I love "gratis"

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

RbbBrts schreef: wo 18 augustus 2021, 15:14 Nu nog een plek waar ik een gratis banaan kan ophalen (regio Nijverdal / Hellendoorn) en dan zijn we compleet :D
Ik zou de vuilcontainers van supermarkten opzoeken daarvoor. Daar vindt je vast bananen met een bruin plekje, maar goed genoeg om te eten!
Gebruikersavatar
RbbBrts
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 16:16
Mijn mountainbike: Scott Scale 965 (2021)
Contacteer:

Willem Altes schreef: za 21 augustus 2021, 11:26 Hou je meer van gratis of van bananen?
:lol:
Gear:
* Bike: Scott Scale 965
* Helmet: Bontrager Quantum MIPS
* Bicycle mounting bracket: Lidl :lol:

My Scott Dealer: https://hermanbeleeffietsen.nl
Facebookgroup: https://www.facebook.com/groups/mtbtwente
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wat een schraal, zuinig Hollands topic zeg.
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

Op de route van Lochem heb je een plek waar je een bidon kan pakken (als in: een soort vogelhuisje net langs de track).
Ik snap het concept nog niet helemaal. Is het idee dat wanneer je het nodig denkt te hebben je lege bidon inwisselt voor een bidon dat daar staat en dat omwonenden om de zoveel tijd checken of de bidon in het vogelhuisje vol is? Tot nu toe altijd aan voorbij gereden.

Echt coronaproof klinkt dit wisselsysteem overigens niet.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Voor € 7,50 mag je een heel jaar op de UHR routes fietsen. Dat is bijna gratis!:bier:
Everybody bought a new bike!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Holenbeer schreef: vr 22 oktober 2021, 11:53 Op de route van Lochem heb je een plek waar je een bidon kan pakken (als in: een soort vogelhuisje net langs de track).
Ik snap het concept nog niet helemaal. Is het idee dat wanneer je het nodig denkt te hebben je lege bidon inwisselt voor een bidon dat daar staat en dat omwonenden om de zoveel tijd checken of de bidon in het vogelhuisje vol is? Tot nu toe altijd aan voorbij gereden.

Echt coronaproof klinkt dit wisselsysteem overigens niet.
Sowieso...."zomaar" een bidon leegdrinken zonder dat je weet wat erin zit....lopen me iets teveel grappenmakers rond om daarop te kunnen vertrouwen.
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

@Gijsje, dat ook inderdaad
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ben je ook in voor ; gratis ongewenst advies ? .......... :tong
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
backcornerbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 30 maart 2013, 21:04

gijsje schreef: vr 22 oktober 2021, 14:43
Holenbeer schreef: vr 22 oktober 2021, 11:53 Op de route van Lochem heb je een plek waar je een bidon kan pakken (als in: een soort vogelhuisje net langs de track).
Ik snap het concept nog niet helemaal. Is het idee dat wanneer je het nodig denkt te hebben je lege bidon inwisselt voor een bidon dat daar staat en dat omwonenden om de zoveel tijd checken of de bidon in het vogelhuisje vol is? Tot nu toe altijd aan voorbij gereden.

Echt coronaproof klinkt dit wisselsysteem overigens niet.
Sowieso...."zomaar" een bidon leegdrinken zonder dat je weet wat erin zit....lopen me iets teveel grappenmakers rond om daarop te kunnen vertrouwen.
Hier staan de bidons in die gevonden worden langs de track, worden door een vrijwilliger gewassen en daar in gezet. Het eerste idee was dat de rechtmatige eigenaar hem daar weer uithaald, maar na een tijd bleek dat niemand dat deed. Nu mag iedereen daar dus een (lege, tweedehands) bidon uithalen, anders gaan ze in de container.
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

RbbBrts schreef: wo 18 augustus 2021, 15:14 Ik heb al gevonden waar ik telkens gratis mijn:
* bidon mag vullen met Isodrink.
* MTB mag schoonspuiten na een tocht

Nu nog een plek waar ik een gratis banaan kan ophalen (regio Nijverdal / Hellendoorn) en dan zijn we compleet :D
Om je dag compleet te maken kun je beter kijken waar je een gratis pruimpje kan plukken :winkie:
Tenzij je liever een banaan hebt :bier:
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou hier wel iets aan toe kunnen voegen, maar als moderator kan ik dat beter niet doen.
Dan ben ik de pisang en wordt ik gratis op de vingers getikt door mijn collegas, want die vinden dat niet te pruimen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: za 27 november 2021, 23:48 Ik zou hier wel iets aan toe kunnen voegen, maar als moderator kan ik dat beter niet doen.
Dan ben ik de pisang en wordt ik gratis op de vingers getikt door mijn collegas, want die vinden dat niet te pruimen.
Had je een fruitsalade willen maken?
Een banaan in een pruim, peren......... :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

ThaSingleTrackMastah schreef: za 27 november 2021, 23:48 Ik zou hier wel iets aan toe kunnen voegen, maar als moderator kan ik dat beter niet doen.
Dan ben ik de pisang en wordt ik gratis op de vingers getikt door mijn collegas, want die vinden dat niet te pruimen.
:roll:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gratis op te halen en Marktplaats bieden genoeg gratis. Vraag aan de plaatselijke supermarkt of die een ruil deal wil opzetten :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dumpsterdiving is ook gratis :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten