Het grote (weblog) LinkDump topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Knakworstkweker

cheeta schreef: za 26 september 2020, 09:31 Nederlandse MTB video:
https://www.youtube.com/watch?v=Sf2585y ... e=youtu.be
Geweldige video!

Wel jammer dat alleen de allermooiste (wat ook logisch is aan de ene kant) stukken worden gefilmd, maar heel erg representatief voor het mtb-wezen in Nederland is het per definitie niet.
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Knakworstkweker schreef: za 26 september 2020, 11:00
Wel jammer dat alleen de allermooiste (wat ook logisch is aan de ene kant) stukken worden gefilmd, maar heel erg representatief voor het mtb-wezen in Nederland is het per definitie niet.
Alhoewel het wel op een steenworp afstand van NL is, het bikepark Aachen dat in de video voorbij komt ligt niet eens “On Dutch ground”. En als ik het goed zie komt daar ook een wat “minder legale” trail rondom het Drielandenpunt voorbij. Niet echt slim gezien de bijdrage die de video The Steep Escape onlangs heeft geleverd omtrent de handhaving op biken op illegale trails in de Ardennen.
Knakworstkweker

RoelC schreef: za 26 september 2020, 11:43
Knakworstkweker schreef: za 26 september 2020, 11:00
Wel jammer dat alleen de allermooiste (wat ook logisch is aan de ene kant) stukken worden gefilmd, maar heel erg representatief voor het mtb-wezen in Nederland is het per definitie niet.
Alhoewel het wel op een steenworp afstand van NL is, het bikepark Aachen dat in de video voorbij komt ligt niet eens “On Dutch ground”. En als ik het goed zie komt daar ook een wat “minder legale” trail rondom het Drielandenpunt voorbij. Niet echt slim gezien de bijdrage die de video The Steep Escape onlangs heeft geleverd omtrent de handhaving op biken op illegale trails in de Ardennen.
Wallonië is dan ook echt per definitie een gebied waar moeilijk doen meer regel dan uitzondering is.

In Nedeland klagen we met grote regelmaat, maar de pure willekeur aan wet- en regelgeving in Wallonië t.o.v. bijvoorbeel Limburg of het Vlaams
gewest is op zijn minst opvallend te noemen en geeft legitieme reden tot klagen.

Ben regelmatig gevraagd om mee te gaan naar Wallonië maar alleen al vanwege het feit dat je er te maken krijgt met 'Walen' doet me al afhaken.

Vervelende verkapte Fransozen die (terecht) een beetje achtergesteld werden/ worden door de Belgische regering.
Puur en alleen daarom is er een hoop wet- en regelgeving die afwijkt van de rest van België, wat zelfs voor belgen verwarrend is.

Heb het idee dat dit puur is om met name Vlamingen te sarren de enkele Nederlander die er komt kan geen reden voor deze besluitvorming zijn.

Degene die me ooit meegevraagd hebben beamen ook dat het rijden in Wallonië op 'vaste' routes ook niet geweldig is als je de 'off-trial' paadjes/ sporen zit net langs de route die tig keer leuker zijn.

Mensen pakken dan ook vaak die paadjes en komen ergens uit waar ze niet mogen komen wat de problemen weer vergroot, vooral omdat het én massè gebeurd.

Raar stukje België op zijn minst gezegd, mooi naar de Ardennen, doen ze niet zo moeilijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De laatste keer dat ik op de kaart keek lagen de Ardennen in Walonie.
(en on topic, het Aachenerwald in Duitsland)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 28 september 2020, 23:30De laatste keer dat ik op de kaart keek lagen de Ardennen in Walonie.
Voor het overgrote deel, maar het beste stukje ligt in Frankrijk (~15km).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Knakworstkweker

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 28 september 2020, 23:30 De laatste keer dat ik op de kaart keek lagen de Ardennen in Walonie.
(en on topic, het Aachenerwald in Duitsland)
Ook in Duitsland, Luxemburg en Frankrijk


maar je hebt gelijk, ik doelde meer op het stukje bij Eupen, bijna in Duitsland en volgens mij voelen ze zich daar meer Vlaming/ Limburger dan Waal.

binnenkort naar La gleize ik hoop dat het tegendeel me bewezen wordt en dat er wel leuke walen bestaan....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat stukje Belgie is vroeger Duits geweest.
Heeft Belgie gekregen na WO I, als compensatie voor het ongemak.
Daar spreken ze nog steeds duits en voelen zich... geen Waal.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakworstkweker

https://youtu.be/JLlW3fZqFZE

Muc-off met een vermakelijke video, geen idee waarvoor.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 29 september 2020, 13:20 Dat stukje Belgie is vroeger Duits geweest.
Heeft Belgie gekregen na WO I, als compensatie voor het ongemak.
Daar spreken ze nog steeds duits en voelen zich... geen Waal.
Vorige zomer nog geweest. Heel grappig en mooi stukje 'Belgie' waar men zich Duits ipv Belg voelt ja. Wel grappig na bijna 100 jaar. Zelfde zie je in Zuid-Tirol dat (buiten de bewust ver-Italiaanste steden) men zich nog steeds Oostenrijks ipv Italiaans voelt.
Knakworstkweker

Ik kreeg vandaag een mail van fietssport (NTFU)

Daar stond deze link in:

https://content.mailplus.nl/m3/links/nt ... tR2Mxj4TtZ

Serieus? :lol:

Als je dit niet kan zou je geen fiets mogen bezitten....
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ik mag aannemen dat jij het dus wel kan?
Knap hoor :winkie:
Maar inderdaad, de grootste eikel zou dit nog moeten kunnen.
Ik heb alleen geen racefiets om het te kunnen oefenen :o
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

@ JW je mag die van mij wel een keer lenen, de racefiets. Kun je oefenen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als je bandenlichters nodig hebt om een raceband te fixen moet je je fiets sowieso inleveren.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Auw

https://m.facebook.com/123341991067789/ ... 51645/?d=n

Kon niet de direct YT link vinden.

excuses, moderators
Knakworstkweker

He bah, er zit kak tussen
Plaats reactie