EHBO spullen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Ik heb een paar pleisters ,wondontsmettingsdoekjes ,nitril handschoenen
Wondsnelverband ,metaline gaasje 6x7 ,mini rolletje gaas ,reddingsdeken en een mitella bij me (van de mitella kan je tig verbanden aanleggen ) en een paar paracetamol

gelukkig nog maar 1 keer hoeven gebruiken bij een wielrenner die zich onderuit remde op het asfalt


Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb recent m'n EHBO ook een beetje herzien om het pletbaar te maken. Veel dingen worden hier genoemd, voor mij zijn met name de hechtstrips/zwaluwstaartjes (die van etos zijn fijn en lekker lang!) belangrijk. Daarmee kun je bijvoorbeeld perfect iemand helpen (of jezelf, eigen ervaring) die ruzie heeft gemaakt met zijn flats. Snelverbandjes zijn ook ideaal onderweg, evenals een paar alcoholdoekjes om schoon te maken natuurlijk. Isoleerdeken heb ik ook, vind het wel een twijfelgeval voor de meeste ritten. Daarnaast een paar paracetemol en toch maar wat pleisters en nog wat gaasjes voor je weet maar nooit.

Maar welke ik hier volgens mij nog niet langs zag komen is zo'n aan zichzelf klevend vingerwindsel (cohesieve zwachtel). Dat is gewoon behoorlijk veelzijdig om dingen te fixeren en kan wat meer hebben in een geplette tas dan andere plakmaterialen.

- 10 reinigingsdoekjes
- 2 snelverbandjes
- 4 gaajes
- 12 hechtstrips
- isoleerdeken
- cohesieve zwachtel
- 6 pleisters
- 4 paracetemol
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie