Post Your SWEET bikes hier….:-)

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Carpenter schreef: wo 6 juli 2022, 14:21 Niet direct een SWEET bike, maar wel een erg leuk idee uitgewerkt in een filmpje...

Titel: Just a Normal Bike Math: 0.5 х 2 = 1 Wheel

https://www.youtube.com/watch?v=PX3A7GLtFqM
Tja, wat moet je anders met zo'n fiets?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Genoeg plekken om dit te posten maar niet hier.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Inderdaad, die kan zo in het "post your SHEEEET bikes here' topic.
culiman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 19:17
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Surly Pugsley

George schreef: zo 5 juni 2022, 06:53 "The reason I went back to riding an xc hardtail was that I felt ‘over tooled’ riding a full suspension trail bike, it numbed out the terrain and the technology & complexity was too often a distraction for me. I enjoyed riding fast, being in an efficient position, picking lines through trails while trying to maintain flow and momentum, knowing the bike wasn’t doing all the work. Reliability and simplicity were also important factors, there was simply less to go wrong and it felt like a purer riding experience."

Afbeelding

Fairlight Holt, meer plaatjes en verhaal hier: https://theradavist.com/fairlight-holt-review/
Naar mijn mening een zeer doordacht ontwerp. Ik heb deze week het frame besteld. Levering zal wel november worden. In ieder geval genoeg tijd om alle noodzakelijke onderdelen te scoren ...
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Kijk daarvoor hebben we dit topic!

Ga je hem ook met starre vork rijden?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
culiman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 19:17
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Surly Pugsley

maverick76 schreef: za 9 juli 2022, 06:55 Kijk daarvoor hebben we dit topic!

Ga je hem ook met starre vork rijden?
Ja, ik was nl. op zoek naar een stalen, lichte maar degelijke, flat bar MTB voor bikepacking-doeleinden. M.i. is het grootste (maar niet enige) pluspunt van dit ontwerp het lage gewicht voor een stalen frame. (Ik heb al een stalen 2x10 hard tail en een drop bar Salsa Fargo; beiden tegen de 15 kg aan) Om van dit lage gewicht optimaal te profiteren èn gezien het beoogd gebruik, lijkt het mij ook logisch om 'm licht te houden. Dus:

- hoogwaardig groep (waarschijnlijk XT)
- carbon zadelpen en vork (Bombtrack BPC of ENVE Mountain Fork)
- nu géén dropper (al heb ik qua kabelgeleiding die optie wel opengehouden voor in de toekomst)
- hoogwaardige wielset (moet ik mij nog in verdiepen)

Dat zijn (op de zadelpen na) ook de items die ik de komende vier maanden nog in huis moet halen. De rest heb ik al. Het wordt mijn eerste zelfbouw-project (met wat externe hulp). Dus de komende maanden genoeg tijd om alle ParkTool-video's te bekijken. Calvin en ik worden dikke vrienden ...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Top, gefeliciteerd. Alleen al de informatie die Fairlight bij hun fietsen levert is fantastisch, deden alle fabrikanten dat maar (zie: https://2xl04s1drgo93rcv152s9l6q-wpengi ... -Notes.pdf)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

culiman schreef: za 9 juli 2022, 10:13
maverick76 schreef: za 9 juli 2022, 06:55 Kijk daarvoor hebben we dit topic!

Ga je hem ook met starre vork rijden?
Ja, ik was nl. op zoek naar een stalen, lichte maar degelijke, flat bar MTB voor bikepacking-doeleinden. M.i. is het grootste (maar niet enige) pluspunt van dit ontwerp het lage gewicht voor een stalen frame. (Ik heb al een stalen 2x10 hard tail en een drop bar Salsa Fargo; beiden tegen de 15 kg aan) Om van dit lage gewicht optimaal te profiteren èn gezien het beoogd gebruik, lijkt het mij ook logisch om 'm licht te houden. Dus:

- hoogwaardig groep (waarschijnlijk XT)
- carbon zadelpen en vork (Bombtrack BPC of ENVE Mountain Fork)
- nu géén dropper (al heb ik qua kabelgeleiding die optie wel opengehouden voor in de toekomst)
- hoogwaardige wielset (moet ik mij nog in verdiepen)

Dat zijn (op de zadelpen na) ook de items die ik de komende vier maanden nog in huis moet halen. De rest heb ik al. Het wordt mijn eerste zelfbouw-project (met wat externe hulp). Dus de komende maanden genoeg tijd om alle ParkTool-video's te bekijken. Calvin en ik worden dikke vrienden ...
Klinkt goed.

Ik heb een Bombtrack beyond. Beetje zelfde als de Fargo. Wat ik wel fijn vind dat als het gewicht eenmaal gaat dan gaat hij ook.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
culiman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 19:17
Mijn mountainbike: Salsa Fargo, Surly Pugsley

George schreef: za 9 juli 2022, 18:05 Top, gefeliciteerd. Alleen al de informatie die Fairlight bij hun fietsen levert is fantastisch, deden alle fabrikanten dat maar (zie: https://2xl04s1drgo93rcv152s9l6q-wpengi ... -Notes.pdf)
Grappig. Jouw opmerking is woordelijk bijna identiek aan mijn eerste, niet-verstuurde, antwoord op de vraag van Maverick. "... dat ik onder indruk was van de uitvoerige info over alle uitgangspunten en varianten in het ontwerp (zowel in woord als beeld) in design-notes en look-book en dat meer merken dat zouden moeten doen". Ik heb ze daarvoor ook gecomplimenteerd.

Hett geeft mij het gevoel dat ze potentiële klanten héél serieus nemen en dat verlaagt dus voor mij de drempel om met zo'n relatief jong merk in zee te gaan. Ook op een suggestie voor een kleine verbetering van het look-book, werd inhoudelijk meteen serieus gereageerd. Maar goed, uiteindelijk gaat het niet om de 'plaatjes en de praatjes' maar om hoe die fiets in de praktijk bevalt. Ik heb daar wel vertrouwen in.
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

Mooi frame, leuk stukje voorpret ook. 'k Heb ook alle pagina's van die pdf door gebladerd ;)

Ben benieuwd wat het eindresultaat wordt :-D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het merk heeft een mooie ballans gevonden tussen custom en productie frames.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Minder lullen en meer plaatjes !
Als je een bike hebt die hier past, dan plaats je een foto. :-q
Daarna mag je een verhaaltje doen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Helemaal niet mijn type fiets, maar toch wel een verrekte Sweet bike:

Afbeelding

Grootste nadeel is dat ik nu ook mijn SID in blank alu wil.... :roll:

Verder inderdaad een prachtig boekwerk van Fairlight, mochten er nog werkeloze DTPers zijn die een leuke vrijwilligersklus zoeken, dan heb ik ook nog wel een paar fietsen. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Is dit de Scale van Dangerholm?

Mooi project net als z'n Spark project.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Geinig maar met Motörhead heeft het imho (te) weinig te maken. Ik wil niet de reacties op Pinkbike gaan herhalen maar als je een tribute bike voor Lemmy bouwt mag het wel een fiets met een wat hoger rock&roll gehalte zijn :bier:
Plaats reactie