Motivate me.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Na een voorjaar en zomer met tripjes naar de bikeparken, Oostenrijk en Spanje heb ik grote moeite om mijzelf te motiveren om hier weer de fun van mountainbiken te herpakken. Het lokale rondje kan ik blind rijden maar heb ook geen zin om de auto te pakken en het land in te gaan. Voorgaande jaren had ik daar nooit last van maar nu wel. Wie herkent zich hier ook in maar vooral wat kan ik doen om het weer om te draaien?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verhuizen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel herkenbaar :-D
Ik haal de lol er uit door met de Emtb de routes te rijden. Meer uitdaging door meer snelheid in de bochten en afdalingen en langere afstanden.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Begin een eigen bedrijf, dan hou je zo weinig tijd over dat een rondje UHR al een heel feest is. :winkie:

Maar wellicht is een fietspauze een optie? Even focussen op andere zaken, dan wordt het fietsen vanzelf weer aantrekkelijk. Of is er een reden dat je móet fietsen?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Afspreken met forumleden op andere plekken om daar wat routes of stukjes te verkennen?
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Herkenbaar en fiets daarom nu ff minder.
Over een poosje wordt het vanzelf weer leuk.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Over first world problems gesproken 🤣

Komt vanzelf weer.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Uitdagende clinics volgen?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ga eens een stukje wielrennen.. en je weet niet hoe snel je weer op je ATB wilt springen :P
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Waar je woont is dat enkel een vaste route of mag je daar ook vrij rond fietsen? Het vrij rond mogen fietsen en zelf nieuwe dingen ontdekken maakt het voor mij persoonlijk weer leuk.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 17 september 2021, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: vr 17 september 2021, 07:36 Over first world problems gesproken 🤣
Hoe zeg je dat je verwend bent zonder te zeggen dat je verwend bent :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

:lol: Zoveel gnar gereden dat NL nu saai is?
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Verhuizen idd.
Klinkt extreem maar het beste wat ik heb gedaan. Ik heb het letterlijk gedaan om dichter bij mooie mtb routes en ander fietsgebied te zijn. Ik woonde eerst in Noord Holland en nu in Amersfoort waar ik meerdere routes op fietsafstand of een korte autorit heb zonder ver van randstad werkgebied te wonen.

Zit overigens ook veel op de racefiets of gravelbike. Meerdere fietsen en dus variatie houdt de lol er ook goed in :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

voor mij ook elk jaar weer hetzelfde feestje....., hele seizoen leuke dingen idd en dan vanaf nu tot ca februari is het gewoon kut.
ik probeer dan gewoon zo vaak als ik me kan motiveren naar Tecklenburg te gaan om zodoende nog wat leuke dinge te rijden, en niet dat gehobbel op de lokale routes.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is het iets dat vanzelf over gaat..? Ok, misschien dat je na 3 weken denkt "het zou wel weer eens leuk zijn" en dan kan het best leuk zijn voor de afwisseling maar als je het die week nog 1 a 2 keer rijdt, ga je ook niet echt tot een andere conclusie komen.

Je kunt je toevlucht nog altijd zoeken in illegale middelen om het probleem op te lossen, misschien dat het gedoogd wordt...

Herman de Biker schreef: vr 17 september 2021, 08:06 Ga eens een stukje wielrennen.. en je weet niet hoe snel je weer op je ATB wilt springen :P
Dat "wielrennen" bevalt me eigenlijk beter *:
1) Je kunt je verwachtingspatroon er gewoon compleet op afstellen dat het saai wordt / is per definitie,
2) Het te rijden rondje is niet compleet voorgeprogrammeerd en makkelijk in intensiteit varieeren,
3) Over het algemeen ben je snel klaar met schoonmaken, buiten het seizoen dat de weg wit ziet (van het strooizout).

* wegritjes gedurende de week zijn gewoon noodzakelijk kwaad als training voor het weekend.
Mad Wally schreef: vr 17 september 2021, 07:43Uitdagende clinics volgen?
In de eerste plaats zijn die waarschijnlijk niet naast de deur en ten tweede zou ik toch willen stellen dat dat het probleem alleen maar erger gaat maken...


Je zou ook kunnen concluderen dat MTB routes gewoon ergens in te kort schieten, wat maar in stand gehouden wordt...
Laatst gewijzigd door cheeta op vr 17 september 2021, 09:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie