Dream Bike vs Mid-Range

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Kijk, en daar komt dan de budget bike weer om de hoek kijken ;)
Ik probeer wel echt slechte condities te vermijden maar voor de rest niet echt vies van wat modder.
Schoonmaken doe ik ook niet echt aan, meestal laat ik het opdrogen en poets daarna mijn fiets met een droge borstel af.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

userlee schreef: ma 10 januari 2022, 12:56
Dennis17e schreef: ma 10 januari 2022, 11:02 Ik wou juist iets hebben wat ik niet elke keer als ik de route rijd tegen kom. Vandaar een Nukeproof frame gekocht i.p.v. een trek/cube/scott/canyon/cannondale etc.

Zeker geen hele dure fiets en lekker zelf opgebouwd. Ook geen dreambike meer want hij staat hier nu dus is de definitie dreambike mijn inziens sowiezo niet meer van toepassing.

Nu dromen van een opvolger in de toekomst 😋
Nukeproof valt nog wel te scoren in NL overweeg ook de Scout 29” comp te halen
Vind de Bird Forge 29” ook erg mooi

Afbeelding

alleen weet niet waar ik deze bike in NL kan scoren
Is zeker te krijgen ja we hebben gelukkig 1 importeur in NL :-D. Maar je ziet ze niet zoveel als een cube of trek, ik ben er zelf nog geen tegen gekomen in ieder geval. Ook veel mensen die het merk niet kennen tenzij ze GMBN volgen op youtube :lol:

Is Bird niet direct to consumer? Dus bestellen op hun eigen site. Helaas is het na de brexit wat duurder geworden om fietsen te importeren uit de UK volgens mij.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Het blijft interessant te lezen dat een dreambike per definitie aan grote sommen geld of exotische merken wordt gekoppeld.

Voor mij is en blijft een dreambike een fiets met een voor mij goede geometrie, met middle of the road onderdelen, die niet te zwaar zijn en ook niet de jackpot kosten bij vervanging, een stijf zadel en een set banden die snel zijn en nog net voldoende grip bieden op de limiet.

Ik houd van buiten fietsen, het hele jaar door en begrijp dat het een buitensport is en ik soms vies kan worden. De ene keer wat meer dan de andere keer. So be it. Gelukkig weet ik dat er prima, biologisch afbreekbare nog wel, middelen zijn om mijn fiets binnen 10 minuten weer spik en span schoon te hebben. En ik heb echt een sch*t hekel aan poetsen. En bij slijtage van onderdelen ? Ach, dan heb ik weer een reden om eens wat nieuws te proberen. Mijn fiets is namelijk geen verlengstuk van mijn te kleine ego, maar vooral een gebruiksvoorwerp waar ik lol en avonturen mee beleef. Maar goed, met 50jr, 33jr fiets ervaring (alles al zo'n beetje gehad) en 4x modaal inkomen is het makkelijk denken zo voor mij :-{
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Dennis17e schreef: ma 10 januari 2022, 21:36
userlee schreef: ma 10 januari 2022, 12:56

Nukeproof valt nog wel te scoren in NL overweeg ook de Scout 29” comp te halen
Vind de Bird Forge 29” ook erg mooi

Afbeelding

alleen weet niet waar ik deze bike in NL kan scoren
Is zeker te krijgen ja we hebben gelukkig 1 importeur in NL :-D. Maar je ziet ze niet zoveel als een cube of trek, ik ben er zelf nog geen tegen gekomen in ieder geval. Ook veel mensen die het merk niet kennen tenzij ze GMBN volgen op youtube :lol:

Is Bird niet direct to consumer? Dus bestellen op hun eigen site. Helaas is het na de brexit wat duurder geworden om fietsen te importeren uit de UK volgens mij.
Bedoel je 1 importeur in NL van Nukeproof? Dat is Martijn van Nextbikeparts
GMBN dudes wel lache naar te kijken of volgen 🤣
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Stunning schreef: ma 10 januari 2022, 22:09 Het blijft interessant te lezen dat een dreambike per definitie aan grote sommen geld of exotische merken wordt gekoppeld.
Droomfietsen zijn per definitie gratis :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Droomfietsen en luchtkastelen.

Maar wat ik me afvroeg,
Is een droomfiets een bike die fietst als een droom, of een bike waar je alleen van kunt dromen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

userlee schreef: ma 10 januari 2022, 22:21
Dennis17e schreef: ma 10 januari 2022, 21:36

Is zeker te krijgen ja we hebben gelukkig 1 importeur in NL :-D. Maar je ziet ze niet zoveel als een cube of trek, ik ben er zelf nog geen tegen gekomen in ieder geval. Ook veel mensen die het merk niet kennen tenzij ze GMBN volgen op youtube :lol:

Is Bird niet direct to consumer? Dus bestellen op hun eigen site. Helaas is het na de brexit wat duurder geworden om fietsen te importeren uit de UK volgens mij.
Bedoel je 1 importeur in NL van Nukeproof? Dat is Martijn van Nextbikeparts
GMBN dudes wel lache naar te kijken of volgen 🤣
Zeker, daar heb ik mijn frame ook vandaan. Hij had toen ook een complete scout staan dus dan hoef je zelf niet te bouwen. Je zou er eens een proefrit op kunnen wagen als de Bird lastig word :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Dennis17e schreef: ma 10 januari 2022, 22:53
userlee schreef: ma 10 januari 2022, 22:21

Bedoel je 1 importeur in NL van Nukeproof? Dat is Martijn van Nextbikeparts
GMBN dudes wel lache naar te kijken of volgen 🤣
Zeker, daar heb ik mijn frame ook vandaan. Hij had toen ook een complete scout staan dus dan hoef je zelf niet te bouwen. Je zou er eens een proefrit op kunnen wagen als de Bird lastig word :bier:
Had destijds een digger willen scoren vandaar dat ik weet en daar ook terecht ben gekomen #Nukeproof en toevallig heeft hij nu ook scout race en comp 👍🏼 maar mag ik jouw vragen hoe jouw bevindingen zijn bevalt het? nl afmontage componenten … is 130mm echt max travel? of kan je voorbeeld een 160mm makkelijk op monteren misschien zelf nieuw fox 38 😁
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Ik ben niet zo'n fijngevoelig mens en vind het ook lastig om een bepaald gevoel tussen verschillende fietsen onder woorden te brengen. Als ik uberhaupt al verschil voel :oops:

Voel ook weinig tot geen verschil tussen mijn oude Cube Reaction Pro en de Scout terwijl het echt een betere fiets zou moeten zijn/is. Gelukkig geeft strava dat beeld wel, eerste keer op de scout had ik van de 42 segmenten 39 nieuwe PR's terwijl ik echt niet met die doelstelling ging fietsen.

Kortom ik vind het een fijne fiets, vooral ook mooie fiets en ik heb er zelf nu een 140mm vork op zitten. Dit heeft Nukeproof zelf ook bij 1 van de uitvoeringen.
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Dennis17e schreef: di 11 januari 2022, 21:16 Ik ben niet zo'n fijngevoelig mens en vind het ook lastig om een bepaald gevoel tussen verschillende fietsen onder woorden te brengen. Als ik uberhaupt al verschil voel :oops:

Voel ook weinig tot geen verschil tussen mijn oude Cube Reaction Pro en de Scout terwijl het echt een betere fiets zou moeten zijn/is. Gelukkig geeft strava dat beeld wel, eerste keer op de scout had ik van de 42 segmenten 39 nieuwe PR's terwijl ik echt niet met die doelstelling ging fietsen.

Kortom ik vind het een fijne fiets, vooral ook mooie fiets en ik heb er zelf nu een 140mm vork op zitten. Dit heeft Nukeproof zelf ook bij 1 van de uitvoeringen.
Thanks voor terugkoppeling 👍🏼 ik denk dat ik dadelijk verschil wel goed merk van full-sus terug naar hardtail 🤭 maar ben nog steeds rustig aan’t rondkijken en oriënteren vind ik over het algemeen ook het leuks tot aankoop 😅🤣
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 10 januari 2022, 22:49 Droomfietsen en luchtkastelen.

Maar wat ik me afvroeg,
Is een droomfiets een bike die fietst als een droom, of een bike waar je alleen van kunt dromen?
In ieder geval niet het laatste, zat hele dure fietsen die mee niets doen. Het eerste moet je maar hopen van de fiets waar je van droomt en dan koopt. Kermit kan mooi schrijven over fietsen waar je een klik mee hebt, en dat is natuurlijk niet altijd voorspelbaar.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dat zeg je mooi, je moet maar net de klik met de fiets hebben. Door de jaren heen genoeg gezien dat de nieuw aangekochte fiets na enkele maanden (soms enkele ritjes) toch niet helemaal was wat men ervan hoopte...
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

En dan heb je het alleen nog maar over Maverick! :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Dutch schreef: wo 12 januari 2022, 09:10 Dat zeg je mooi, je moet maar net de klik met de fiets hebben. Door de jaren heen genoeg gezien dat de nieuw aangekochte fiets na enkele maanden (soms enkele ritjes) toch niet helemaal was wat men ervan hoopte...
👍🏼 😓 jammer genoeg gebeurd dat idd weleens
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

suravida schreef: wo 12 januari 2022, 11:18 En dan heb je het alleen nog maar over Maverick! :winkie:
Koffie over scherm spuigen doet :lol:
Plaats reactie