Paarden in het bos

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Er is hier ook nog een ander onderwerp op dit forum; iets over hoe de negatieve trend gestopt kan worden. Sommige reacties hier bevorderen niet het minder worden van deze trend. Paarden maken helemaal niet veel kapot, veel paarden wel. Dat geldt net zo goed voor mountainbikers. Leef en laten leven is volgens mij het devies en het enige doel van de ts en ook van mij is het kweken van meer begrip voor de bos gebruiker die er al veel langer is dan de mountainbiker.
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik lees niks verkeerds :-q
Zolang dat op een constructieve manier, zonder wijzend vingertje gebeurt is dat toch helemaal prima ?

Het lijkt me ook logisch dat ie pas kan reageren als ie weet dat er een fietser is.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ManWithTheGoldenBike schreef: zo 27 februari 2022, 20:07 Er is hier ook nog een ander onderwerp op dit forum; iets over hoe de negatieve trend gestopt kan worden. Sommige reacties hier bevorderen niet het minder worden van deze trend. Paarden maken helemaal niet veel kapot, veel paarden wel. Dat geldt net zo goed voor mountainbikers. Leef en laten leven is volgens mij het devies en het enige doel van de ts en ook van mij is het kweken van meer begrip voor de bos gebruiker die er al veel langer is dan de mountainbiker.
Er werd gereageerd op een paardrijder die klaagde over schade door mtbers. Dan heb je dus oogkleppen op, want paardenpad is veel breder en er is ook veel meer van. En waar wil hij begrip voor kweken? Beetje normaal doen tegen elkaar in het bos? Daar is iedereen die reageert het mee eens, dus ga in discussie met degenen die dat niet zijn. En dat de paardrijder er langer is, is geen argument. Uiteindelijk zijn zij degenen die met een schuchter dier van een paar honderd kilo de openbare ruimte betreden. Ik begrijp die houding dat wij als mountainbiker "nieuwer" en daarmee een soort nederige houding zouden moeten aannemen totaal niet.
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Er werd zeker niet geklaagd, maar gewoon uitgelegd hoe je als mountainbiker beter rekening kunt houden met ruiters. Veel mensen weten niet hoe en waarom een paard reageert zoals een paard reageert.
Het enige waar ikzelf mijn beklag over deed, was dat ik als ruiter met enige regelmaat getrakteerd werd op aso gedrag van mountainbikers, hetgeen -denk ik - ook komt doordat wellicht die mountainbikers geen idee hebben waar ze mee te maken hadden. Vandaar dus mijn uitleg.
Enne… toen ik in 2004 met mijn paard in het bos reed, was er nog amper een mountainbiker te bekennen….
mountainbiken: It's ok to be crap
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ManWithTheGoldenBike schreef: zo 27 februari 2022, 20:31 Er werd zeker niet geklaagd, maar gewoon uitgelegd hoe je als mountainbiker beter rekening kunt houden met ruiters. Veel mensen weten niet hoe en waarom een paard reageert zoals een paard reageert.
Het enige waar ikzelf mijn beklag over deed, was dat ik als ruiter met enige regelmaat getrakteerd werd op aso gedrag van mountainbikers, hetgeen -denk ik - ook komt doordat wellicht die mountainbikers geen idee hebben waar ze mee te maken hadden. Vandaar dus mijn uitleg.
Enne… toen ik in 2004 met mijn paard in het bos reed, was er nog amper een mountainbiker te bekennen….
Je bent echt in de war. Je klaagt zelf dat mountainbikers de natuur beschadigingen, gezien de paarden infrastructuur een werkelijk hypocriet en onbegrijpelijk standpunt. En vervolgens zeg je dat je niet klaagt :roll:
En het je hebt nog steeds geen oudste recht ofzo. Toen ik in 2010 begon met fietsen was er nog steeds amper een mtber te bekennen. Ik heb het ook maar te doen met meer mensen in het bos.
Ik zou als ik jou was de discussie voortzetten op asogedragisgaaf.nl en ons met rust laten.
Als je begrip wilt kweken moet je vooral blijven herhalen dat jij er eerst was, dat wekt heel veel begrip.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ManWithTheGoldenBike schreef: zo 27 februari 2022, 20:31
Het enige waar ikzelf mijn beklag over deed, was dat ik als ruiter met enige regelmaat getrakteerd werd op aso gedrag van mountainbikers, hetgeen -denk ik - ook komt doordat wellicht die mountainbikers geen idee hebben waar ze mee te maken hadden. Vandaar dus mijn uitleg.
Enne…toen ik in 2004 met mijn paard in het bos reed, was er nog amper een mountainbiker te bekennen….
Afbeelding
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hahaha scherp!
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

I_do schreef: zo 27 februari 2022, 20:51
ManWithTheGoldenBike schreef: zo 27 februari 2022, 20:31 Er werd zeker niet geklaagd, maar gewoon uitgelegd hoe je als mountainbiker beter rekening kunt houden met ruiters. Veel mensen weten niet hoe en waarom een paard reageert zoals een paard reageert.
Het enige waar ikzelf mijn beklag over deed, was dat ik als ruiter met enige regelmaat getrakteerd werd op aso gedrag van mountainbikers, hetgeen -denk ik - ook komt doordat wellicht die mountainbikers geen idee hebben waar ze mee te maken hadden. Vandaar dus mijn uitleg.
Enne… toen ik in 2004 met mijn paard in het bos reed, was er nog amper een mountainbiker te bekennen….
Je bent echt in de war. Je klaagt zelf dat mountainbikers de natuur beschadigingen, gezien de paarden infrastructuur een werkelijk hypocriet en onbegrijpelijk standpunt. En vervolgens zeg je dat je niet klaagt :roll:
En het je hebt nog steeds geen oudste recht ofzo. Toen ik in 2010 begon met fietsen was er nog steeds amper een mtber te bekennen. Ik heb het ook maar te doen met meer mensen in het bos.
Ik zou als ik jou was de discussie voortzetten op asogedragisgaaf.nl en ons met rust laten.
Als je begrip wilt kweken moet je vooral blijven herhalen dat jij er eerst was, dat wekt heel veel begrip.
Ben jij thuis ook zo'n gezelligerd? :-q
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

I_do schreef: zo 27 februari 2022, 20:51
ManWithTheGoldenBike schreef: zo 27 februari 2022, 20:31 Er werd zeker niet geklaagd, maar gewoon uitgelegd hoe je als mountainbiker beter rekening kunt houden met ruiters. Veel mensen weten niet hoe en waarom een paard reageert zoals een paard reageert.
Het enige waar ikzelf mijn beklag over deed, was dat ik als ruiter met enige regelmaat getrakteerd werd op aso gedrag van mountainbikers, hetgeen -denk ik - ook komt doordat wellicht die mountainbikers geen idee hebben waar ze mee te maken hadden. Vandaar dus mijn uitleg.
Enne… toen ik in 2004 met mijn paard in het bos reed, was er nog amper een mountainbiker te bekennen….
Je bent echt in de war. Je klaagt zelf dat mountainbikers de natuur beschadigingen, gezien de paarden infrastructuur een werkelijk hypocriet en onbegrijpelijk standpunt. En vervolgens zeg je dat je niet klaagt :roll:
En het je hebt nog steeds geen oudste recht ofzo. Toen ik in 2010 begon met fietsen was er nog steeds amper een mtber te bekennen. Ik heb het ook maar te doen met meer mensen in het bos.
Ik zou als ik jou was de discussie voortzetten op asogedragisgaaf.nl en ons met rust laten.
Als je begrip wilt kweken moet je vooral blijven herhalen dat jij er eerst was, dat wekt heel veel begrip.
En dat is ook exact mijn punt; lees even goed voordat je reageert: het gaat niet om dat de ruiter er eerst was en dus de oudste rechten heeft. Dat heb ik nergens geschreven; ik geef alleen aan dat we best wel rekening met ruiters mogen houden.
Blijkbaar heb ik een gevoelige snaar geraakt, waarvoor mijn oprechte excuses.
mountainbiken: It's ok to be crap
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik heb op een vaste mtb route een keer gehad dat ik de bocht om kwam en dat er een paard in vol galop aan kwam. Zo breed was het niet. Het schrik effect zat toen niet bij het paard. Het voordeel was wel dat het snel voorbij was, het paard was al voorbij toen ik me nog af vroeg of passeren zo ging lukken. :roll:

Met vrij fietsen kom ik regelmatig in bossen waar het vrij fietsen en paardrijden is. MTB-ers zie ik er zelden, paarden iets vaker. Mijn indruk is dat die er voor zorgen dat wat leuke paadjes in het bos begaanbaar blijven (ik zie er meer hoefafdrukken dan bandensporen), dus daar ben ik wel blij mee.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Zijstraat: ik kwam vandaag een ruiter tegen bij een tunneltje. Ze steeg af en liep met het paard aan de teugel door het tunneltje. Zijn die dieren daar ook bang voor?
Horselover
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 februari 2022, 13:52

Klaast, die van mij niet maar ieder paard heeft zo zijn ding.
Ik stap in een tunneltje wel af als ik verwacht dat het glad is (nat wegdek, aflopend)
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Het verbaasd mij heel erg dat je op een paardenpad mountainbikers tegenkomt. Niets is zo klote als over een paardenpad rijden, tenzij je je vering in wilt stellen. Wat een gehobbel.

Wat ik ook begrepen heb, het paard heeft je al lang gehoord als jij het paard ziet. Het groeten is er voor om de berijder op jezelf opmerkzaam te maken zodat deze het paard gepast onder controle kan houden.
Horselover
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 25 februari 2022, 13:52

zonoskar schreef: di 1 maart 2022, 01:29 Wat ik ook begrepen heb, het paard heeft je al lang gehoord als jij het paard ziet. Het groeten is er voor om de berijder op jezelf opmerkzaam te maken zodat deze het paard gepast onder controle kan houden.
Dat denk ik ook, alleen het paard hoort iets maar vertrouwt op zijn kuddeleider. Dat is de ruiter. Het paard kan de fietser al wel gehoord hebben maar het toch eng vinden. Het paard goed (bege-)leiden is makkelijker als de ruiter de fietser aan hoort/ziet komen en zelf niet schrikt.
Plaats reactie