Carbon herstel ervaringen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Michiel_M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 juni 2020, 14:23

Beste,

Mijn carbonframe is beschadigd bij een impact tegen een rots en de carbonlagen zijn plaatselijk gedélamineerd.

Foto van de schade: https://ibb.co/MngNrTh

Carbonherstel uit Breda is mij aangeraden maar is dat carbonherstel.nl die nu in Dongen zitten? Ik heb gehoord dat deze vroeger heel goed was maar sinds 2 jaar zijn zaak heeft overgedragen en de herstellingen aanzienlijk verminderd zijn van kwaliteit.

Heeft iemand onlangs ervaring met deze hersteller of kan iemand mij een andere hele goede aanraden? Ik heb er hier één in België maar die kan er pas 5 juli aan beginnen :( :(

Ik woon in België maar woon niet zo ver van de grens met Nederland.

Alvast bedankt!

Michiel
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ook bij de hersteller in Dongen heb je een serieuze lange wachttijd hoor , er ligt van ons al een frame al zo'n 6/8 weken
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ik heb goede ervaringen met Unlimited Colors (in Nederland). Was het frame toen zo'n 4 weken kwijt gok ik. Ik heb het frame opgestuurd en zij hebben het gerepareerd en weer terug gestuurd; ik was er dus geen rijtijd aan kwijt :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
bertp
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: za 27 juli 2013, 17:10

Misschien eens horen bij carbonreparatiepv.nl ?
Is zoon van eigenaar Sirocco en vlakbij de grens.

En als ik de foto bekijk lijkt het alsof er alleen maar wat nieuwe verf op moet.
Michiel_M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 juni 2020, 14:23

bertp schreef: wo 19 mei 2021, 11:49 Misschien eens horen bij carbonreparatiepv.nl ?
Is zoon van eigenaar Sirocco en vlakbij de grens.

En als ik de foto bekijk lijkt het alsof er alleen maar wat nieuwe verf op moet.
Dat was ook mijn eerste gedacht maar door de tiktest te doen is het duidelijk dat het carbon beschadigd is: t.p.v. de beschadiging klinkt het carbon 'doffer' dan op de rest van het frame = délaminatie (loskomen van de onderlinge carbonlagen)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik begreep dat die gestopt was,
Michiel_M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 24 juni 2020, 14:23

hwpaints schreef: wo 19 mei 2021, 12:03 ik begreep dat die gestopt was,
+ die carbonreparatiepv.nl geeft ook maar 2 jaar garantie op hun website, dan ga ik liever bij iemand die levenslang geeft.
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Probeer carbonreparatie.nl eens,zit in HeesWijk Dinther,dat is 20 minuten van Eindhoven.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jb schreef: wo 19 mei 2021, 12:41 Probeer carbonreparatie.nl eens,zit in HeesWijk Dinther,dat is 20 minuten van Eindhoven.
Ja, goede ervaring mee.
Hij heeft een jaar of 5 geleden mn carbon xc frame hersteld.
Is heel gebleven
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

jb schreef: wo 19 mei 2021, 12:41 Probeer carbonreparatie.nl eens,zit in HeesWijk Dinther,dat is 20 minuten van Eindhoven.
Ik heb ook goede ervaringen met Edwin van carbonreparatie.nl.
Plaats reactie