Slechte ervaring Bike Tuning Den Bosch

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
BE@ST
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:58
Mijn mountainbike: KLEIN Attitude
Contacteer:

NEGATIEF!!: Bike Tuning Den Bosch

Ik weet dat deze topic eigenlijk alleen voor forumkoopjes bedoeld is maar ik wil jullie waarschuwen.

De LBS bij ons in de buurt is Bike Tuning. Ik wou daar een frame kopen, maar kreeg gelijk negative ervaringen van onze forumleden te horen. Zo eigenwijs als ik ben heb ik daar toch het frame gekocht. De mensen op het forum zeiden nog tegen mij "zorg dat je het freezen & vlakken erbij onderhandeld", heb ik gedaan...

Hij zei: "dat dat niet nodig is bij een KLEIN frame" (jeah right), ik wist nie beter, dus zei tegen hem: "ik laat er ff iemand naar kijken en dan hoor je het nog wel of het nodig is", Hij zei: "da's goe jong".

Dus na een week kom ik terug en wil hem laten freezen. Hij ging op vakantie dus ik moest na twee weken terug komen, prima. Na twee weken kwam ik terug en nu moest ik betalen :~ Ik boos... Je hebt toch nix zwart op wit staan :evil: Hij kon alleen herinneren dat de nokken gefreest moesten worden. Ik dacht: doe dat dan maar... Hij zou me na 1 week bellen.

Twee weken later nog nix. Ik boos naar de LBS... ik moest nog langer wachten, nu was het genoeg, ik wil m'n geld terug. Dat kan hij niet doen :evil:

What the hell do I have to do about this? Wat een klote winkel...
Diwwek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 337
Lid geworden op: zo 14 juli 2002, 12:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 900
Contacteer:

BE@ST schreef:NEGATIEF!!: Bike Tuning Den Bosch

Ik weet dat deze topic eigenlijk alleen voor forumkoopjes bedoeld is maar ik wil jullie waarschuwen.

De LBS bij ons in de buurt is Bike Tuning. Ik wou daar een frame kopen, maar kreeg gelijk negative ervaringen van onze forumleden te horen. Zo eigenwijs als ik ben heb ik daar toch het frame gekocht. De mensen op het forum zeiden nog tegen mij "zorg dat je het freezen & vlakken erbij onderhandeld", heb ik gedaan...

Hij zei: "dat dat niet nodig is bij een KLEIN frame" (jeah right), ik wist nie beter, dus zei tegen hem: "ik laat er ff iemand naar kijken en dan hoor je het nog wel of het nodig is", Hij zei: "da's goe jong".

Dus na een week kom ik terug en wil hem laten freezen. Hij ging op vakantie dus ik moest na twee weken terug komen, prima. Na twee weken kwam ik terug en nu moest ik betalen :~ Ik boos... Je hebt toch nix zwart op wit staan :evil: Hij kon alleen herinneren dat de nokken gefreest moesten worden. Ik dacht: doe dat dan maar... Hij zou me na 1 week bellen.

Twee weken later nog nix. Ik boos naar de LBS... ik moest nog langer wachten, nu was het genoeg, ik wil m'n geld terug. Dat kan hij niet doen :evil:

What the hell do I have to do about this? Wat een klote winkel...
Ik begrijp het niet helemaal. Had je al betaald voordat je je fiets had ofzo? Dat mag volgens de wet helemaal niet.
Artikel 26 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 4

2.
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht
en anders:
Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)
Artikel 22 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 3

1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

b.
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

[...]
. .. ... .... ..... ......http://www.get-id.nl...... ..... .... ... .. .
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Volgens mij heeft hij het frame al gekocht, maar zou hij voor het frezen&vlakken later terugkomen...

Bike-Tuning komt idd wel vaker niet zo goed uit de bus... :roll:
BE@ST
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:58
Mijn mountainbike: KLEIN Attitude
Contacteer:

Diwwek schreef:
BE@ST schreef:NEGATIEF!!: Bike Tuning Den Bosch

Ik weet dat deze topic eigenlijk alleen voor forumkoopjes bedoeld is maar ik wil jullie waarschuwen.

De LBS bij ons in de buurt is Bike Tuning. Ik wou daar een frame kopen, maar kreeg gelijk negative ervaringen van onze forumleden te horen. Zo eigenwijs als ik ben heb ik daar toch het frame gekocht. De mensen op het forum zeiden nog tegen mij "zorg dat je het freezen & vlakken erbij onderhandeld", heb ik gedaan...

Hij zei: "dat dat niet nodig is bij een KLEIN frame" (jeah right), ik wist nie beter, dus zei tegen hem: "ik laat er ff iemand naar kijken en dan hoor je het nog wel of het nodig is", Hij zei: "da's goe jong".

Dus na een week kom ik terug en wil hem laten freezen. Hij ging op vakantie dus ik moest na twee weken terug komen, prima. Na twee weken kwam ik terug en nu moest ik betalen :~ Ik boos... Je hebt toch nix zwart op wit staan :evil: Hij kon alleen herinneren dat de nokken gefreest moesten worden. Ik dacht: doe dat dan maar... Hij zou me na 1 week bellen.

Twee weken later nog nix. Ik boos naar de LBS... ik moest nog langer wachten, nu was het genoeg, ik wil m'n geld terug. Dat kan hij niet doen :evil:

What the hell do I have to do about this? Wat een klote winkel...
Ik begrijp het niet helemaal. Had je al betaald voordat je je fiets had ofzo? Dat mag volgens de wet helemaal niet.
Artikel 26 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 4

2.
De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht
en anders:
Burgerlijk Wetboek 7 (BW7)
Artikel 22 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 3

1.
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan heeft bij een consumentenkoop de koper voorts de bevoegdheid om:

a.
de overeenkomst te ontbinden, tenzij de afwijking van het overeengekomene, gezien haar geringe betekenis, deze ontbinding met haar gevolgen niet rechtvaardigt;

b.
de prijs te verminderen in evenredigheid met de mate van afwijking van het overeengekomene.

[...]
Wauw, je hebt er flink onderzoek naar gedaan :D, maar ik heb idd het frame al gekocht en het ging mij om het freezen & vlakken. Ik ben vandaag alsnog m'n frame op gaan halen, maar er is niets dat ik verder kan doen. Dus bij deze: ik waarschuw iedereen voor deze winkel en als je toch besluit te kopen...LAAT DAN ALLES ZWART OP WIT zetten.
hassie
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 21 oktober 2005, 10:00
Mijn mountainbike: KLEIN Adroit custom paint

BE@ST schreef:
Diwwek schreef: Ik begrijp het niet helemaal. Had je al betaald voordat je je fiets had ofzo? Dat mag volgens de wet helemaal niet.
en anders:
Wauw, je hebt er flink onderzoek naar gedaan :D, maar ik heb idd het frame al gekocht en het ging mij om het freezen & vlakken. Ik ben vandaag alsnog m'n frame op gaan halen, maar er is niets dat ik verder kan doen. Dus bij deze: ik waarschuw iedereen voor deze winkel en als je toch besluit te kopen...LAAT DAN ALLES ZWART OP WIT zetten.

Ik zou best eens hun kant van het verhaal willen horen, heb namelijk wel HELE goede ervaringen met bike tuning, veel van mijn vrienden trouwens ook.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1090
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

Je bent ongetwijfeld vaste klant?
kleinman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 oktober 2005, 19:16
Mijn mountainbike: klein Adroit pro

Wat een gezeur ? ik denk dat er over elke shop wel iets negatiefs te vertellen valt !
Bij deze even wat bijval voor de familie biketuning : Ik heb er mijn SUPER MANTRA PRO gekocht (voor een SUPER prijs) en een 8-tal vrienden van mij hebben daar ook een KLEIN (wat andes) gekocht en dit alles (tot nu toe) tot ZEER GROTE TEVREDENHEID ! Altijd koffie, aardige mensen,(door de zoon) GOED advies, en bijna altijd scherp geprijst.
Ik ben in heel wat shops geweest en overal is er wel iets.
Even een tip aan de zg. be@st....je moet niet zoveel lullen maar fietsen!!
En voor de mensen van BikeTuning...keep up the good work!! mensen zoals de be@st kun je missen als kiespijn.
KLEIN nothing else comes even close !!
m-joosen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: wo 14 januari 2004, 19:17
Mijn mountainbike: Een heeeeele mooie

Ik heb contact met hun gehad vandaag over kleding. Is dat wel een goed idee om daar dan naartoe te gaan??????? :~ :~
kleinman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 oktober 2005, 19:16
Mijn mountainbike: klein Adroit pro

Ik ben er vandaag geweest, heel veel kleding vooral team italia kleding (erg mooi) maar ook van nike en discovery, goede prijzen en veel voorraad, dus waarom niet zou ik zeggen?? of ben je bang dat ze er gaten in geknipt hebben? kom op zeg........
KLEIN nothing else comes even close !!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Tja.. mondellinge overeenkomst is geen wettelijke overeenkomst. Wie zat er fout?
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
kleinman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 oktober 2005, 19:16
Mijn mountainbike: klein Adroit pro

kan me niet voorstellen dat een zaak als bike tuning zich laat kennen over het vlakken/frezen van een frame, maar ja sommige klanten........
KLEIN nothing else comes even close !!
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Ik vind het nog steeds een kl*tewinkel, en ik ken er nog meer die dat vinden.... :-{
kleinman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 21 oktober 2005, 19:16
Mijn mountainbike: klein Adroit pro

mag iedereen vinden maar ik ben er dan toevallig een en gelukkig met vele andere die een andere mening is toegedaan. Ik vind het een toffe zaak.
KLEIN nothing else comes even close !!
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

The Flying V schreef:Tja.. mondellinge overeenkomst is geen wettelijke overeenkomst.
Dacht het wel, alleen wat lastig te bewijzen hè...
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Brum schreef:
The Flying V schreef:Tja.. mondellinge overeenkomst is geen wettelijke overeenkomst.
Dacht het wel, alleen wat lastig te bewijzen hè...
Correct. Wel erg kromme wet dan, je maakt een afpsraak met iemand. Jij zit fout, zegt gewoon dat je het niet gedaan hebt. Jouw woord tegen zijn woord..
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Gesloten