Wat zijn jullie favoriete routes?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Zo, iedereen die er om gevraagd heeft zojuist de gpx gestuurd.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Routenetwerk: UHR. De mix van lekker snelle flowy routes als Zeist en (voor mij) pittig klimwerk als Amerongen (maar dan weer vooral de downhills), met Rhenen als de perfecte mix.

Vlakke routes: Rijssen. Voor een groot deel het gevoel in een licht downhill rollercoaster te zitten.

Route met klimwerk: Teutobürgerwald, tussen Hörstel en Tecklenburg. Slechts 1x geweest, pittig klimwerk (voor mijn te hoog BMI) maar gave trails omlaag.

Offroute in NL: Grofweg tussen Venlo en Reuver op en bij de steilrand. Singletrack walhalla met technische natural features.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

drpaul schreef: di 26 januari 2021, 16:30 Routenetwerk: UHR. De mix van lekker snelle flowy routes als Zeist en (voor mij) pittig klimwerk als Amerongen (maar dan weer vooral de downhills), met Rhenen als de perfecte mix.

Vlakke routes: Rijssen. Voor een groot deel het gevoel in een licht downhill rollercoaster te zitten.

Route met klimwerk: Teutobürgerwald, tussen Hörstel en Tecklenburg. Slechts 1x geweest, pittig klimwerk (voor mijn te hoog BMI) maar gave trails omlaag.

Offroute in NL: Grofweg tussen Venlo en Reuver op en bij de steilrand. Singletrack walhalla met technische natural features.
:-q Leuk
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Rijssen noemen maar niet Nijverdal - Hellendoorn? :-)
drpaul schreef: di 26 januari 2021, 16:30 Routenetwerk: UHR. De mix van lekker snelle flowy routes als Zeist en (voor mij) pittig klimwerk als Amerongen (maar dan weer vooral de downhills), met Rhenen als de perfecte mix.

Vlakke routes: Rijssen. Voor een groot deel het gevoel in een licht downhill rollercoaster te zitten.

Route met klimwerk: Teutobürgerwald, tussen Hörstel en Tecklenburg. Slechts 1x geweest, pittig klimwerk (voor mijn te hoog BMI) maar gave trails omlaag.

Offroute in NL: Grofweg tussen Venlo en Reuver op en bij de steilrand. Singletrack walhalla met technische natural features.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

sequence schreef: di 26 januari 2021, 21:52 Rijssen noemen maar niet Nijverdal - Hellendoorn? :-)
Volledig terecht, die zijn bij lange na niet zo leuk, en niet zo constant leuk.
Hellendoorn heb je drie leuke bochten dan weer breed pad dan weer vier leuke bochten enzovoort.
Wat die zo hoog in de top tien doet?
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

I_do schreef: wo 27 januari 2021, 08:03
sequence schreef: di 26 januari 2021, 21:52 Rijssen noemen maar niet Nijverdal - Hellendoorn? :-)
Volledig terecht, die zijn bij lange na niet zo leuk, en niet zo constant leuk.
Hellendoorn heb je drie leuke bochten dan weer breed pad dan weer vier leuke bochten enzovoort.
Wat die zo hoog in de top tien doet?
Het is maar net wat je wilt he. Volledig onterecht als je het mij vraagt. Rijssen, 18km meer van hetzelfde. Je ziet geen ene moer van de omgeving en alle bochten lijken op elkaar.
Dan vind ik de combinatie Lemelerberg - Hellendoorn - Nijverdal toch veel mooier
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Norten89 schreef: wo 27 januari 2021, 10:25Rijssen, 18km meer van hetzelfde.
Uitstekende samenvatting! Typische 1000-en-1 bochten route waar afgezien van sturen niets in zit...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

cheeta schreef: wo 27 januari 2021, 10:35
Norten89 schreef: wo 27 januari 2021, 10:25Rijssen, 18km meer van hetzelfde.
Uitstekende samenvatting! Typische 1000-en-1 bochten route waar afgezien van sturen niets in zit...
En die andere routes zijn 300-en-1 bochten routes met saaie stukken tussendoor. Maar net wat je wil zoals hierboven al werd gezegd :-q . Ik vind Rijssen persoonlijk echt top, en houd er vooral van als je langere stukken in hetzelfde bos doorbrengt, zodat je in "de flow" kunt komen, en door constant te sturen ga ik helemaal op in het fietsen. Dat vind ik een prettige ervaring, en lukt veel minder in zo'n route als Hellendoorn.

Ik vraag me overigens wel echt af wat er bijzonder kan zijn aan die route waardoor hij nu in de top 10 op 3-4 staat. Dat je het een leuke route vind kan. Dat je hem leuker vind dan Rijssen kan ik ook begrijpen, is maar net welke ervaring je zoekt. Maar voor een top 10 notering zie ik geen enkel aanknopingspunt. Wat maakt Hellendoorn bijzonder?
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik had het over een vlakke route. Daarom Rijssen. Hellendoorn is niet vlak, voor NL-begrippen best aardig klimmen (die %$&@-klim bij Krönnenzommer).
Ik vind Rijssen leuk, omdat je een groot deel van de route het gevoel hebt dat je wat omlaag gaat, waardoor trappen makkelijker gaat, en je meer snelheidsgevoel in de vele bochten hebt. En daar zit nog best wat variatie in.
Maar ik vind Hellendoorn toch leuker, omdat je daar meer afdalingen hebt. Weliswaar geen moeilijke afdalingen, maar wel leuk (vooral die na die rotklim, mooi snelheidsgevoel).
En dan heb je in de omgeving ook nog Lemelerberg,wat "ruwer" want net wat minder gepolijst. Maar alsnog niet heel technisch. Daarom had ik Teutobürgerwald erin gezet, meer wortels, rotsen etcetera.

Maar moraal van het verhaal: smaken verschillen.
sequence
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 21:46
Mijn mountainbike: is voor beginners :-)

Kronnenzommer is idd een gemeen klimmetje, zag er weer genoeg lopen. Zelf gehaald en mijn zoon ook (ja hij op z’n gemakkie en ik toch wel redelijk buiten adem)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 19 januari 2021, 22:27 Schoorl is helaas vol :winkie:
Klopt. Er worden nu alleen nog eenwielers toegelaten omdat die de helft minder plek innemen. Wel jammer want het was een leuke route.
Plaats reactie