invoeren na brexit

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

In de UK (where else?) staat mijn fav frame te koop. NOS en in mijn maat..en duurder dan 15 jaar geleden nieuw..

Nu heb ik laatst een manual en remblokken voor mn Triumph Bonneville besteld en moest teveel aan bijkomende kosten betalen. Dus we gaan bezwaar maken; al gaat t mss maar om n tientje. Die lui irriteren me al genoeg, dus ik laat t er niet bij zitten.. ook met t oog op de toekomst.

Maar...nu wil ik dat frame natuurlijk hebben hebben hebben.

Op de website van de belastingdienst c.q. douane staat alleen maar:" Hoeveel betaal ik aan de Douane als ik iets koop bij een buitenlands webshop?".

Maar dit frame komt niet van een webshop. Niet eens van een winkel. Dus naar de letter van de wet betaal ik nix.. :roll:

Dus we gaan bellen en bellen en bellen. eerder gedaan ivm hypotheekkwesties, vragen die ze niet konden beantwoorden moest je indienen en dan 6 wkn wachten.
t Gaat hier wel om zo'n 300€ aan extra kosten die ik dus eigenlijk niet hoef te betalen. Iemand hier al eerder met dat bijltje gehad..

En als blijkt dat je toch moet betalen bij invoer/ aankoop van een particulier? Hoe bepaalt men dan hoeveel?

Tsjah, zal wrs zelf de antwoorden moeten gaan geven... :bier:
feel the fear,do it anyway!
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Dit topic al gezien? ​viewtopic.php?f=15&t=149634

Het maakt volgens mij niets uit of je koopt bij een webshop of particulier, de rekenregels zijn hetzelfde bij import.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Nu wel. :wink:

maar dit is iets anders.
Je hebt gelijk dat ik er niet aan onderuit zal komen. maar ik koop niet van een shop, dus ik betaal ook geen VAT, maar belangrijker, ik heb ook geen bonnetje met de waarde.

Zoek me een ongeluk bij postnl.nl naar een telnö want zij zijn blijkbaar de waardebepalers voor de douane...

Maar goed, ik snap dat er verder wrs niet veel respons meer zal komen hier.. 8)

Moest t ieg ff kwijt, zucht!
feel the fear,do it anyway!
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

Wanneer je een pakket krijgt van een particulier buiten de europese unie, en het bedrag over de 45 euro komt maar onder 700 euro blijft betaal je 2.5% over de waarde + btw + de inklaringskosten van de postbezorger. Komt het bedrag boven de 700 euro dan betaal je de gewone standaard invoer tarieven.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

waar haal je die 2,5% vandaan?
feel the fear,do it anyway!
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop

Dit is nog wel redelijk, enigzins, allerminst duidelijk....maar hoe bepaalt men de waarde? Dat is ja zoveel als de gek er voor geeft in dit geval..

Maar deze gek is niet zo gek dat ik dat aan de post, of de belastingdienst of who ever die inklaring gaat doen , ga vertellen..
feel the fear,do it anyway!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij invoer uit landen buiten de EU (ook tweedehands) moet je volgens mij gewoon BTW betalen .

Tweedehands of nieuw maakt niet uit.
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

gekkokees schreef: di 25 mei 2021, 20:15 waar haal je die 2,5% vandaan?
Van de site van de belastingdienst.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... uitenland/


gekkokees schreef: di 25 mei 2021, 20:17 https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... se-webshop

Dit is nog wel redelijk, enigzins, allerminst duidelijk....maar hoe bepaalt men de waarde? Dat is ja zoveel als de gek er voor geeft in dit geval..

Maar deze gek is niet zo gek dat ik dat aan de post, of de belastingdienst of who ever die inklaring gaat doen , ga vertellen..
de waarde wordt bepaald door middel van het douane formulier dat de verzender moet invullen. Stel je je betaald 450 euro voor het frame, 50 euro voor verzendkosten. De verzender zal dan op het formulier de waarde van het frame moeten invullen en de verzendkosten moeten invullen. de waarde zal dan bepaald worden op 500 euro(je betaalt altijd over prijs + verzendkosten + eventuele verzekeringen als geheel.)

Uiteraard als de douane ziet dat er maar 50 euro is ingevuld in totaal en het overduidelijk is dat de kosten hoger zijn, zullen zij de waarde bepalen afhankelijk van een soortgelijk product.
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Juist ja, de belastingdienst...iets met leuker en makkelijker...

Nou, mijn pakket zal komen van een particulier die dat dus moet gaan invullen...
feel the fear,do it anyway!
JongdR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 december 2020, 17:43
Mijn mountainbike: Orbea Alma H30

gekkokees schreef: di 25 mei 2021, 20:48 Juist ja, de belastingdienst...iets met leuker en makkelijker...

Nou, mijn pakket zal komen van een particulier die dat dus moet gaan invullen...
https://www.postoffice.co.uk/mail/custo ... stoms-form

dit is wat je verkoper(particulier) moet invullen in Engeland, dan heb je een idee in ieder geval
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Kijk, daar hebben we wat aan... :-q

Nu snap ik wel n beetje wat die engelsen bedoelen met:"too much of an headache".

Wat als je nu in engeland woont en je stuurt een pakket/ frame naar jezelf in Nederland? Naar je ouders bijv. Wie moet ik dat gaan vragen?

Mar we kunnen dus wel nog gewoon in Noord Ierland bestellen.. hah.
feel the fear,do it anyway!
gekkokees
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1216
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 17:06
Mijn mountainbike: KHS FXT Rage,kona kula primo, Santa Cruz Heckler

Met behulp van de linkjes heb ik iemand kunnen overhalen om een frame te verzenden vanuit de UK. Nu nog afwachten wat ik hier precies mag gaan dokken..
Zal t plaatsen

Verzenden was full insurance met parcelmonkey voor 26Gbp..


Dus tx..... :-q
feel the fear,do it anyway!
Plaats reactie