Hotel, huisje, camper of tent?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Bikepark is steevast B&B of appartement lekker toeren is met een tent.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Liefst met de camper, fietsen achterin de garage dus die staan veilig uit het zicht. Ruimte zat in de garage dus kan genoeg gereedschap meenemen. En is op vrachtwagen kenteken dus laadvermogen is ook geen probleem haha.
Heb niks nodig, volledig zelfvoorzienend. Aparte douchecabine erin, na dagje bikepark weer helemaal fris.
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

vouwwagen, staat snel, een goed bed, fiets in de tent erbij en slapen.
anders ga ik wel op de fiets
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

Met de vriendengroep boeken we voor tripjes van >1 overnachting altijd een huisje. Eén enkele overnachting willen we nog wel eens in een tentje op de camping doen. Maar het stukje luxe dat je d.m.v. een huisje creëert na een dag knallen en je fietsen goed kunnen opbergen is wel 'wat' waard. Met m'n vriendin gaan we altijd met de camperbus weg. Dit is vaak een heel gepuzzel om alles mee te krijgen (2 bikes + klim-gear in een kleine Fiat Scudo), maar de vrijheid die dat oplevert (gaan en staan waar je wilt) is onbetaalbaar.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Daily driver sinds 2009.
Niets beter dan zo dicht mogelijk naast de trailhead te camperen.
Water, stroom en koelkast aan boord dus voldoende voor mij.
'sMorgen een broodje, bakkie koffie en gaan. :-q

Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ben ik dan de eerste die met een sleurhut rijdt?

Lekker praktisch voor het hele gezin. Vrouwtje houdt gelukkig ook van bergen, dus meestal kan ik daar ook wel wat mooie trails vinden :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Vroeger toen ik nog XC reed vaak met deze op pad. Nu ik meer de Bikeparks opzoek toch een appartement of hotelletje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Met fietsvakanties kiezen we vaak voor aan appartement of huisje/chalet. Bij een B&B moet je 's avonds nog ergens gaan eten, en wij zijn niet van die uit-eters.

Wanneer we rondreizen (zonder eigen fietsen) dan is het of een camper of een mix van hotels / B&B's. Alleen de rondreis in IJsland hebben we met een "sleurhutje" gedaan ( https://minkcampers.com/ )
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Een camper is wel een beetje een droom van ons, maar budgetair niet realistisch (een oud barrel ook niet, want ik ben geen automonteur ;-)).
Tot een paar jaar geleden was het altijd kamperen (tent), maar de laatste paar jaar hebben we voor huisjes (soms hotel) gekozen en nu zijn we een beetje verwend geraakt... :oops: :D

Hoort bij de leeftijd denk ik dan maar. Vroeger altijd met een klein tentje op pad, eerst vooral motorvakanties, langzaam over gegaan in fietsvakanties. Daarna een wat ruimere tent en met de auto + fietsen weg. En de laatste vakanties dus met auto + fietsen naar een huisje, hotel of -in Frankrijk- een gite voor de overnachtingen.

Fietsen stallen is zelden of nooit een probleem, zeker niet als je kleinschalige adresjes zoekt. Soms kunnen ze in de schuur, soms in de skiruimte van het hotel en ik heb weleens gehad dat de eigenaar van een b&b zijn auto buiten zette zodat de onze met fietsen erop in de inpandige berging kon :-q
(wie zegt dat Fransen niet aardig zijn...)

Ik vond dit ook wel een leuke plek, in de enorme schuur op een grote farm in Wales, tussen de trialmotoren en verdere algehele chaos :D
Bij super aardige mensen, afscheid na een week was al moeilijk aan het worden... dat vind ik ook een plus, soms heb je echt leuke contacten (als je de taal een beetje spreekt tenminste). In die week ben ik nog een keer wezen biken met de schoonzoon en een vriend van hem, een of andere bult op gefietst met op de top uitzicht over de zee, vervolgens afdalen tot op het strand en nog even de pub in voor een drankje achteraf. Dat zijn leuke vakantieherinneringen!
Hier staan ergens twee fietsen, hoewel moeilijk te zien op dit formaat foto:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

MacReal schreef: wo 28 juli 2021, 10:53 Ben ik dan de eerste die met een sleurhut rijdt?

Lekker praktisch voor het hele gezin. Vrouwtje houdt gelukkig ook van bergen, dus meestal kan ik daar ook wel wat mooie trails vinden :bier:
Nee hoor, ook hier sleurhut met fietsdragers voor en achterop ......ideaal voor grote fietsstal en ook mijn vrouw is gek op bergen ( zo lang ze er maar niet op hoeft te fietsen :winkie: )
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ook een sleurhutje maar dan op z,n kleinst. Dit jaar voor het eerst en het bevalt goed. Inmiddels een weekje in Les Haute Rivieres geweest en een aantal uitstapjes in Nederland.
Afbeelding
Overigens is deze niet van mij maar het is globaal dezelfde. Met achterdeur dus fietsen kunnen erin en er zitten ogen in de vloer dus een motorfiets past er in en kan vastgezet worden. Kaal gekocht en zelf er een uitneembare bed/bank in gemaakt. Weegt iets van 350 kg dus kan achter elke auto.
"This species has amused itself to death"
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Met de mountainbikeweekenden gingen we eerst altijd kamperen of in groepsaccommodatie.
Tegenwoordig is het in een hotel met iedereen een eigen kamer.
Met de wintersport met vrienden gaat het net zo, daar wordt de accommodatie elk jaar een stapje luxer.
Plaats reactie