Wat zijn jullie favoriete routes?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Een tijdje geleden had ik me aangemeld voor de Let's ride de 5 van Hoge Ginkel. Dat vind ik wel een leuk en slopend rondje. Ik ben geen kilometervreter, dus zo'n rondje van 7 a 8 km is voor mij meer dan genoeg om goed stuk op te gaan. En ook haalbaar om dan 2 of 3x achter elkaar te rijden, de 5x heb ik toen niet gehaald.
Op basis daarvan had ik mee ook aangemeld voor de 5 van Rhenen, alleen vanwege omstandigheden kon ik die niet rijden, maar ben er wel gaan "verkennen en trainen" en dat is dan ook mijn favoriet geworden. Ik rij die graag, soms gewoon 1 rondje en daarna trek ik de wandelschoenen aan voor een mooie wandeling daar, en soms rij ik 4 rondjes achter elkaar. De 5 rondjes misschien maar eens dit jaar proberen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

bert l. schreef: di 19 januari 2021, 21:40 MTB routes Noordwijk en Schoorl. Beide makkelijk vanuit Amsterdam te bereiken.
Bert geeft wat opties aan die voor jou (redelijk) in de buurt liggen.
Als dat 'in de buurt' een factor is, dan is er in Hoofddorp, wat heel dichtbij is, in de drogere periodes ook wel wat leuks te rijden. Je moet dan wel even de weg weten want het leukere is niet uitgelpijld. Ik wil dan best een keer zo'n 'ronde met van alles en nog wat' voorrijden.
(En dat is heel wat technischer dan de routes van Noordwijk etc zijn...)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Meegs schreef: wo 20 januari 2021, 10:57 Een tijdje geleden had ik me aangemeld voor de Let's ride de 5 van Hoge Ginkel. Dat vind ik wel een leuk en slopend rondje. Ik ben geen kilometervreter, dus zo'n rondje van 7 a 8 km is voor mij meer dan genoeg om goed stuk op te gaan. En ook haalbaar om dan 2 of 3x achter elkaar te rijden, de 5x heb ik toen niet gehaald.
Op basis daarvan had ik mee ook aangemeld voor de 5 van Rhenen, alleen vanwege omstandigheden kon ik die niet rijden, maar ben er wel gaan "verkennen en trainen" en dat is dan ook mijn favoriet geworden. Ik rij die graag, soms gewoon 1 rondje en daarna trek ik de wandelschoenen aan voor een mooie wandeling daar, en soms rij ik 4 rondjes achter elkaar. De 5 rondjes misschien maar eens dit jaar proberen.
:-q Leuk gaan weer even Googlen
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

PaneVino schreef: wo 20 januari 2021, 11:23
bert l. schreef: di 19 januari 2021, 21:40 MTB routes Noordwijk en Schoorl. Beide makkelijk vanuit Amsterdam te bereiken.
Bert geeft wat opties aan die voor jou (redelijk) in de buurt liggen.
Als dat 'in de buurt' een factor is, dan is er in Hoofddorp, wat heel dichtbij is, in de drogere periodes ook wel wat leuks te rijden. Je moet dan wel even de weg weten want het leukere is niet uitgelpijld. Ik wil dan best een keer zo'n 'ronde met van alles en nog wat' voorrijden.
(En dat is heel wat technischer dan de routes van Noordwijk etc zijn...)
Hoofddorp idd dicht bij huis en vaak Km gemaakt rondom op mn gravel maar nooit eerder op parcours gereden @Hoofddorp
Altijd leuk om een gids te hebben en verkennen
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Niet mijn favoriete route (dat is de combi Vijlen / Gulpen) maar Lochem heeft mij vorig jaar verrast. Was bekend met de oude route maar wat nu aangelegd werd is andere koek. Evt. te combineren met Vorden, aanzienlijk minder hoogtemeters maar een hoog singletrackgehalte en een prachtige, bosrijke omgeving.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Ik heb er best veel :winkie: .

Omdat ik er ben begonnen met MTBen toen er verder nog niet veel was:
Zeist
Lage Vuursche

Omdat ik er mijn vriendin heb leren MTBen
Hooge Vuursche

Omdat hij zo'n heerlijke flow heeft en omdat ik er graag jumps en bochtentechnieken leer, en omdat ik er mijn eerste forummeeting had:
Rhenen
ook heerlijke flow Rijssen

Omdat ik er mijn eerste 100+km tocht heb gemaakt
Rijk van Nijmegen

Omdat het heerlijk uitdagend is
Observant
Parkstad

Omdat het DE exponent is van het nieuwe Nederlandse MTBen
Amerongen.

Omdat hij niet zo druk is als Amerongen
Leersum

Omdat hij zo heerlijk ruig en rustig is
Hoge Ginkel

Vanwege jeugdsentiment en de natuur
Ede, Lunteren

En zo nog wel een paar :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Heb je een Garmin oid, rijd je wel eens met GPX?
Als de grens met Blg straks weer open is: de 'Oude Vaste Voerstreekroute', alleen op GPX. 50km, 1000hm.
Voerstreek/Blg is idyllischer dan Zuid L, terwijl het naadloos in elkaar overloopt, met een gemenere uitdagendere ondergrond, mooiere uitzichten, ongerepter, veel stiller.
Je fietst er over bestaande paden, karakter 'technischere marathon'. Geen aangelgde trails*, alles puur natuur. Check het desbetreffende topic op dit forum voor de GPX etc. (*Momenteel wordt er overigens de laatste hand gelegd aan ongeveer 1,5km wel-aangelegde trail, op een beboste helling, vlakbij de Provinciale School van Voeren, paralell aan de huidige veldweg. Is nog niet open, wordt onderdeel van deze route).

Heel mooi te combineren met vaste Vijlenroute, dan samen pak en beet 75-80km, 1500-1600 hm, landschappelijk mooier ga je het ook niet vinden in Zuid L. (en als je dan van de vaste Vijlenroute ook nog even doorsteekt naar het Drielandenpunt op en neer... met de spannende trailtjes daar in het bos, op de Nl's/Blg. grens... maar dan moet je er de weg behoorlijk kennen...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aan de oostkant van de Vijlenroute kan je via het 3 LP zo het Aachenerwald in :-q
(Wel met een gps op je stuur)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 22 januari 2021, 16:10 Aan de oostkant van de Vijlenroute kan je via het 3 LP zo het Aachenerwald in :-q
(Wel met een gps op je stuur)
En voor wie hierin geinteresseerd is heb ik nog wel een leuke gpx in de aanbieding.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

@Aurelius @TSTM
Ik heb zeker een GPS voor op mijn stuur, en nog een open uitnodiging van een forum member om een keer met hem het Aachernerwald in te duiken. Ben voor aankomend jaar van plan vaker wat uitdagender terrein op te zoeken, dus blij met de tips!. Wat tripjes Duitsland lijkt me ook wel wat, en eigenlijk zou mijn grootste wens zijn om een trans-alp of slovenie te fietsen...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2408
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Agamer schreef: vr 22 januari 2021, 17:21
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 22 januari 2021, 16:10 Aan de oostkant van de Vijlenroute kan je via het 3 LP zo het Aachenerwald in :-q
(Wel met een gps op je stuur)
En voor wie hierin geinteresseerd is heb ik nog wel een leuke gpx in de aanbieding.
Graag! :bier: Via PB even denk ik?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

I_do schreef: vr 22 januari 2021, 17:41 Graag! :bier: Via PB even denk ik?
Ja, stuur je mailadres even mee. Het is een combi van Epen/Vijlen, 3LP en Aachenerwald.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Leuk zo al jullie reactie te lezen en bevindingen over parcours “thanks”

Vandaag zelf Nijmegen/ Groesbeek gereden rode/ paarse route 😅 echt mudfun modder ploegen en veel heel veel klimmetjes 😪 ben dat noch niet gewent 🤣 helaas geen klimgeit
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2118
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Mijn favoriete rondje ligt in Dalarna, Zweden.

Maar daar zit ik niet al te regelmatig :wink:

Hier in Nederland vermaak ik mij het beste op de Lage Vuursche en Hoge Ginkel (als die open is).

Zuid-Limburg ook leuk, maar niet bijzonder. UHR ook niet, maar die rondjes liggen mij goed.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Agamer schreef: vr 22 januari 2021, 17:46
I_do schreef: vr 22 januari 2021, 17:41 Graag! :bier: Via PB even denk ik?
Ja, stuur je mailadres even mee. Het is een combi van Epen/Vijlen, 3LP en Aachenerwald.
Wil je die ook naar mij sturen? Heb je een pb gestuurd.
Plaats reactie