Alarm slot voor camping

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik weet niet of er een boom bij je tent in de buurt staat en wat voor grondsoort het is, maar er bestaan ook allerlei schroefgrondankers met ring. Als er geen boom is, dan kan je fiets daaraan.
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

daniel1975 schreef: zo 26 juni 2022, 10:43 Iemand weet toevallig een goede hoes voor twee fietsen?
Scooterhoes werkt prima. Is ongeveer de juiste vorm en passen makkelijk twee fietsen onder :-q
Veni vidi mountainbikie :)
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

MtbJoost schreef: zo 26 juni 2022, 19:07
daniel1975 schreef: zo 26 juni 2022, 10:43 Iemand weet toevallig een goede hoes voor twee fietsen?
Scooterhoes werkt prima. Is ongeveer de juiste vorm en passen makkelijk twee fietsen onder :-q
Zoiets? https://www.obelink.nl/obelink-xl-dissel-fietshoes.html
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Madmaus schreef: za 25 juni 2022, 09:07 Het vakantie seizoen begint weer en ik ga over een aantal weken naar Frankrijk.
Het plan is dat de fiets mee gaat maar we staan wel op een camping waarbij de opslag natuurlijk te wensen over laat.

Ik heb wel al een goed slot maar ik zie tegenwoordig ook alarms voor de fiets.
Zijn er mensen met ervaring voor de mtb?
Ik kan me voorstellen dat een alarm wat je op fiets vast maakt niet echt geschikt is voor mountainbiken.
Wellicht een slot wat je open kan maken met een alarm?
Bv
https://shop.europesecurity.nl/lock-alarm-1911

In het kader van better safe then sorry.
Ik neem mijn MTB ook altijd mee naar de camping. Met een stevig slot ergens aan vastzetten (boom oid) en verder niets. Op de meeste campings is er een prima ‘sociale controle’ waardoor er niet zo snel iets gestolen wordt. Tegenwoordig heb ik ook nog een lichtgewicht slot bij me om de fiets bij een terrasje/winkeltje even vast te kunnen zetten.
Zo’n loeiding lijkt me helemaal niks, veel te bang dat hij midden in de nacht afgaat omdat de boom wat heen en weer gaat in de wind. Dan maak je (zeker op een camping) geen vrienden!
Be Nice, Say Hi!
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Pbro schreef: zo 26 juni 2022, 19:38 Ik neem mijn MTB ook altijd mee naar de camping. Met een stevig slot ergens aan vastzetten (boom oid) en verder niets. Op de meeste campings is er een prima ‘sociale controle’ waardoor er niet zo snel iets gestolen wordt. Tegenwoordig heb ik ook nog een lichtgewicht slot bij me om de fiets bij een terrasje/winkeltje even vast te kunnen zetten.
Zo’n loeiding lijkt me helemaal niks, veel te bang dat hij midden in de nacht afgaat omdat de boom wat heen en weer gaat in de wind. Dan maak je (zeker op een camping) geen vrienden!
Je hebt gelijk over dat alarm ding.
Dat is ook een puntje van mij.
Ik heb een goed ketting slot en ik besteld nog een 2,5 meter kabel slot zodat de fiets goed vast kan staan.
Of er boom is weet ik niet van te voren maar er is wel een veranda waar die aan vast kan staan.
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Vorige maand op camping gestaan zonder bomen in de buurt. drager van de auto af en als stalling gebruikt voor 3 fietsen . Thule slotje en daarna nog een of 2 dikke sloten door de 3 fietsen en de drager. Die sjouw je niet zomaar weg. Heb er ook een hoes omheen zitten, tegen de regen en beetje afschermen voor de gelegenheidsdief.
Plaats reactie