ergernis, een oproep;

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Kapitein Iglo schreef: di 2 februari 2021, 19:36 Volgens mij kan hier nu al een slotje op... er zijn al aardig wat “laat-ik-eens-mijn-frustratie-uiten-op-anderen-die-hier-toch-niet-meelezen”-topics, evenals “ik-heb-een-probleem-en-daar-moet-een-ander-iets-aan-doen”-topics. En nee, daar ga ik niet naar linken.
KTManiac schreef: di 2 februari 2021, 15:36 Echt waar joh? Doen ze dat?
Had ik hier nog niks over gehoord! :D
Dat bedoelde ik dus...
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

bongo schreef: di 2 februari 2021, 19:16 Ik heb ergens gelezen dat "ergernissen" bijzonder slecht zijn voor je immuunsysteem tegen het coroontjes-virus, dus ik zou die lekker uit de weg gaan :-q
Ik ben post-viraal dus erger me lekker door. :bier:

Apeldoorn, zondagmiddag. Test gedaan met wandelaars en bikers (80% bwr):
Het overgrote gedeelte groette ons pas nadát wij er een "hallo, hoi, of goedenmiddag" uitgooiden. Best opvallend.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Giant-E schreef: di 2 februari 2021, 20:38.......Apeldoorn......
Tja.....Apeldoorn......wat wil je? Zijn een "stekelig" volkje :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Patrick_V schreef: di 2 februari 2021, 19:11
MVMVML schreef: di 2 februari 2021, 15:51
Dan moet je hem maar wakker maken, is het niet?
:lol: 8) :bier:
Even bijpassend muziekje:
https://youtu.be/rNkwKR04tPQ
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Bah, wat een hautain topic.

Het feit dat je daar zelf ook bent op drukke momenten zegt natuurlijk al genoeg.

Waarschijnlijk erger je je ook aan ouders met kleine kinderen, rijders die je inhalen en als ik het niet verzinnen kan kwa type berijder dan heb je er waarschijnlijk alsnog ook een hekel aan...

Hoewel veel mensen graag afgeven op de zogenaamde "boswielrenner", heb ik ook vaak genoeg groepjes "bosbmx'ers" in baggy shorts gezien die met mega Magic Mary banden op Enduro fietsen de gehele bosondergrond aan het omploegen zijn terwijl een semislickje meer dan genoeg is....

Overigens, een groepje van 6 rijders noem ik geen grote groep.

En, ik heb het al vaak geroepen; veel Nederlandse routes zijn gewoon één en al single track, waardoor er geen ruimte is voor niveau verschillen of überhaupt meer dan 3 rijders die achter elkaar rijden. Dat is echt een designfout in veel routes.

Oh ja, ik fiets nagenoeg altijd in mijn eentje.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

hwpaints schreef: di 2 februari 2021, 19:30 het is zo druk op die gepijlde routes dat je vanzelf in een groep kom , elk weekend file rijden of je nu wil of niet, en ook niet te vermijden.
ga je buiten de routes word je belaagd door voetgangers.
Prima te vermijden, het is maar zes uur per week echt druk op moment. Daarbuiten zat opties.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wanneer leren we op dit forum nou eens dat kleding niks met de mentaliteit te maken heeft? :~
Ik ken geen enkele sport waar men zo op kleding let en vastgeroeste ideeën over heeft als de wielersport. Erg zielig...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

awinkel schreef: di 2 februari 2021, 21:51 Wanneer leren we op dit forum nou eens dat kleding niks met de mentaliteit te maken heeft? :~
Ik ken geen enkele sport waar men zo op kleding let en vastgeroeste ideeën over heeft als de wielersport. Erg zielig...
Amen.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Hier op de Posbank is het op zondag ook druk.......tussen 9.30 en 13uur. Tis ook allemaal wel kudde gedrag, allemaal zondagochtend. Ik ga nu vaak zondagmiddag, kom je af een toe een biker of een paar samen tegen, prima te doen.

Zodra de sportscholen weer open mogen, er weer gevoetbald, hockey, marktjes, cultuur etc etc open gaan dan normaliseert het weer en krijg je spreiding. Komen de files om maandag morgen op de snelweg weer terug ;-)
Knakworstkweker

TechnoAddict1970 schreef: di 2 februari 2021, 15:25 Hi, ik weet niet of ik de enige ben, maar ik erger me kapot aan die 'groepjes' die VOORAL op drukke dagen de MTB parcours opzoeken. Stop ermee! Het slaat gewoon nergens op. Ga lekker met je maatjes (met hetzelfde latex pakje) op de racefiets zitten of breng het aantal terug naar 3 man. Zondag ook weer in Hellendoorn een groep van 6-8 ... je kunt er niet langs, of ze halen je in ... gewoon ruk. Een MTB pad is niet gemaakt voor grote groepen.
Kan iemand van zo'n 'groepje' uitleg geven svp?
Je bent echt de eerste die ik hier over hoor, ik herken hier totaal niks van.

De oplossing is heel simpel denk ik, als je je telefoonnummer nu op een bordje bij het begin van de routes zet dan kan je een app groep maken en iedereen ervan op de hoogte stellen op welke tijd jij graag 'jou bos' voor jezelf wilt hebben.

Feilloos plan, succes ermee! :-q
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik wilde eigenlijk vragen wat TS dacht op te schieten met zeik-op-de-drukte topic nummer zoveel, maar gelukkig denkt knakworstkweker in oplossingen. :-q

@TS: Laat je even weten hoe goed het werkte?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Maar TS: jij ergert je dus aan de drukte ergens als je zelf ergens heen gaat? :bier:
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Knakworstkweker schreef: wo 3 februari 2021, 01:35 Je bent echt de eerste die ik hier over hoor, ik herken hier totaal niks van.

De oplossing is heel simpel denk ik, als je je telefoonnummer nu op een bordje bij het begin van de routes zet dan kan je een app groep maken en iedereen ervan op de hoogte stellen op welke tijd jij graag 'jou bos' voor jezelf wilt hebben.

Feilloos plan, succes ermee! :-q
Knakworst je bent geniaal!
( het is overigens jouw bos, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de bedachte oplossing! )
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
TechnoAddict1970
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 19:02
Mijn mountainbike: Cannondale fsi 2015, compleet gepimpt

Mooie reacties allemaal. Dank hiervoor. En ook die humor, geweldig! Er voelen mensen zich aangesproken, mission accomplished. Ik wens jullie natuurlijk veel MTB plezier.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lijkt me een mooie afsluiter :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gesloten