ergernis, een oproep;

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Er zitten hier wel wat vooroordelen in. Hoewel er zeker veel groepen wielrenners en clubjes op de MTB zitten hebben de paar mensen die ik ken die elk weekend in een hele grote groep over de UHR heen gaan geen racefiets in de schuur staan. Ach ja, ik snap de ergernis maar heb er nooit zo'n last van, zolang je je afval niet op de grond pleurt en je goeie bidonhouders koopt mag van mij iedereen op z'n eigen manier van de sport genieten.
Waar woke is, is vuur
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

TechnoAddict1970 schreef: di 2 februari 2021, 16:05
George schreef: di 2 februari 2021, 15:57 Hoe dan ook, het niet fietsen in groepen maakt al sinds jaar en dag deel uit van de gedragscode voor mtbers:
Afbeelding

Ook bijvoorbeeld de NTFU onderschrijft die. Niet alleen de boswielrenners waarvan sommige alleen in de winter op de mtb zitten overtreden dit gebod wel eens, ook 'echte' mtbers houden zich hier lang niet altijd aan. Dat hoeft geen probleem te zijn, ik fiets ook wel eens met een groep maar dan verschilt het tempo dusdanig dat de groep opsplitst en je af en toe op elkaar wacht. Blijf je wel bij elkaar dan hoeft het nog steeds geen probleem te zijn als je een beetje rekening met anderen houd. Als ik met de kinderen op pad ga en ik rijd een route met veel singletrack dan stoppen we op de brede(re) paden even zodat anderen kunnen passeren.

Voordeel van club en/of sponsor kleding is dat je in geval van overlast een aanspreekpunt heb. Benader de club (of de sponsor) en geef je klacht(en) door.
Hi George, de MTB hype is natuurlijk al een tijdje gaande. In de weekends is er idd geen lol meer aan, vooral hier op de Heuvelrug. Ik vind echt dat ze de 'regels' moeten aanscherpen. Bijv. in 't weekend NIET met groepen gaan rijden, bijv. max. 3 of 4 man.
Maximaal twee personen samen sporten. Dus geen 3 of 4 man. Dát zijn de regels voorlopig, ben ik bang.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

het zijn vaak mensen die zomers een andere hobby hebben die in de winter stil ligt ............dan ga je met zijn allen mountainbiken en dat is in een groepje gewoon veel leuker ......
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Hilco schreef: di 2 februari 2021, 18:33 het zijn vaak mensen die zomers een andere hobby hebben die in de winter stil ligt ............dan ga je met zijn allen mountainbiken en dat is in een groepje gewoon veel leuker ......
Toch heb ik nooit gesnapt waarom het in de winter beter zou zijn op de MTB te stappen dan op de racefiets. Ik bedoel, die verharde weg waar de wielrenners in de zomer op rijden ligt er ook in de winter beter bij dan de bostrails nu. Enkele uitzondering dat het sneeuwt of ijzelt daargelaten.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Dat terzijde zijn het niet de wielrenners die het extra druk maken, de klachten (en vooroordelen) over de bwr's kun al jaren lezen op een niet nader te noemen mountainbike forum. Dat terzijde fiets ik regelmatig, soms ook in het weekeinde en toch ervaar ik de drukte niet echt als een probleem.
Kapitein Iglo schreef: di 2 februari 2021, 17:24Maximaal twee personen samen sporten. Dus geen 3 of 4 man. Dát zijn de regels voorlopig, ben ik bang.
Ik ga er vooralsnog van uit dat de corona voorschriften tijdelijk zijn maar op het moment mag je inderdaad maar met twee mensen samen sporten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

MVMVML schreef: di 2 februari 2021, 18:36 Toch heb ik nooit gesnapt waarom het in de winter beter zou zijn op de MTB te stappen dan op de racefiets. Ik bedoel, die verharde weg waar de wielrenners in de zomer op rijden ligt er ook in de winter beter bij dan de bostrails nu. Enkele uitzondering dat het sneeuwt of ijzelt daargelaten.
Wel eens staan praten bij start Broekpolder met een mtb-er (wielrenner). Begin november, maar nog best lekker weer.
Ik vroeg 'm waarom hij dan niet nog effe de race pakte? Hij zei dat ie lid was van een club, en het was "nu eenmaal al eind koersseizoen".

:~ :~ :~
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

George schreef: di 2 februari 2021, 18:46 Dat terzijde zijn het niet de wielrenners die het extra druk maken, de klachten (en vooroordelen) over de bwr's kun al jaren lezen op een niet nader te noemen mountainbike forum. Dat terzijde fiets ik regelmatig, soms ook in het weekeinde en toch ervaar ik de drukte niet echt als een probleem.
Ik vind het ook wel meevallen als ik eerlijk ben.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: di 2 februari 2021, 18:47
MVMVML schreef: di 2 februari 2021, 18:36 Toch heb ik nooit gesnapt waarom het in de winter beter zou zijn op de MTB te stappen dan op de racefiets. Ik bedoel, die verharde weg waar de wielrenners in de zomer op rijden ligt er ook in de winter beter bij dan de bostrails nu. Enkele uitzondering dat het sneeuwt of ijzelt daargelaten.
Wel eens staan praten bij start Broekpolder met een mtb-er (wielrenner). Begin november, maar nog best lekker weer.
Ik vroeg 'm waarom hij dan niet nog effe de race pakte? Hij zei dat ie lid was van een club, en het was "nu eenmaal al eind koersseizoen".

:~ :~ :~
Het is zo omdat het zo is. 8) :lol:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Het is een traditie, als je wel een koude winter hebt is het in het bos beter toeven dan op de weg, zeker als het waait. Je hebt overigens ook wielrenners die gaan hardlopen, of schaatsen als dat mogelijk is. Daarnaast worden er geen toertochten en wedstrijden op de weg georganiseerd in de winter. Wel 'veld' tochten maar die gaan ook niet door en ik begrijp dat mensen hu conditie op peil willen houden.

Ik zie overigens ook nog een hoop wielrenners op de weg en een hoop gegravel. Het is echt niet zo dat iedereen op de mtb stapt en/of dit in clubverband doet. Ik denk dat de meeste overlast wordt veroorzaakt door een beperkt aantal clubs die gebruik maken van een aantal mtb routes.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

MVMVML schreef: di 2 februari 2021, 15:51
George schreef: di 2 februari 2021, 15:48 But the gimp is sleeping...
Dan moet je hem maar wakker maken, is het niet?
:lol: 8) :bier:
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Ik heb ergens gelezen dat "ergernissen" bijzonder slecht zijn voor je immuunsysteem tegen het coroontjes-virus, dus ik zou die lekker uit de weg gaan :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Alien schreef: di 2 februari 2021, 15:40
TechnoAddict1970 schreef: di 2 februari 2021, 15:25[…] latex pakje […]
Afbeelding
😳
Jammer dat TS niet echt heeft omschreven :(
dat eventueel ook vrouwen mee kunnen rijden in deze groepjes :roll:
Dan had ik ook...daar graag :-D een latex pakje uitvoering van willen zien :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

het is zo druk op die gepijlde routes dat je vanzelf in een groep kom , elk weekend file rijden of je nu wil of niet, en ook niet te vermijden.
ga je buiten de routes word je belaagd door voetgangers.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij kan hier nu al een slotje op... er zijn al aardig wat “laat-ik-eens-mijn-frustratie-uiten-op-anderen-die-hier-toch-niet-meelezen”-topics, evenals “ik-heb-een-probleem-en-daar-moet-een-ander-iets-aan-doen”-topics. En nee, daar ga ik niet naar linken.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Kapitein Iglo schreef: di 2 februari 2021, 19:36 Volgens mij kan hier nu al een slotje op... er zijn al aardig wat “laat-ik-eens-mijn-frustratie-uiten-op-anderen-die-hier-toch-niet-meelezen”-topics, evenals “ik-heb-een-probleem-en-daar-moet-een-ander-iets-aan-doen”-topics. En nee, daar ga ik niet naar linken.
+1
Gesloten