Digital detox ?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Herkenbaar allemaal.

Gelukkig hebben wij op het werk geen gratis Wifi en heb ik een prepaid telefoon dus zet ik ook geen internet aan.
Als mensen me willen bereiken dan bellen of smsen ze maar.
Whatsapp berichten lees ik wel weer als ik thuis ben.

Telefoon staat altijd op tril functie, eigenlijk al sinds 1997.

Wel merk ik dat als ik savonds een paar uurtjes voor de computer kruip dat ik met alle Youtube kanalen die ik volg eigenlijk een compleet avond vullend programma heb.
Dit wel pas als ik nog een beetje gesport heb.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Jurriaan schreef: ma 20 december 2021, 19:34
Mad Wally schreef: do 11 november 2021, 15:12

Werkt baby's maken (of daarvoor oefenen) ook :winkie:
Absoluut. Zeker als je partner dit ook onderschrijft. Geen partner, tja Tinder want de kroeg is dicht.

Een praktisch opleiding gaan volgen Maverick. Zo ben ik begonnen aan de opleiding tot meubelmaker. En wil er ook mijn beroep van maken dus uren maken is het devies. Dus ik ga weer op naar beitel en hout :bier:
Ik ben opgeleid als beeldend kunstenaar dus ik kan het wel een beetje maar nu werk ik al heel wat jaar in de ouderenzorg wat ik niet meer zou willen missen.

Maar leuk om te horen zo'n omslag. :-q

Ik denk ook dat ik in verhouding nog heel weinig op het net zit hoor, maar ik ben gewoon vaak te streng voor mezelf.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

yo-eddy schreef: ma 20 december 2021, 16:33 Heel herkenbaar, gaat bij mij in fases, nu toevallig weer een weekje wat meer vanwege een positieve "C" en ben sowieso wel een nieuwsjunkie.
Merk dat ik er erg voor moet waken om me niet teveel mee te laten slepen in de online wereld. De echte wereld is een stuk fijner, laatste maanden aardig richting burn-out gezeten en gemerkt dat veel buiten zijn en de rust voor jezelf kiezen echt enorm belangrijk is voor mij. Het bos en onze hond waren mijn redding, echt weer ouderwets uren door het bos gedwaald zowel op de fiets als wandelend.
Ook het idee om toch nog eens richting een wat rustiger land te emigreren gaat hier wat vaker over tafel de laatste maanden.
Tja, maar emigratie haalt niet de onrust uit jezelf. Maar wel erg herkenbaar over dat nieuws “moeten” volgen. Elke keer als ik een weekje mezelf distantieert van nieuws dan voel ik me echt beter maar de drang tot het volgen van nieuws is bijna niet te weerstaan dus verval ik snel weer.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben anders een stuk rustiger geworden sinds de verhuizing :bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 22 december 2021, 15:01 Ik ben anders een stuk rustiger geworden sinds de verhuizing :bier:
Maar een digital detox des te minder. Je lijkt wel te wonen hier op het forum. :lol:
Werken doen ze daar niet echt heb ik wel eens vernomen uit betrouwbare bronnen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maar ja, een moderator die eens per twee weken het forum checked is ook weer zowat... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29961
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:winkie: ik was toch even in de verleiding z'n post te wissen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

maverick76 schreef: wo 10 november 2021, 13:49 Misschien wel een interessant onderwerp om hier eens in de groep te gooien.

....
Nu wil ik mezelf echt een detox gaan opleggen om te kijken of dit weer tot de omslag leidt die ik hoop.
Hoe ik dit wil vormgeven moet ik nog bekijken maar het moet echt anders vind ik zelf.

Herkennen jullie dit en wie is er al aan het “detoxen” en hoe heb jij het aangepakt?
Herkenbaar , hier gewoon eens de bekende site's waar dagelijks op wordt gekeken , links laten liggen , dat voor een week of 4 á 5 , incl MBF .

Nu val mij op dat er nauwelijks iets verandert in de onderwerpen wat ik interessant vindt , na een aantal weken . Dus zeker voor mij wel een een soort van detox . Maar misschien zegt dat meer over de site's en mijn. interesse :o :-D .

Toch is er weer een soort drang om weer te gaan kijken en lezen ......Denk dat gezien de gehele digitale maatschappij je er haast niet meer om heen kan , kijk maar eens bv naar de postNL gaat ook geen briefjes meer gebruiken bij " niet thuis" bij een pakketje , opzich goed om de papier berg terug te dringen , maar nu wel weer een "digitale vorm" erbij.... :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Natuurlijk kan je er niet omheen maar spekend voor mijzelf ging het me om de soms uren die verstreken op Youtube bijvoorbeeld.

Voorheen zat ik lekker te schilderen of las ik een interessant boek.

Maar het gaat intussen een stuk beter. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie