Motivate me.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

" motivate me "

Corona kilo's kwijt raken ??
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja ze fiets ook :winkie:
Ze reed op een racefiets maar sinds ze een toerfiets heeft (of ik een suggestie had voor een toerfiets :-D ), nu 3/4 jaar, rijdt ze enkel daar nog op. Menig gravel pad in de buurt laten zien en zij kwam afgelopen zomer met het voorstel van een fietsvakantie :-q Na afloop was de vraag van ons beide wanneer gaan we weer :-q
Dus fietsen an sich doe ik nog steeds.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik denk niet dat mijn vrouw er om kan lachen als ik met een vriendin aan kom zetten om mijn "MTB dip" te verhelpen :roll:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

MacReal schreef: zo 19 september 2021, 20:17 Ik denk niet dat mijn vrouw er om kan lachen als ik met een vriendin aan kom zetten om mijn "MTB dip" te verhelpen :roll:
Jij blij , zij blij ..., dus lekker fietsen ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier zelden een probleem om mezelf te motiveren te gaan fietsen. Ik zie het ook niet als motiveren, ik heb na een paar dagen niet fietsen gewoon zin om weer op de fiets te stappen. Alleen soms op van die vuilgrijze herfst-/winterdagen niet, maar dan ga ik vaak toch om het ritme erin te houden. Dat vergt dan wel een beetje zelfmotivatie :)
Hoe ouder je bent hoe meer werk om je conditie weer op te bouwen na een langere rustperiode. En het geeft vaak toch een goed gevoel om dan wel te gaan. Als het regent ga ik niet fietsen, maar dat komt minder vaak voor als veel mensen denken.

Misschien scheelt het ook dat ik bijna alles op de fiets leuk vind, of het nu mountainbiken is, een racerondje of een tripje met bagage. Zolang ik het afwissel blijft het leuk :)

Ik ben ook net terug van een vakantie waarin een zesdaagse trektocht door de Italiaanse Alpen zat. Echt een schittende omgeving, zou dan ook zo terug willen, maar ik heb gisteren toch ook weer genoten van m'n welbekende rondje op de racefiets. Maar dat doe ik niet zes keer achter elkaar, de volgende keer fietsen doe ik (waarschijnlijk) weer wat anders.
Waar, wat en hoe ik ga fietsen hangt gewoon af van waar ik op dat moment het meeste zin in heb. Meestal weet ik dat de dag voordat ik vrij ben wel, soms beslis ik het pas als ik aan m'n ontbijtje zit :-)

Bottom line voor mij is dat er niets moet, de zin in fietsen komt vanzelf... het is gewoon een geweldige hobby! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

En nu een ander iets.

Waarom zou je moeten? Als je liever in de zomer biked en bikeparken bezoekt is dat toch prima?
Er staat nergens geschreven dat je in de winter op de fiets moet zitten. In het buitenland verklaren ze de Nederlanders en Belgen allang voor gek met hun wintertoertochten.

Als je bang bent dat je baggy kleding te strak komt te zitten moet je wel wat anders voor je conditie doen inderdaad.
(En dat is natuurlijk de reden dat die baggy shirts in het leven zijn gekomen. Om die dikke bierpens te verbloemen :bier: )

Hij die zich aangesproken voelt gaat zeker happen :tong
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

kermit schreef: ma 20 september 2021, 12:47 ..... het is gewoon een geweldige hobby! :-q
En dat is natuurlijk ook een waarheid als een koe, en de beste motivatie. :-q :-q :bier:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

kermit schreef: ma 20 september 2021, 12:47 Hier zelden een probleem om mezelf te motiveren te gaan fietsen.
Bottom line voor mij is dat er niets moet, de zin in fietsen komt vanzelf... het is gewoon een geweldige hobby! :-q
Motivatie om te fietsen is niet het probleem. Ik fiets alles :-q

Nu dus los weken van mountainbiken als hobby en het enkel doen als ik tijd en geld heb voor een buitenlandse route of een enkele NLse route die ik leuk vind.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Niet herkenbaar en nog nooit herkend ook :-D

Maar goed, ik wissel het wielrennen en MTB'en constant door elkaar af en ik rijd het jaar rond. Dus ik heb variatie genoeg,

Nu bestaan er voor mij best wel mogelijkheden om bijna dagelijks te gaan fietsen, maar ik houd het op gemiddeld 3x per week en 1x per week krachttraining. Zo blijf ik 'hongerig' naar de fiets :tong
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Afbeelding
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Heel herkenbaar.
Inmiddels nu 5-6 jaar last van. Maximaal nog 2 a 3 ritten per jaar. Fiets eigenlijk alleen nog in de schuur hangen omdat die mooi is maar verder niet. Een kleine opleving gehad met het aanschaffen van de CX en daar de vaste routes mee rijden. Echter dat verveelde ook al snel.
Enige wat ik nog leuk vind is om samen met mijn dochter op de aanhangfiets routes te rijden.
Mijn probleem zijn de vaste routes en niet meer de vrijheid die ik ooit zo aantrekkelijk vond. De routes zullen vast voor vele top zijn maar mij kan het niet bekoren. Ik mis het vrije rijden, eigen lijnen bepalen en weinig mensen tegenkomen.
Inmiddels bezig over te stappen op kanoën, daar heb ik dat wel weer, vrijheid om te gaan waar ik wil, weinig mensen plek genoeg...
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tsja Dice, je hebt een beetje de pech dat voor jouw MTB-tak-van-sport er weinig echte mogelijkheden dichtbij zijn.
Zware trails rijden, bikepark bezoek... dat je je ei hier moeilijk kwijt kunt snap ik wel.
Routes te weinig uitdagend, 'overbiked', te ver reizen, allemaal 1 pot nat.

Dat zul je moeten accepteren, het is immers niet anders.
De tip van een singlespeeder of een andere XC-bike (zoeken/kopen of opbouwen, ook al 2 leuke trajecten) die je dwingt om 'scherper' te moeten rijden kan wat tammere routes toch weer uitdagender maken. Gravelbike, zodat je zelfs per ongeluk verhard kunt verdwalen :wink: ? En varieren inderdaad, dus weg van steeds hetzelfde rondje, weg van dezelfde vaste route, kan helpen.
En niets moet. Als je eens geen zin hebt, dan niet.

Ik heb zelf altijd wel lol, zelden geen zin om de fietsen. Maar zit wel in een bevoorrecht stukje Nl, realiseer ik me. Zuid L met Voerstreek, Vise etc om de hoek, ik kan varieren wat ik wil (vaste routes rijd ik eigenlijk nooit). Onverhard, de laatste jaren zelfs verhard op kleine verlaten asfaltweggetjes, en liefst met koffie- en vlaaipauze met fietsvrienden natuurlijk. Gezelliger dan in mijn uppie.

Om het jaar een groepsreis, een transalp, net weer van terug, is een terugkerend hoogtepunt. Om het jaar houdt het erg leuk om naar toe te leven, en naar toe te trainen. Daarnaast elk jaar meestal wel een bergvakantie met het gezin, dan gaan de MTB's ook mee.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Wat ik wel eens doe is op de site van https://routeplanner.fietsersbond.nl/ een route te maken die wat meer op gravel is gericht. daarbij is het de uitdaging om zoveel mogelijk onverhard te fietsen, daar waar je normaal nooit komt met een auto of fiets. Ik ben al een aantal keren aangenaam verrast. bankjes en trapjes in de buurt zijn ook leuk om overheen te fietsen. Geen idee waar jij woont maar ik woon bij Bakkeveen(Friesland)
Veel succes om je fietsmojo weer te vinden :-q
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

aurelius schreef: di 21 september 2021, 11:02 Tsja Dice, je hebt een beetje de pech dat voor jouw MTB-tak-van-sport er weinig echte mogelijkheden dichtbij zijn.
Zware trails rijden, bikepark bezoek... dat je je ei hier moeilijk kwijt kunt snap ik wel.
Routes te weinig uitdagend, 'overbiked', te ver reizen, allemaal 1 pot nat.

Dat zul je moeten accepteren, het is immers niet anders.
De tip van een singlespeeder of een andere XC-bike (zoeken/kopen of opbouwen, ook al 2 leuke trajecten) die je dwingt om 'scherper' te moeten rijden kan wat tammere routes toch weer uitdagender maken. Gravelbike, zodat je zelfs per ongeluk verhard kunt verdwalen :wink: ? En varieren inderdaad, dus weg van steeds hetzelfde rondje, weg van dezelfde vaste route, kan helpen.
En niets moet. Als je eens geen zin hebt, dan niet.

Ik heb zelf altijd wel lol, zelden geen zin om de fietsen. Maar zit wel in een bevoorrecht stukje Nl, realiseer ik me. Zuid L met Voerstreek, Vise etc om de hoek, ik kan varieren wat ik wil (vaste routes rijd ik eigenlijk nooit). Onverhard, de laatste jaren zelfs verhard op kleine verlaten asfaltweggetjes, en liefst met koffie- en vlaaipauze met fietsvrienden natuurlijk. Gezelliger dan in mijn uppie.

Om het jaar een groepsreis, een transalp, net weer van terug, is een terugkerend hoogtepunt. Om het jaar houdt het erg leuk om naar toe te leven, en naar toe te trainen. Daarnaast elk jaar meestal wel een bergvakantie met het gezin, dan gaan de MTB's ook mee.
ik denk dat het wel meevalt voor Dice(voor mij ook trouwens). er zijn op een 40min rijden echt wel trails te rijden die niks onder doen voor zuid limburg, maar idd om elke keer die kant op te gaan is ook niet leuk
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Johangr schreef: di 21 september 2021, 12:05 Veel succes om je fietsmojo weer te vinden :-q
Bewust of niet, hij is leuk :bier: :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie