Alarm slot voor camping

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Het vakantie seizoen begint weer en ik ga over een aantal weken naar Frankrijk.
Het plan is dat de fiets mee gaat maar we staan wel op een camping waarbij de opslag natuurlijk te wensen over laat.

Ik heb wel al een goed slot maar ik zie tegenwoordig ook alarms voor de fiets.
Zijn er mensen met ervaring voor de mtb?
Ik kan me voorstellen dat een alarm wat je op fiets vast maakt niet echt geschikt is voor mountainbiken.
Wellicht een slot wat je open kan maken met een alarm?
Bv
https://shop.europesecurity.nl/lock-alarm-1911

In het kader van better safe then sorry.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Niet te moeilijk maken, gewoon iets duurs van je vrouw op de fiets zetten, als er iemand binnen een meter in de buurt komt begint ze te gillen
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Anders dan bij de wereldfietsers, waar dit probleem vaker op het forum wordt besproken, en waar een licht slot van belang is, heb jij waarschijnlijk een auto, waar je een 3 kg zwaar slot in kan vervoeren. Ook kan je je fiets of een deel (wiel) ervan in de auto leggen. Je link is naar een slot dat vooral licht is.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Je kan je fiets ook gewoon in de auto leggen met een deken erover.

Als je met de auto weg bent zet je de fiets in de caravan
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meerdere goede verschillende sloten, liefst aan een dikke boom of lantaarnpaal. En vol in het zicht.

En zoiets helpt ook.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Peelrijder schreef: za 25 juni 2022, 20:29 Je kan je fiets ook gewoon in de auto leggen met een deken erover.

Als je met de auto weg bent zet je de fiets in de caravan
In de praktijk werkt dit voor geen meter. Ik zet mijn bike altijd met 2 hangsloten vast aan de dissel of een boom oid op de plek. Op campings zijn het voor 95% de gelegenheidsdiefstallen omdat er een fiets niet op slot en onbewaakt vlakbij het pad staat en zo meegenomen kan worden.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Dice Oldskool schreef: zo 26 juni 2022, 09:38
Peelrijder schreef: za 25 juni 2022, 20:29 Je kan je fiets ook gewoon in de auto leggen met een deken erover.

Als je met de auto weg bent zet je de fiets in de caravan
In de praktijk werkt dit voor geen meter. Ik zet mijn bike altijd met 2 hangsloten vast aan de dissel of een boom oid op de plek. Op campings zijn het voor 95% de gelegenheidsdiefstallen omdat er een fiets niet op slot en onbewaakt vlakbij het pad staat en zo meegenomen kan worden.
Dan werkt uit het zicht in de auto of in de caravan toch juist wel?
Geen gezeik, mountainbike!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb 2 ART4 kettingsloten liggen. Zware krengen, maar ze rijden gratis mee in de kofferbak en ik durf met een gerust hart de fiets op de camping achter te laten.

Iemand weet toevallig een goede hoes voor twee fietsen?
Bicycle, bicycle, bicycle
Teixido
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

Je zou ook naar de Abus Alarmbox kunnen kijken. Ik heb die op mijn elektrische fiets zitten. Niet elegant maar werkt wel. Als je gaat fietsen kun je de alarmbox zelf van de fiets halen. De mount zit bevestigd met metalen strips maar voor jou toepassing kun je misschien ook wat anders bedenken. Ik heb de 1e versie maar zie dat er nu ook andere varianten zijn met kabel en afstandsbediening.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Olieboer schreef: zo 26 juni 2022, 10:16
Dice Oldskool schreef: zo 26 juni 2022, 09:38

In de praktijk werkt dit voor geen meter. Ik zet mijn bike altijd met 2 hangsloten vast aan de dissel of een boom oid op de plek. Op campings zijn het voor 95% de gelegenheidsdiefstallen omdat er een fiets niet op slot en onbewaakt vlakbij het pad staat en zo meegenomen kan worden.
Dan werkt uit het zicht in de auto of in de caravan toch juist wel?
Laat ik het zo zeggen, bij mij werkt dat voor geen meter omdat ik op vakantie geen ruimte in de auto heb om mijn fiets daarin te leggen en het ook heel onpraktisch vind om telkens het stuur van mijn bike te verdraaien en de bike in de caravan te gaan zetten als ik even op pad ga. Vast aan een ketting werkt dan (voor mij) veel beter.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

daniel1975 schreef: zo 26 juni 2022, 10:43 Ik heb 2 ART4 kettingsloten liggen. Zware krengen, maar ze rijden gratis mee in de kofferbak en ik durf met een gerust hart de fiets op de camping achter te laten.

Iemand weet toevallig een goede hoes voor twee fietsen?
Tuintafelhoes?
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb een beschermde staalkabel van 2-3 meter en een hangslot. Daarmee leg ik de fietsen van aan een boom of iets dergelijks. Ik kan ze daarmee ook vastleggen aan mijn bagagewagen.
Fiets kan evt ook in de bagagewagen.

Doe ik al een jaar of 20 zo.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Peelrijder schreef: zo 26 juni 2022, 13:06
daniel1975 schreef: zo 26 juni 2022, 10:43 Ik heb 2 ART4 kettingsloten liggen. Zware krengen, maar ze rijden gratis mee in de kofferbak en ik durf met een gerust hart de fiets op de camping achter te laten.

Iemand weet toevallig een goede hoes voor twee fietsen?
Tuintafelhoes?
Extra koepeltentje?
Madmaus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: do 11 september 2014, 08:29
Mijn mountainbike: 29" Canyon Neuron CF8

Ik ga inderdaad met de auto.
Geen caravan maar we staan op 2 campings, eentje heb ik een bungalow tent en op de ander een stacaravan.
Vooral bij de tent wil ik hem gewoon goed op slot kunnen zetten.
Ik zal een extra slot meenemen om hem om een boom te kunnen zetten.
Ik denk dat ik voor de zekerheid ook zo'n slot neem die gaat brullen als je hem doorknipt.

Maar goed als iemand hem mee wilt nemen gebeurd dat toch wel.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Achterop de drager en auto achteruit een heg in rijden (+ slot erom uiteraard)
Plaats reactie