Als ik dit topic lees word ik gewoon met terugwerkende kracht weer extra kwaad over het commercieel maken van voorzieningen als OV en zorg...
Vooral omdat iedereen met een paar werkende hersencellen vooraf had kunnen bedenken dat dat niet werkt, in elk geval niet als kwaliteit voor geld moet gaan. In GB hadden ze het OV al eerder geprivatiseerd en de slechte resultaten daarvan waren al bekend voordat het hier in gang gezet werd.
Anyway, ik houd er maar over op want het is niet goed voor m'n bloeddruk en wordt ook al snel te politiek getint
Sterkte met de trip plannen George
NS wil reserveringsplicht fiets
-
- Moderator
- Berichten: 16706
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Ter aanvulling/verwarring: ik ontvang net een digitale nieuwsbrief van de NS waarin staat:George schreef: ↑do 8 juli 2021, 11:28 PS: Ik ben alweer iets wijzer geworden, reserveren kan 36 uur vanaf vertrek. Dat staat alleen (nog) niet vermeld (in de info van de NS staat twee weken vanaf vertrek). Ik was van plan om naar het geplande vertrekpunt te treinen en vanaf het eindpunt weer naar huis maar die twee opties kan ik dus sowieso niet allebei 'reserveren' dus.
Blijft u deze zomer in eigen land en wilt u uw fiets meenemen in de trein? Van 10 juli t/m 15 september is het verplicht om vooraf een plekje voor uw fiets te reserveren. Dan weet u meteen of er nog ruimte is voor uw fiets en voorkomen we overvolle treinen. U krijgt bovendien 25% korting op uw Fietskaart Dal. Reserveren kan al vanaf twee weken van tevoren tot kort voor vertrek en werkt heel eenvoudig, via de Treinwijzer in de NS-app of Mijn NS. Reserveren is alleen nodig in NS-treinen en kan ook via onze klantenservice of de servicebalie op het station.
Ik ben het hartgrondig met je eens.kermit schreef: ↑vr 9 juli 2021, 11:45 Als ik dit topic lees word ik gewoon met terugwerkende kracht weer extra kwaad over het commercieel maken van voorzieningen als OV en zorg...
Vooral omdat iedereen met een paar werkende hersencellen vooraf had kunnen bedenken dat dat niet werkt, in elk geval niet als kwaliteit voor geld moet gaan. In GB hadden ze het OV al eerder geprivatiseerd en de slechte resultaten daarvan waren al bekend voordat het hier in gang gezet werd.
Dat zag ik ook, en desondanks heeft NS het op haar website (en in de voorwaarden!) categorisch over een „reservering“. Wie kopt ’m (voor de rechter) in? Woorden hebben betekenissen, NS!
Op zich ben ik het met je eens, maar de situatie hier (in Nederland en bij onze naaste buren) is niet helemaal vergelijkbaar met het VK. Op papier zijn de spoorwegen private ondernemingen, maar ze zijn honderd procent eigendom van de staat. In Nederland gaan steeds meer stemmen op om het spoorbeheer weer volledig in handen van de staat te brengen, en in Duitsland is de discussie over de privatisering van het spoornetwerk vrijwel volledig verstomd.kermit schreef: ↑vr 9 juli 2021, 11:45 Als ik dit topic lees word ik gewoon met terugwerkende kracht weer extra kwaad over het commercieel maken van voorzieningen als OV en zorg...
Vooral omdat iedereen met een paar werkende hersencellen vooraf had kunnen bedenken dat dat niet werkt, in elk geval niet als kwaliteit voor geld moet gaan. In GB hadden ze het OV al eerder geprivatiseerd en de slechte resultaten daarvan waren al bekend voordat het hier in gang gezet werd.
Vorsprung durch Pedantik.
Voor wat het waard is: Het eerdere probleem met reserveren lijkt opgelost, je kunt nu ook 'in de toekomst' reserveren. Misschien ga ik het de komende week nog gebruiken, we zullen zien...
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
In de TGV mag de fiets gratis mee.
Fietstochtje elders?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Of Barcelona...
Overigens wel in een koffer of tas, Evoc bijv.
Anders moet je ook reserveren en bijbetalen.
Dooie mus dus.
Overigens wel in een koffer of tas, Evoc bijv.
Anders moet je ook reserveren en bijbetalen.
Dooie mus dus.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
Die ken ik nog. Met de trein naar Gare du Nord. Fiets ingepakt in het bagagerek. Zeulen met fiets en bagage in de metro doorheen Parijs om bij het Gare de Lyon te komen. Trein al weg, te laat in Gare du Nord aangekomen. Door bewakers met honden het Gare de Lyon uitgejaagd. Wat een armoe anno 1982.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑di 13 juli 2021, 03:19 Of Barcelona...
Overigens wel in een koffer of tas, Evoc bijv.
Anders moet je ook reserveren en bijbetalen.
Dooie mus dus.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, Parijs is een treinramp.
Overstappen met een hoofdletter O.
Maar goed, ik kom vanuit het zuiden, vandaar overstappen in Barcelona.
Overstappen met een hoofdletter O.
Maar goed, ik kom vanuit het zuiden, vandaar overstappen in Barcelona.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- bert l.
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10838
- Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
- Mijn mountainbike: Cube AMS 100
- Contacteer:
In jaren '80 was er éen optie om zonder auto en met fiets bij Alpe d'Huez te komen en Peter Winnen te zien winnen. Met de trein van Amsterdam naar Gare du Nord en de volgende trein van Gare de Lyon naar Grenoble.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29834
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Met de TGV is dit nog steeds zo.
Met 300 kmh naar Gare du Nord.
Dan met de taxi, de metro, of op de fiets naar Gare de Lyon.
Daarna met 300kmh weer verder richting de Alpen.
Blijkbaar denken ze dat iedereen naar Parijs wil, en niet verder.
(Spoorwegmensen sporen niet?)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
NS beleid werkt niet. Op Driebergen stapte 10 pubers met fiets en al zo hup de intercity naar Arnhem in. De trein kende 4 fietsplekken.
5 minuten later stap ik in de sprinter. Vooraf gereserveerd, er waren 2 van 2 plekken vrij. In de trein blijken al 3 fietsen te staan..
Maar goed voordeel is dat conducteuren veelal geen controles meer doen tegenwoordig en je er met je medereizigers meestal wel uit komt.
5 minuten later stap ik in de sprinter. Vooraf gereserveerd, er waren 2 van 2 plekken vrij. In de trein blijken al 3 fietsen te staan..
Maar goed voordeel is dat conducteuren veelal geen controles meer doen tegenwoordig en je er met je medereizigers meestal wel uit komt.