekken, maar dat was hier de laatste tijd ook wel noodzakelijk voor mijn geestelijk welzijn. :-{
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Berichten in het algemeen? Of zijn het vooral de topics waar 'normen en waarden' een grotere rol spelen. In dat laatste geval merk ik dat het lastig is gevoel of ervaring onder woorden te brengen, waardoor soms de verkeerde toon wordt gezet. Dat levert vaak een spin-off op. Niet iedereen is een goede toetsenbordridder :wink:
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik "volg" in ieder geval met je goede voornemen :-q
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Mijn voornemen is om niet/nooit meer te reageren in het Corona-topic als mede het niet meer te lezen.

Zodoende irriteer ik me minder en irriteren anderen zich weer niet aan mij. Ik denk win-win situatie.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Brul78 schreef: zo 3 januari 2021, 13:24 Mijn voornemen is om niet/nooit meer te reageren in het Corona-topic als mede het niet meer te lezen.

Zodoende irriteer ik me minder en irriteren anderen zich weer niet aan mij. Ik denk win-win situatie.
Dat zouden meer mensen zich moeten voornemen!

Ik had het me een paar weken terug al voorgenomen en uitgevoerd. Geeft inderdaad wel rust.



Maar verder zal ik er in bike-gerelateerde onderwerpen nog steeds op blijven hameren waar het op staat: meer mensen op de juiste mountainbike!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Helemaal eens Lars. Mountainbiken is vrij triviaal maar wel belangrijk voor de lol in je leven.

Om het hier tot op het bot oneens te zijn met iemand anders, is alleen leuk. Roept (bij de meeste) geen irritatie op itt Corona.

Daarbij blijft een forum, maar net zo goed Facebook, insta, telegram, ect, afstandelijk en uiten mensen zich vaak harder en explicieter dan in real life.

Ik weet zeker dat discussiëren met een pot bier over mountainbikes en Corona een stuk vriendelijker zou verlopen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Onder de motto's "Don't feed the Troll" en "Don't argue with Idiots" reageer ik toch al niet of nauwelijks in zulke topics. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat iedereen in die topics trolls of idiots zijn hoor. Dit soort topics horen niet bij mijn behoefte op dit forum. Ik kom hier om te ouwehoeren over fietsen. Topics over Wereldproblematiek zoek ik hier niet.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

De tendens op alle social media is veelal veel ( negatief) commentaar van mensen die zo nodig overal iets van moeten vinden en ook vinden dat iedereen moet weten wat ze er van vinden.

De wereld is zoals jij hem ziet of wil zien. Ik ben in 2020 begonnen alle negatieve zaken en mensen uit mijn leven te verwijderen, ook dat is een keuze.

Heerlijk om alleen nog maar gelijk gestemde positieve mensen om mij heen te hebben die ondanks ellende toch positief blijven.

Hiermee vind ik niet dat jij dat ook moet doen, doe wat je wil. Waarom reageren? Alleen als ik vind dat het iets toevoegt.

Bijkomend voordeel, energie besteden aan positieve zaken geeft positieve energie terug.

Een gezond en positief 2021 gewenst :-q
Knakworstkweker

Nobel streven, zonde dat de kans er aan mee te doen me net voorbij is gegaan.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nadenken over het gebruik maken van een functie die ik liever niet zou willen hoeven gebruiken, 'de vijandfunctie'. De naam alleen al! Zover moet het toch niet komen op dit forum? Maar soms erger ik me zozeer aan de bijdrage van een enkeling dat het plezier op het forum minder wordt, de sfeer wordt er niet beter op.

Dan kun je of zelf helemaal vertrekken, of bepaalde topics niet meer volgen, of je kunt gebruik maken van de functie die ik nog niet kende, een functie waarbij je, als je 'm hebt inschakelt, leest:
".... , die momenteel op je negeerlijst staat, heeft dit bericht geschreven. Bericht weergeven".
Zo volg je toch een topic, maar zie je de bijdrage van ... niet meer. En wil je diens bijdrage toch lezen, dan klik je op het linkje 'bericht weergeven'.

Is een prive oplossinkje, het scheelt ergernis. Of is het een zwaktebod? Ben ik nog niet uit. Maar ik ga er eens mee oefenen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Je zult maar moderator zijn op dit forum :winkie:
Ik ga er zonder meer van uit dat ze allemaal hun stinkende best doen om alles een beetje tussen de rails te houden.
Wat mij betreft zou er echter eerder ingegrepen mogen worden bij een
“Wie-heeft-de-langste” topic waarbij een aanvankelijk eenvoudige vraagstelling in een oeverloze discussie ontaardt.
Ook bij het taalgebruik dat sommige forumleden menen te moeten hanteren om hun mening fundament te geven zet ik af en toe een groot ?
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Lars TB schreef: zo 3 januari 2021, 13:48
Brul78 schreef: zo 3 januari 2021, 13:24 Mijn voornemen is om niet/nooit meer te reageren in het Corona-topic als mede het niet meer te lezen.

Zodoende irriteer ik me minder en irriteren anderen zich weer niet aan mij. Ik denk win-win situatie.
Dat zouden meer mensen zich moeten voornemen!

Ik had het me een paar weken terug al voorgenomen en uitgevoerd. Geeft inderdaad wel rust.

Mountainbike!
Goede tip. Ik ga datzelfde doen als er weer iemand over ananas op pizza begint :evil: Hopelijk geeft mij dat ook wat rust
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Enrico schreef: ma 4 januari 2021, 09:16
Wat mij betreft zou er echter eerder ingegrepen mogen worden bij een
“Wie-heeft-de-langste” topic waarbij een aanvankelijk eenvoudige vraagstelling in een oeverloze discussie ontaardt.
Ook bij het taalgebruik dat sommige forumleden menen te moeten hanteren om hun mening fundament te geven zet ik af en toe een groot ?
Precies, er wordt een vraag gesteld over een ketting en binnen 5 posts gaat het over quantumfysica.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

bouwpakket schreef: ma 4 januari 2021, 09:27
Lars TB schreef: zo 3 januari 2021, 13:48

Dat zouden meer mensen zich moeten voornemen!

Ik had het me een paar weken terug al voorgenomen en uitgevoerd. Geeft inderdaad wel rust.

Mountainbike!
Goede tip. Ik ga datzelfde doen als er weer iemand over ananas op pizza begint :evil: Hopelijk geeft mij dat ook wat rust
Ik zie alleen nog maar 'vrienden' in het Corona-topic, het is echt een heel vrolijk topic geworden nu! Ik heb nu een happy bubbel in een bubbel gecreeerd! Werkt ook goed in het Anti MTB topic :winkie: ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie