Het grote Apple Topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

ultimateme schreef:
araminta schreef:Bekend met het concept 'sessie' en het verlopen daarvan ultimateme? Of: waar verwijs je eigenlijk naar?
ik laat alleen maar zien dat 80 euro nog wel meevalt in vergelijking met deze :wink:
Je zal deze bedoelen. Goedkope zooi natuurlijk, maar goed, je moet toch wat verkopen. ;)

http://www.shurestore.com/earphones/eseries_e5c.html
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

ooooeeeeehhh doorzichtig!
Eat dirt, biznatch!
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

araminta schreef:En een tipje voor jf: draai het volume eens een ietsje lager, dat kan met een iPod ook. Trust me, van een Shure wordt je niet eerder doof dan van andere doppen, je kans op ander onherstelbaar letsel door volkomen afsluiten van de buitenwereld is aanmerkelijk groter.
Je zult je verbazen hoe makkelijk deze 'in-ear monitors' bij volumes die je zelf als beschaafd ervaart toch tot gehoorschade kunnen leiden. Natuurlijk, dat kan ook met andere dopjes, maar deze zijn er onder de kenners inmiddels berucht om.

Anyway: we hebben het hier over een MP3-speler. Ik snap dan even de link niet naar geluidskwaliteit. Een betere koptelefoon laat alleen maar beter horen wat de compressietechniek echt met de geluidskwaliteit doet. De charme van MP3-spelers was juist dat je ze gebruikt onder omstandigheden dat de geluidskwaliteit er minder toe doet (op de fiets, in de auto, in de trein) doordat het omgevingsgeluid toch een verstorende factor is...
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Goed punt.

Daar komt bij dat, hoe voorzichtig ik ook doet met mijn oordopjes, ze na hoogstens een half jaar toch kabelbreuk hebben. En dan kan ik of elke keer dure dopjes kopen zodat ik in de bus goed kan horen dat 128 kbps verrotter klinkt dan 192, maar als ze steeds stuk gaan is de lol er snel af ;)
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

jf schreef:Anyway: we hebben het hier over een MP3-speler. Ik snap dan even de link niet naar geluidskwaliteit. Een betere koptelefoon laat alleen maar beter horen wat de compressietechniek echt met de geluidskwaliteit doet. De charme van MP3-spelers was juist dat je ze gebruikt onder omstandigheden dat de geluidskwaliteit er minder toe doet (op de fiets, in de auto, in de trein) doordat het omgevingsgeluid toch een verstorende factor is...
Voor de volledigheid, we hebben het over een/de iPod. Het feit dat je die met MP3's kunt vullen neemt niet weg dat ook Apple lossless, WAV, AIFF, AAC en nog wat formaten mogelijk zijn. Als we even buiten beschouwing laten dat het meezeulen van een complete (aangesloten) Arcaminstallatie in de trein niet tot de mogelijkheden behoort is het voor de meeste audiofielen algemeen geaccepteerd om 'dan maar' met een iPod plus minimaal E3C op pad te gaan. Dat is, zeg maar, de charme van de iPod voor iemand die ook onderweg van bovengemiddelde geluidskwaliteit wil genieten.

Ik neem even aan dat je zult erkennen dat er wel een waarneembaar verschil bestaat tussen een MP3 en een AIFF van een willekeurig moppie muziek, en dat een Shure propdopje dat verschil ook tot uitdrukking brengt, dit in waarschijnlijke tegenstelling tot het standaard meegeleverde setje patsplugjes van Apple. En dat was nou wat ik bedoelde met geluidskwaliteit. Capisci? 8)

@Ruud: Shures komen met een vrij stevige opberghoes voor het bewaren als je ze in je zak propt. Dat verlengt de levensduur naar ongeveer twee jaar bij zeer frequent gebruik. Nog steeds een beperkte levensduur in mijn ogen, maar het blijft frommelzooi die draadjes.
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

araminta schreef:
jf schreef:Anyway: we hebben het hier over een MP3-speler. Ik snap dan even de link niet naar geluidskwaliteit. Een betere koptelefoon laat alleen maar beter horen wat de compressietechniek echt met de geluidskwaliteit doet. De charme van MP3-spelers was juist dat je ze gebruikt onder omstandigheden dat de geluidskwaliteit er minder toe doet (op de fiets, in de auto, in de trein) doordat het omgevingsgeluid toch een verstorende factor is...
Voor de volledigheid, we hebben het over een/de iPod. Het feit dat je die met MP3's kunt vullen neemt niet weg dat ook Apple lossless, WAV, AIFF, AAC en nog wat formaten mogelijk zijn. Als we even buiten beschouwing laten dat het meezeulen van een complete (aangesloten) Arcaminstallatie in de trein niet tot de mogelijkheden behoort is het voor de meeste audiofielen algemeen geaccepteerd om 'dan maar' met een iPod plus minimaal E3C op pad te gaan. Dat is, zeg maar, de charme van de iPod voor iemand die ook onderweg van bovengemiddelde geluidskwaliteit wil genieten.

Ik neem even aan dat je zult erkennen dat er wel een waarneembaar verschil bestaat tussen een MP3 en een AIFF van een willekeurig moppie muziek, en dat een Shure propdopje dat verschil ook tot uitdrukking brengt, dit in waarschijnlijke tegenstelling tot het standaard meegeleverde setje patsplugjes van Apple. En dat was nou wat ik bedoelde met geluidskwaliteit. Capisci? 8)

@Ruud: Shures komen met een vrij stevige opberghoes voor het bewaren als je ze in je zak propt. Dat verlengt de levensduur naar ongeveer twee jaar bij zeer frequent gebruik. Nog steeds een beperkte levensduur in mijn ogen, maar het blijft frommelzooi die draadjes.
Mmmm, audiofielen met een Ipod? Whehehehe. De geluidskwaliteit is zeker niet slecht, zeker niet met lossless codecs, maar een Rio/IAudio enzo is gewoon beter qua geluidskwaliteit. Boeit ook niet zoveel, want al die breezahkindjes die met zo'n ding rond lopen te patsen merken het verschil toch niet.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Brum schreef:maar een Rio/IAudio enzo is gewoon beter qua geluidskwaliteit.
Oh ok, dat wist ik niet.
les alpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 21:34

Is er een manier om met een mac een NTFS te schrijven?
Skiing is an escape for me where ... anything, anything in my life could go wrong and I could Ski and feel good.
Dr Paaj

Open Illustrator, schrijf met je wacom NTFS en klaar, dus het kan :lol:
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Rechtsreeks benaderen weet ik niet (denk het niet, maar google that sonny), maar als je op de NT-server in kwestie Samba kan draaien heb je grote kans.
Dr Paaj

OSX naar een SBS2003 server gaat en een W2K server ook, het is een aantal services aanzetten. Een W2003 is lastiger maar met admitmac en Dave is het ook mogelijk.

Het filesysteem op een server is niet van belang bij een server, maar een NTFS partitie gebruiken als externe schijf of een USB stick gaat 9 van de 10x mis of wordt niet herkend.

Maar wat nu echt bedoeld wordt?
pnerum
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 164
Lid geworden op: ma 26 januari 2004, 15:16
Mijn mountainbike: Kona Stinky '05, Commencal Meta 5.5
Contacteer:

Les Alps, laat inderdaad even weten wat je bedoelt. Naar een externe NTFS schijf schrijven is niet mogelijk, maar server volumes benaderen is wel weer mogelijk, maar je moet wel met een aantal dingen rekening houden. Geef eerst maar even aan wat je precies wil doen. Een OS X client kun je perfect integreren in een Windows omgeving. Je kunt hem zelfs laten binden met een Active Directorie server.
http://www.adrenalinesports.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

araminta schreef:Rechtsreeks benaderen weet ik niet (denk het niet, maar google that sonny), maar als je op de NT-server in kwestie Samba kan draaien heb je grote kans.
The way to go - even in Google zoeken hoe, want het hele doopceel van NT moet worden ingevuld...
The freedom to ride where you want, when you want.
Ruud
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2044
Lid geworden op: di 17 september 2002, 11:26
Mijn mountainbike: is verkocht
Contacteer:

Grappig, 'we' zitten nu met een soortgelijk probleem voor een videoserver voor narrowcasting, maar daar is het meer 't probleem dat je met files boven de 4 gieg zit en 't feit dat het niet allemaal in het juiste formaat aan wordt geleverd, en het dus moet kunnen worden gelezen en geschreven (decoderen -> coderen).
Extrerne harde schijf met FAT32 partitie en NTFS partitie was de oplossing voor ons probleem, kort door de bocht.
les alpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 8 augustus 2003, 21:34

Een vriend van me heeft een mac. Ik wou wat series op mijn externe schijf laten zetten. Maar dan moet de schijf of een partitie ervan FAT32 worden, nu is dat NTFS. Maar dan moet mijn schijf geformateerd worden maar ik kan niet weg met de bestanden die nu op mijn schijf staan. Zou het mogelijk zijn met Virtual PC op mac?
Skiing is an escape for me where ... anything, anything in my life could go wrong and I could Ski and feel good.
Plaats reactie