Versleten zool Five-Tens vernieuwen?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Vraag Leestemaker Hellendoorn (Hankate) eens.
Die vervangen/vernieuwen ook zolen.
:bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zolen van klimschoenen worden toch gemaakt van afgereden slicks uit de racerij?
Setje slicks bietsen bij Zandvoort?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

1 en 2 heb ik al geprobeerd een klein jaar geleden en toen was het antwoord nee.
daarna heb ik Ride Concepts Livewires besteld die ook na ongeveer 5 maanden vol met gaten zaten. beiden paren heb ik nog en heb ik zelf geprobeerd te vullen met vloeibaar rubber (speciaal voor schoenreparaties).
Dat was ook geen succes. Ik heb nog overwogen om een stuk van de ene zool te snijden en die op de andere schoen te plakken en zo van 2 paar een paar te maken, maar dat is nog niet gebeurd (ik zou ook niet weten welke lijm daar sterk genoeg voor zou zijn).

UIteindelijk ben ik overgestapt op een goedkoper alternatief, Adidas / Fiveten Sleuth schoenen. Die zijn in de aanbieding tussen de 60-80 euro, en zijn soepeler dan Freerider of Freerider Pro, maar ik vind dat geen bezwaar. Ik denk zelfs dat ze vanwege die soepelheid ook iets minder hard slijten, maar ze hebben wel dezelfde stealth zool er onder zitten en dus net zoveel grip.

Je zou daarnaast nog kunnen overwegen om je pinnen iets korter te maken. Dat icm een soepelere stealthzool zou de beste balans van grip en duurzaamheid moeten kunnen maken ;)
Gebruikersavatar
void
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 15 maart 2016, 22:40
Mijn mountainbike: Is metal

Welke pedalen gebruik je? M3-pinnen vernietigen zolen snel.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:33 1 en 2 heb ik al geprobeerd een klein jaar geleden en toen was het antwoord nee.
daarna heb ik Ride Concepts Livewires besteld die ook na ongeveer 5 maanden vol met gaten zaten. beiden paren heb ik nog en heb ik zelf geprobeerd te vullen met vloeibaar rubber (speciaal voor schoenreparaties).
Dat was ook geen succes. Ik heb nog overwogen om een stuk van de ene zool te snijden en die op de andere schoen te plakken en zo van 2 paar een paar te maken, maar dat is nog niet gebeurd (ik zou ook niet weten welke lijm daar sterk genoeg voor zou zijn).

UIteindelijk ben ik overgestapt op een goedkoper alternatief, Adidas / Fiveten Sleuth schoenen. Die zijn in de aanbieding tussen de 60-80 euro, en zijn soepeler dan Freerider of Freerider Pro, maar ik vind dat geen bezwaar. Ik denk zelfs dat ze vanwege die soepelheid ook iets minder hard slijten, maar ze hebben wel dezelfde stealth zool er onder zitten en dus net zoveel grip.

Je zou daarnaast nog kunnen overwegen om je pinnen iets korter te maken. Dat icm een soepelere stealthzool zou de beste balans van grip en duurzaamheid moeten kunnen maken ;)
Dan houdt het denk ik op en is het accepteren of alternatieve schoenen zoeken vrees ik. Toch jammer om verder prima schoenen weg te moeten gooien maar het is niet anders.
void schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:42 Welke pedalen gebruik je? M3-pinnen vernietigen zolen snel.
Op mijn NS nu Crankbrothers stamp 1.
Straks op mijn andere fiets Nukeproof Horizon Enduro's.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Klitse schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:45 Straks op mijn andere fiets Nukeproof Horizon Enduro's.
Dat zijn ook zoolvreters :D
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mark-V schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:49
Klitse schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:45 Straks op mijn andere fiets Nukeproof Horizon Enduro's.
Dat zijn ook zoolvreters :D
Ja dat zal wel. Zo zagen ze er ook wel uit. Maar schijnen wel erg veel grip te geven. Iets wat de crankbrothers stamp 1's in elk geval minder doen. Stamp 7 kwam niet in de gewenste kleur dus ik moest uitwijken naar wat anders.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Klitse schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:52
Mark-V schreef: ↑vr 2 april 2021, 13:49
Dat zijn ook zoolvreters :D
Ja dat zal wel. Zo zagen ze er ook wel uit. Maar schijnen wel erg veel grip te geven. Iets wat de crankbrothers stamp 1's in elk geval minder doen. Stamp 7 kwam niet in de gewenste kleur dus ik moest uitwijken naar wat anders.
Stamp 3 of 4 (ik weet zo niet precies meer welke) zijn wat dat betreft ook prima. Stamp 7 is iets lichter, maar qua grip maakt het niets uit.
Horizon Pro heeft m.i. net teveel grip tov de Stamp 7, maar ik gebruik ze nu allebei.
Heb ook een setje Reverse Escape en die vallen ook niet tegen. Alleen de pinnen schroeven niet zo makkelijk in en uit, maar verder doen ze het best goed. Ook bij flink wat misbruik zoals pedal grabs ;)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Setje escapes heb ik ook gehad. Prima pedaal. Maar ik zocht iets wat bij mn nieuwe build past.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Verzenden kosten een euro of 7 en 7 voor de retour. Weert ligt vast ook op de route naar waardige mtb trails dus daarmee combineren een optie? Kunnen de schoenen opdezelfde dag gebracht en gehaald worden na contact vooraf?

(Five tens heeft nog werkt te doen)
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Zo duur zijn die schoenen niet toch? Zeker als je goed aanbiedingen zoekt. Lijkt mij teveel gedoe om ze te laten repareren met allerlei net niet zolen.

Mijn paartje 5-10 was rond de 50 euro vanuit de UK.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

ofv schreef: ↑za 3 april 2021, 10:08 Zo duur zijn die schoenen niet toch? Zeker als je goed aanbiedingen zoekt. Lijkt mij teveel gedoe om ze te laten repareren met allerlei net niet zolen.

Mijn paartje 5-10 was rond de 50 euro vanuit de UK.
Gaat niet om hoe duur ze zijn, maar het feit dat ik het zonde vind om verder goede schoenen weg te gooien omdat er een paar gaten in de zool zitten. Maar als.de prijs van reparatie tegen de prijs van nieuwe aanschuurt heeft het inderdaad weinig zin, zeker als ik het ook nog eens op moet sturen.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Roof
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 1 augustus 2017, 23:31

Mijn Adidas Mtb schoenen waren na 2 keer fietsen al beschadigd. Rij met stamp 1 pedalen.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Roof schreef: ↑do 15 april 2021, 18:28 Mijn Adidas Mtb schoenen waren na 2 keer fietsen al beschadigd. Rij met stamp 1 pedalen.
Ik heb Nukeproof Horizon Enduro's en Adidas Five Ten Trailcross LT en ik heb geen noemenswaardige beschadigingen. Ze lopen zo fijn dat ik ze ook regelmatig als gewone sneakers gebruik.
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Het is al een oud topic maar las over
Vibram New Boulder Idrogrip als alternatief van 5-10 stealth zolen voor het verzolen, iemand ervaring mee?

https://www.bikeradar.com/features/firs ... overshoes/
Plaats reactie