Het grote (weblog) LinkDump topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Dat je je dat afvraagt bij uitgerekend de man (Yoann Barelli) die Whistler reed op even cyclo-cross zegt genoeg...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Niels76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 24 september 2017, 20:02

https://www.youtube.com/watch?v=5Nvv8zT4pE8" onclick="window.open(this.href);return false;

nieuw soort crank.
PaganiProductions

Zo doen ze in het midden oosten peugot 103 kopen en zwaar opvoeren en plat op de tank liggen gaat dik over 100 km/h en zonder helm.
De banden wat er onder zitten zijn nog veel breder dan mountainbike banden en met slechtere remmen dan een mtb.
Ik weet dat geen mountainbikes zijn maar dit toch offtopic.
En het grappige is ik dat vroeger een peugot fiets je weet wel die racefiets dingens wat ik gehad.
Het is eigenlijk niet veel meer dan fietsenframe met een motorblok
https://youtu.be/am6BrIFbUnM
https://www.youtube.com/watch?v=xRHjW-_0rnM
:D :-q
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Haha gaaf, ik ga er in iedergeval niet opzitten😅
PaganiProductions

mauke schreef: do 8 november 2018, 01:36 Haha gaaf, ik ga er in iedergeval niet opzitten😅
Ik ook niet je krijgt er zo'n koppijn van als het fout gaat.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Ik had vroeger zo een jaren 60 peugeot brommer, met het tankje boven het achterwiel en zo een groot vliegwiel bij de trappers.

Daarvoor waren legaal opvoersetten te koop tot wel 80 cc. Upgrade setten voor de trommelremmen waren er echter niet. De fietsenmaker heeft nooit zo een set voor mij in Frankrijk willen bestellen en nu begrijp ik best waarom.

*voor de millennials onder ons, toen had je nog geen internet, realtime betaalapps of vrije handel met andere Europese landen. Je had wel een niet actueel onderdelenboek en de wisselkoersen haalde je uit een kwaliteitsdagblad.
Ja, doei !
PaganiProductions

Joepie de schreef: do 8 november 2018, 22:37 Ik had vroeger zo een jaren 60 peugeot brommer, met het tankje boven het achterwiel en zo een groot vliegwiel bij de trappers.

Daarvoor waren legaal opvoersetten te koop tot wel 80 cc. Upgrade setten voor de trommelremmen waren er echter niet. De fietsenmaker heeft nooit zo een set voor mij in Frankrijk willen bestellen en nu begrijp ik best waarom.

*voor de millennials onder ons, toen had je nog geen internet, realtime betaalapps of vrije handel met andere Europese landen. Je had wel een niet actueel onderdelenboek en de wisselkoersen haalde je uit een kwaliteitsdagblad.
Die zal waarschijnlijk niet zo snel geweest als de brommer in die videos.
En zal wel een gekke tijd geweest zijn.
Nog een redelijke recente video ervan met paar linke inhaalacties erin.
Voor de fun ook maar eens op maartplaats gekeken voor een brommer.
https://www.youtube.com/watch?v=DmMFURTv_-o
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Mwah, dit sla ik maar even over! Gestrekt op de bank, oké, maar gestrekt op de brommer vind ik toch wat minder... 8)
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mwah, mijn Mobiletje reed ook 95kmh, in het Haagse stadsverkeer.
Gewoon zittend, nooit geprobeerd of ie ook harder ging als ik op het zadel ging liggen :-{
Andere tijden
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Joepie de schreef: do 8 november 2018, 22:37 Ik had vroeger zo een jaren 60 peugeot brommer, met het tankje boven het achterwiel en zo een groot vliegwiel bij de trappers.

Daarvoor waren legaal opvoersetten te koop tot wel 80 cc. Upgrade setten voor de trommelremmen waren er echter niet. De fietsenmaker heeft nooit zo een set voor mij in Frankrijk willen bestellen en nu begrijp ik best waarom.

*voor de millennials onder ons, toen had je nog geen internet, realtime betaalapps of vrije handel met andere Europese landen. Je had wel een niet actueel onderdelenboek en de wisselkoersen haalde je uit een kwaliteitsdagblad.
"legaal" en "80cc" bij een bromfiets gaat (en ging) natuurlijk niet op.

Alles boven de 50cc is (was) een motorfiets.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Pollekes schreef: ma 12 november 2018, 09:18
Joepie de schreef: do 8 november 2018, 22:37
Daarvoor waren legaal opvoersetten te koop tot wel 80 cc. Upgrade setten voor de trommelremmen waren er echter niet. De fietsenmaker heeft nooit zo een set voor mij in Frankrijk willen bestellen en nu begrijp ik best waarom.

*voor de millennials onder ons, toen had je nog geen internet, realtime betaalapps of vrije handel met andere Europese landen. Je had wel een niet actueel onderdelenboek en de wisselkoersen haalde je uit een kwaliteitsdagblad.
"legaal" en "80cc" bij een bromfiets gaat (en ging) natuurlijk niet op.

Alles boven de 50cc is (was) een motorfiets.
Kopen kon wel legaal, maar het toepassen ervan was het niet inderdaad. Net als nu zal er een soort van typegoedkeuring nodig zijn geweest als je er de weg mee op wilde. Wat ik herinner is dat Peugeot het zelf op de (Franse) markt bracht.

Ik meen dat pas later het niet meer toegestaan werd om te handelen in dat soort opvoerproducten. Zeker weten doe ik het niet, ik had al snel een auto.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Wij tikten ook de 100 aan met een uitgeboord Puch-motorblok vroegah :P

70 cc erop en gaan (idd platliggen), je hele achterbrug trok krom na een tijdje.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik reed dan wel op een scooter, maar in de basis is dat eenzelfde iele frampje is als deze dingen. Dat ding liep toen 135, wij haalde op de snelweg de auto's in.

Overigens mag je nog steeds opvoer dingen kopen voor brommers, maar deze zijn uiteraard niet voor gebruik op de weg....
PaganiProductions

Mijn Peugot tweet wat ik heb gehad was ook niet helemaal standaard en nog plannen ervoor maar zover is het niet gekomen die scooter is total loss die loop 60 65 km/h op teller.
Zo nu en dan aan het kijken op marktplaats of andere 2de hands verkoop sites voor een brommer.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Zo dat trekt de aandacht. :D

https://youtu.be/7mti2aGmQeE
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie