Welke route is Worldcup waardig.

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

aurelius schreef: di 15 februari 2022, 09:45 Tokyo was ongeveer 4km, 180hm per rondje. Klimmen tot 50-60hm. Zeer steil op/af, technische ondergrond/features. Een rondje of 7-9 in totaal.
(Dus in totaal 28km/1250hm -36km/1600hm, continu op/af).
En het technisch aspect, ook op, is juist zeer bepalend geworden. Waarom zie je ook alweer nagenoeg alleen nog maar fully’s voorop rijden?

Edit:
… en je moet ook nog kunnen inhalen hier en daar, op en af… dus ‘t moet ook nog voldoende brede trails hebben…
Kwintelooijen heeft 120hm op 2,7km, hoogte verschil is daar zo'n 50meter met steile klimmen. Plak daar nog een startlus over de parkeerplaats aan vast en tijdelijk technische afdaling en brede klim lans de crossbaan en je komt ook wel aan 4K en 180hm per rondje.
Have fun!
Rinse.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Pittig qua conditie is ‘ie zeker, maar technisch qua ondergrond geheel niet.
Je moet er bergaf op tijd remmen, ‘n bochtje om, en meteen steil weer klimmen. Maar dat is het dan wel.
Je kunt ‘m wel heel mooi verboúwen 8) .
Niet lopende bochten erin, kuilen, stenen, off camber stukken, drops… en dan na de wedstrijd lekker zo laten liggen :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 14:25
yo-eddy schreef: di 15 februari 2022, 10:11 meest realistische tegenwoordig is VAM berg denk ik .....
Dat denk ik ook, zeker qua vergunning ruimte voor media etc.
Hoe mooi sommige routes in natuurgebieden ook zijn een media evenent daar organiseren gaat denk ik nooit lukken.
Het moet een klein compact gebied zijn (makkelijk met filmen) mogelijkheid tot uitbreiden met startlus en aanleggen tijdelijke TTF's en heel veel parkeerruimte en ruimte voor media.
Ik denk dat idd dat Spaarnwoude, Bergschenhoek, Zoetermeer of de VAM berg meer mogelijkheden bied om iets moois aan te leggen. Ook goed voor de MTB ontwikkeling in het westen.

Maar welke route is worldcup waardig... Nou de Voerstreek route. Kleine broertje van het wereldkampioenschap marathon in Verviers 2007. 180 keer een vallei uitklimmen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

aurelius schreef: di 15 februari 2022, 15:24 Pittig qua conditie is ‘ie zeker, maar technisch qua ondergrond geheel niet.
Je moet er bergaf op tijd remmen, ‘n bochtje om, en meteen steil weer klimmen. Maar dat is het dan wel.
Je kunt ‘m wel heel mooi verboúwen 8) .
Niet lopende bochten erin, kuilen, stenen, off camber stukken, drops… en dan na de wedstrijd lekker zo laten liggen :winkie: .
Dan ben je er al een tijd niet geweest, de ondergrond begint steeds meer tot leven te komen, zeker in de klimmen zitten al paar listige wortel secties.
Have fun!
Rinse.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:11
aurelius schreef: di 15 februari 2022, 15:24 Pittig qua conditie is ‘ie zeker, maar technisch qua ondergrond geheel niet.
Je moet er bergaf op tijd remmen, ‘n bochtje om, en meteen steil weer klimmen. Maar dat is het dan wel.
Je kunt ‘m wel heel mooi verboúwen 8) .
Niet lopende bochten erin, kuilen, stenen, off camber stukken, drops… en dan na de wedstrijd lekker zo laten liggen :winkie: .
Dan ben je er al een tijd niet geweest, de ondergrond begint steeds meer tot leven te komen, zeker in de klimmen zitten al paar listige wortel secties.
Goed dat je het zegt, ik geef gelijk door dat ze er wat aan moeten doen daar :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik weet ook niet hoe het gaat bij de uci wc maar ik weet dat bij andere outdoor sports de locale organisatie en sponsors alles betalen en de federatie er alleen zijn naam aan hangt.
Hierdoor krijg je soms een competitie op locaties die niet perse de meest uitdagend/geschikt/mooi zijn.
Om een voorbeeld te geven; Maui is het walhalla voor windsurfen, toch is er niet vaak een WC omdat er geen locale organisaties en sponsors zijn die er geld in willen steken….op het Duitse Waddeneiland Sylt is elk jaar het grootste evenement van het jaar omdat daar wel geld is. Qua condities is onze Noordzee kust al bijna beter.
Geen idee of het bij de UCI/WC ook zo werkt, wie betaald bepaalt .
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:38Ik weet ook niet hoe het gaat bij de uci wc...
https://archive.uci.org/docs/default-so ... -guide.pdf
Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:38Geen idee of het bij de UCI/WC ook zo werkt, wie betaald bepaalt .
Nee, de UCI betaalt niet maar bepaalt wel... :tong
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ja dat bedoel ik dus, zolang ze er bijvoorbeeld in Whister geen geld in willen steken zal er ook nooit een WC worden georganiseerd.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:38 Ik weet ook niet hoe het gaat bij de uci wc maar ik weet dat bij andere outdoor sports de locale organisatie en sponsors alles betalen en de federatie er alleen zijn naam aan hangt.
Hierdoor krijg je soms een competitie op locaties die niet perse de meest uitdagend/geschikt/mooi zijn.
Om een voorbeeld te geven; Maui is het walhalla voor windsurfen, toch is er niet vaak een WC omdat er geen locale organisaties en sponsors zijn die er geld in willen steken….op het Duitse Waddeneiland Sylt is elk jaar het grootste evenement van het jaar omdat daar wel geld is. Qua condities is onze Noordzee kust al bijna beter.
Geen idee of het bij de UCI/WC ook zo werkt, wie betaald bepaalt .
Het feit dat er geen World cups zijn in Moab of Arizona zegt genoeg :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:38 Geen idee of het bij de UCI/WC ook zo werkt, wie betaald bepaalt .
Nou niet alleen de UCI. KNWU kan er ook wat van. Zo is Gulpen vroeger ook gestopt met het organiseren van de NK's.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:11
aurelius schreef: di 15 februari 2022, 15:24 Pittig qua conditie is ‘ie zeker, maar technisch qua ondergrond geheel niet.
Je moet er bergaf op tijd remmen, ‘n bochtje om, en meteen steil weer klimmen. Maar dat is het dan wel.
Je kunt ‘m wel heel mooi verboúwen 8) .
Niet lopende bochten erin, kuilen, stenen, off camber stukken, drops… en dan na de wedstrijd lekker zo laten liggen :winkie: .
Dan ben je er al een tijd niet geweest, de ondergrond begint steeds meer tot leven te komen, zeker in de klimmen zitten al paar listige wortel secties.
Inderdaad, ‘t wordt er steeds leuker op!
Dat nieuwe stuk is ook gaaf, laatst 5x Kwint gedaan en iedere run ging steeds fijner door die geul. De afdaling die erop volgt (de langste) is op de limiet echt geweldig. Het rondje is nog geen 3 km, maar nu toch wel veruit mijn UHR favoriet.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Real Epic '89 schreef: di 15 februari 2022, 15:48
Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 14:25

Dat denk ik ook, zeker qua vergunning ruimte voor media etc.
Hoe mooi sommige routes in natuurgebieden ook zijn een media evenent daar organiseren gaat denk ik nooit lukken.
Het moet een klein compact gebied zijn (makkelijk met filmen) mogelijkheid tot uitbreiden met startlus en aanleggen tijdelijke TTF's en heel veel parkeerruimte en ruimte voor media.
Ik denk dat idd dat Spaarnwoude, Bergschenhoek, Zoetermeer of de VAM berg meer mogelijkheden bied om iets moois aan te leggen. Ook goed voor de MTB ontwikkeling in het westen.

Maar welke route is worldcup waardig... Nou de Voerstreek route. Kleine broertje van het wereldkampioenschap marathon in Verviers 2007. 180 keer een vallei uitklimmen.
(Voerstreek, Julienne… allemaal net Blg. Maar daar kun je wel wat moois mee!).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

aurelius schreef: di 15 februari 2022, 18:55
(Voerstreek, Julienne… allemaal net Blg. Maar daar kun je wel wat moois mee!).
Maar goed het Geuldal of Gulp dal is uiteindelijk hetzelfde. Het is alleen dat die belgen er hier zo'n zooitje van maken wat het zo puur maakt. :winkie:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Giant-E schreef: di 15 februari 2022, 18:42
Singletrack Sundays schreef: di 15 februari 2022, 16:11

Dan ben je er al een tijd niet geweest, de ondergrond begint steeds meer tot leven te komen, zeker in de klimmen zitten al paar listige wortel secties.
Inderdaad, ‘t wordt er steeds leuker op!
Dat nieuwe stuk is ook gaaf, laatst 5x Kwint gedaan en iedere run ging steeds fijner door die geul. De afdaling die erop volgt (de langste) is op de limiet echt geweldig. Het rondje is nog geen 3 km, maar nu toch wel veruit mijn UHR favoriet.
5x Kwint, ik moet er niet aan denken :lol:
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Wordt die WC XC ook gecombineerd met een WC DH? Dan maar eerst die berg van Thijs Zonneveld ergens neerleggen (in Salland is ruimte genoeg :bier: ), en kan alles daar!
Plaats reactie