Accessoires Fietstassen

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Hi Folks,

ben erg benieuwd naar gebruik van fietstassen/ frame/ tube/ zadel en stuurtasjes
wat wordt door velen het meest gebruikt voor een dagje fietsen…(formaat inhoud tassen)?
zelf heb ik sinds kort een stuurtasje van restrap gekocht en opzich vind het wel fijn in gebruik.
zo enthousiast dat ik nu zelfs een zadeltasje van restrap van 4L heb besteld.
nu overweeg ik ook nog een tube/bovenbuis tasje van 0.8L 🤔
vraag me af wat andere mensen gebruiken voor een dagje touren 🚴💨
Ik : 📱 mobiel vaak simple in achterzakje van mn jersey. cardhouder voor pinpasje, id, OVchip etc
lekkers voor onderweg. en natuurlijk minitool mee
voorheen zadeltasje van topeak drybag maar merkte dat ik vaak net te kort kom.
zeker als weer lekker is en je wilt shirtje en of jacket uit doen…vandaar nu een 4L zadeltasje

Hoor graag van andere bikers welke formaat/ soort tassen men gebruikt en waarvoor…
en of men op een gravelbike ook gewoon met een backpak fiets zoals met mtb
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Ja hoor, bikepacking hier met Ortlieb, Apidura en Agu tassen:

viewtopic.php?p=2605577#p2605577

Ortlieb frametas is 6L, Ortlieb zadeltas 16.5L geloof ik, en de Apidura voortas is meen ik ook zoiets. Verder een Apidura 'fuel tank' op de bovenbuis en twee Agu 'feed bags' aan het stuur.

Kijk als je veel en/of grote spullen meeneemt wel uit met ritsen, die willen dan wel eens stuk gaan. Ook modder en zand worden ritssluitingen vaak niet blij van.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Fourteen schreef: ma 4 april 2022, 15:07 Ja hoor, bikepacking hier met Ortlieb, Apidura en Agu tassen:

viewtopic.php?p=2605577#p2605577

Ortlieb frametas is 6L, Ortlieb zadeltas 16.5L geloof ik, en de Apidura voortas was meen ik ook zoiets. Verder een Apidura 'fuel tank' op de bovenbuis en twee Agu 'feed bags' aan het stuur.

Kijk met veel spullen wel uit met ritsen, die willen dan wel eens stuk gaan. Ook modder en zand worden ritssluitingen vaak niet blij van.
Bedankt voor reactie,
maar echt voor gebruik om te bikepacking?
en als je gewoon dagje gaat cruisen? misschien 5h van huis bent wat of welke tasje(s) hangt men dan aan de fiets?
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

De frametas laat ik vaak wel zitten, net als die fueltank. Zodra de kampeerspullen meegaan komen de rest van de tassen erbij.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Fourteen schreef: ma 4 april 2022, 15:19 De frametas laat ik vaak wel zitten, net als die fueltank. Zodra de kampeerspullen meegaan komen de rest van de tassen erbij.
:-q aha thanks dus eigenlijk als men dagje van huis is…is het wel aan te raden meer inhoud/ liters mee te nemen? dus zadeltasje van 4L en mn stuurtasje zo gek nog niet…
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

userlee schreef: ma 4 april 2022, 15:25 dus eigenlijk als men dagje van huis is… is het wel aan te raden meer inhoud/ liters mee te nemen?
Heb je het nodig en/of wegen de nadelen op tegen de voordelen, dan wel (en anders niet). :bier:
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Knakker29 schreef: ma 4 april 2022, 15:45
userlee schreef: ma 4 april 2022, 15:25 dus eigenlijk als men dagje van huis is… is het wel aan te raden meer inhoud/ liters mee te nemen?
Heb je het nodig en/of wegen de nadelen op tegen de voordelen, dan wel (en anders niet). :bier:
🤔 alleen simple zadeltasje kwam ik tog net te kort qua inhoud minitool en sleutels van en vol was tasje.
propte altijd reepjes en mobiel in mn shirt.
denk met z’n 4L zadeltasje ook makkelijk mn jacket of bammertje mee te nemen en sleutels, portemonnee etc in stuurtasje
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Fietsen is een feestje, je mag zelf kiezen wat je meeneemt! :bier:

Hoe minder hoe lichter en fijner je fietst, hoe meer hoe zelfredzamer je kunt zijn.

It's up to you :-q
Everybody bought a new bike!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

asphaltdude schreef: ma 4 april 2022, 16:23 Fietsen is een feestje, je mag zelf kiezen wat je meeneemt! :bier:

It's up to you :-q
:-q :winkie:

groot gelijk! fiets lekker met waar men zin in heeft.
ipv type rijder te zijn. oh op zn fiets moet je zn helm,
en of outfit hebben. dit kan niet dat mag niet blabla bla haha
mensen uitlachen dat ik toevallig een tight aanhad omdat ik echt niet tegen en van koud houd daar over mn mtb short…
het paste helemaal en allemaal niet volgens men 😒
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Altijd de rugzak mee en niets aan mijn frame hangen.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Cube AIM schreef: ma 4 april 2022, 19:31 Altijd de rugzak mee en niets aan mijn frame hangen.
kan ik wat bij voorstellen ivm vorige fiets blanke lak beschadigd door framtasje 😒
maar dit x kan ik tubeframe overwegen omdat ik het vast kan zetten zoals bidon middels door twee inbus
verder alleen stuurtasje en zadeltas
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

DIY Eastpak
Afbeelding.
2 jaar naa volle tevredenheid in gebruik. Nu tijd voor een upgrade -> Ritsen gaan vervangen worden door waterdicht, en naden worden getapet #workinprogress

Op de mtb komt ook een DIY tas. Wordt een stuk kleiner, kunnen een multitool, biba en reepje in. Apart gsm vak, dat bevalt goed.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

👍🏼 nice en ik houd ook van organised (voorkeur) dan een open vak. tassen die ik nu heb van restrap oogt mooi en kwalitatief enige is simple open vak.
stuurtasje wel elastisch zijvakje maar daardoor heb en ben ik wel mn minitool verloren 😞 zakje niet diep minitool past er makkelijk in ik dacht mooi dat is handig helaas door fietsen en stuiteren minitool eruit gevallen

Afbeelding

Op de foto kan men nog minitool in zijvakje zien
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie