Opa's stokpaardjes ......

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

onder het motto "the older I get the better I was" :wink: ..... toch zit er een kern van waarheid in die in mijn ogen vooral komt door de verschuiving van niche naar volkssport. Ik zie ook dat veel mensen die mij deze zienswijze voorheen verweten nu ongeveer hetzelfde denken over de huurfietsers, "corona fietsers" en de fietsende voetbalbroekjes..... gaan we verder niets aan veranderen (hoewel ik het gewoon blijf benoemen :winkie: ), maar bij dit soort memes moet ik toch een beetje gniffelen.

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

hehe je hebt helemaal gelijk. Ik moet ook een beetje lachen om giga veerwegen als je kijkt hoe je vroeger van de berg af dook op een stalen frame en voorvork met 1,9 inch brede bandjes, thumbshifters en je voeten in toeclips :winkie: :winkie:
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Dikke trailbikes kopen 'want buitenland' en vervolgens gaan miepen dat de NL rondjes allemaal zo makkelijk zijn.. :roll: Ik heb gisteravond een rondje Hoge Vuursche gedaan op de Surly 1x1, dat maakt het ineens een stuk uitdagender dan met een trail-fully :lol:
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Die oma meme vind ik geweldig
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik zie liever jongere meme, dan die van oma :kiss:
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Mtb'routes worden ook meer gladde racebanen met kleurcodes...in de early days met de Batavus Buster over de wortelpaden hobbelen :bier:
:bier:
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

:lol: De bovenste is nog niet eens overdreven.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Thegreatgaitie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 december 2019, 12:52

robin schreef: do 15 juli 2021, 16:23 Mtb'routes worden ook meer gladde racebanen met kleurcodes...in de early days met de Batavus Buster over de wortelpaden hobbelen :bier:
Ben ik niet geheel met je eens. Ik zie juist dat de trails steeds uitdagender worden, er wordt het maximale uitgehaald wat er kan in NL, er komen steeds meer routes bij. Ja, Nederland zal een land blijven van flowy trails, maar mi met genoeg uitdaging en creativiteit van bouwers.

Overigens geloof ik niet in kleurcodes; 'wij' Nederlanders bepalen dat zelf wel;)

En mocht je meer uitdaging willen; het staat iedereen vrij om op de Batavus Buster de paden op te gaan. Of op de singlespeed. Of pomp je banden gewoon eens op 2 bar :lol: Had ik afgelopen Zondag nog op Gieten, teveel lucht achterin, m'n nieren zitten nog in m'n keel.

Mountainbiken is bijna een containerbegrip geworden. In mijn omgeving ken ik 'mountainbikers' die op de mtb 80 procent asfalt fietsen en heus geen uitdaging opzoeken. Prima toch?

Aan de andere kant, als ik mensen vertel die niet MTBen dat ik MTB, hoor ik vaak 'beetje door het bos fietsen, kan ik ook, of lijkt mij ook wel leuk'.

Conclusie: Het is maar net hoe je het zelf invult. Maar voor mij genoeg uitdaging!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Thegreatgaitie schreef: do 15 juli 2021, 17:03
robin schreef: do 15 juli 2021, 16:23 Mtb'routes worden ook meer gladde racebanen met kleurcodes...in de early days met de Batavus Buster over de wortelpaden hobbelen :bier:
Ben ik niet geheel met je eens. Ik zie juist dat de trails steeds uitdagender worden, er wordt het maximale uitgehaald wat er kan in NL, er komen steeds meer routes bij. Ja, Nederland zal een land blijven van flowy trails, maar mi met genoeg uitdaging en creativiteit van bouwers.

Overigens geloof ik niet in kleurcodes; 'wij' Nederlanders bepalen dat zelf wel;)

En mocht je meer uitdaging willen; het staat iedereen vrij om op de Batavus Buster de paden op te gaan. Of op de singlespeed. Of pomp je banden gewoon eens op 2 bar :lol: Had ik afgelopen Zondag nog op Gieten, teveel lucht achterin, m'n nieren zitten nog in m'n keel.

Mountainbiken is bijna een containerbegrip geworden. In mijn omgeving ken ik 'mountainbikers' die op de mtb 80 procent asfalt fietsen en heus geen uitdaging opzoeken. Prima toch?

Aan de andere kant, als ik mensen vertel die niet MTBen dat ik MTB, hoor ik vaak 'beetje door het bos fietsen, kan ik ook, of lijkt mij ook wel leuk'.

Conclusie: Het is maar net hoe je het zelf invult. Maar voor mij genoeg uitdaging!
Mag ik vragen hoe je lang je op de MTB rijdt?

"vroeger" waren er helmaal geen trails en was je op veel plekken "vrij" om te rijden en je eigen grenzen op te zoeken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4824
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Demoniac schreef: do 15 juli 2021, 14:45 Dikke trailbikes kopen 'want buitenland' en vervolgens gaan miepen dat de NL rondjes allemaal zo makkelijk zijn…
Heb je eigenlijk voorbeelden? :roll:

De leden hier met “dikke trailbikes” die ik weet komen namelijk daadwerkelijk ook op buitenlandse trails. Dan lijkt me een trail/enduro bike wel gerechtvaardigd.
Rij je echter 95% op de vaderlandse trails dan is een XC(+) fiets uiteraard de betere aanschaf. Die heeft genoeg marge voor spielerei in bijv een zandgat.

Maar dan nog: Als men op een endurotank een rondje Austerlitz wilt rijden, ga vooral je gang. :bier:
PLONS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 28 januari 2005, 22:51

Afbeelding


Feit !
Oud Maar Niet Wijs
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik rijdt toch voornamelijk trails die moeilijk zat voor mij zijn.
Of ik ben rijk.
Of ik kan niet fietsen.
Of het wordt tijd voor een nieuwe fiets.

Edit :

Het blijft mij verbazen hoeveel hier over dikke fietsen en droppers wordt gepraat, en hoe weinig over enduro wedstrijden.
Dat is wel waar je een goede dosis trail kan krijgen voor de junkies onder ons.
Er zijn uiteraard nog een hoop andere mogelijkheden waar je ook bijna niets over hoort.
Laatst gewijzigd door tiewrap op do 15 juli 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Giant-E schreef: do 15 juli 2021, 18:50
Demoniac schreef: do 15 juli 2021, 14:45 Dikke trailbikes kopen 'want buitenland' en vervolgens gaan miepen dat de NL rondjes allemaal zo makkelijk zijn…
Heb je eigenlijk voorbeelden? :roll:

De leden hier met “dikke trailbikes” die ik weet komen namelijk daadwerkelijk ook op buitenlandse trails. Dan lijkt me een trail/enduro bike wel gerechtvaardigd.
Rij je echter 95% op de vaderlandse trails dan is een XC(+) fiets uiteraard de betere aanschaf. Die heeft genoeg marge voor spielerei in bijv een zandgat.

Maar dan nog: Als men op een endurotank een rondje Austerlitz wilt rijden, ga vooral je gang. :bier:
O jeee, toch de verkeerde fiets... :lol:
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

:winkie: :lol: daarom heb ik ook een omgebouwde stadsfiets, afwisseling van fiets doet rijden.
En genieten, alle soorten hebben hun voor- en nadelen.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Het begint wel een beetje op de skatewereld te lijken, daar zijn de mensen ook al veel te veel bezig met randvoorwaarden zoals kleding en outfits, te duur materiaal, te veel beginners, te veel gemakkelijke/laagdrempelige faciliteiten, etc. en vergeten daarbij de kern van de zaak; gewoon fun hebben.
¯\_(ツ)_/¯
Plaats reactie