Het grote Old-School topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
dirkiii
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: za 1 augustus 2009, 14:28
Mijn mountainbike: 2011 Salsa el mariachi, 1996 American Eagle Atlanta, 2002 Klein Adept

zadel is er al af zit nu een zwarte selle italia op

ja een storck rebel pro frame, je kon de atlanta in dezelfde kleur als de storck krijgen.
Afbeelding
je rijd wat je bent, dus te zwaar en ouderwets :~
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

hier ook maar eens vragen :
is dit nog iets waard ?

Afbeelding

Rock Shox voorvering
Rock Shox achtervering
Specialized 26 inch wielen
Magura hydraulische remmen
S ram X9 achter versnelling 3 X 8
Shimano SLX shifters
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

En een bakkie hete koffie mee voor onderweg! :-q
LosseSchroef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 15:20
Mijn mountainbike: ...krijg ik met speels gemak kapot... :)

Bokmaaa schreef:En een bakkie hete koffie mee voor onderweg! :-q
Dat maakt voor het gewicht ook niks meer uit :winkie:
Nu ook op een gravelbike... :o
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

dirkiii schreef:zadel is er al af zit nu een zwarte selle italia op

ja een storck rebel pro frame, je kon de atlanta in dezelfde kleur als de storck krijgen.
Afbeelding
Bommie heeft er een gehad(?) , wel iets nieuwer, met schijfremmen. En gewone wielen, meen XTR.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

LosseSchroef schreef:hier ook maar eens vragen :
is dit nog iets waard ?

Afbeelding

Rock Shox voorvering
Rock Shox achtervering
Specialized 26 inch wielen
Magura hydraulische remmen
S ram X9 achter versnelling 3 X 8
Shimano SLX shifters
STX denk ik toch, geen SLX?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
dirkiii
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: za 1 augustus 2009, 14:28
Mijn mountainbike: 2011 Salsa el mariachi, 1996 American Eagle Atlanta, 2002 Klein Adept

ThaSingleTrackMastah schreef:
dirkiii schreef:zadel is er al af zit nu een zwarte selle italia op

ja een storck rebel pro frame, je kon de atlanta in dezelfde kleur als de storck krijgen.
Afbeelding
Bommie heeft er een gehad(?) , wel iets nieuwer, met schijfremmen. En gewone wielen, meen XTR.
Hele fijne fietsen, schijfremmen kwamen in 1999 dacht ik
je rijd wat je bent, dus te zwaar en ouderwets :~
lightrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: do 19 januari 2006, 11:08
Mijn mountainbike: Ritchey Plexus, P29-er en SwissCross Disc...

Vorige week in een opwelling nog een GT Avalanche LE gekocht en opgehaald. XT, Judy SL. Zal deze week een een paar foto's maken. Denk dat deze toch maar weer direct weggaat, als iemand interesse heeft....mail maar...

Afbeelding
Afgesloten hoofdstuk met een Plexus aan de muur en P29-er en SwissCross in de schuur

Flowtrail is de Volkswagen Golf van het mountainbiken. Niks verkeerds mee in de basis, maar zooooo voorspelbaar en saai.
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Is er nog 'love' voor wat old school materiaal, of is iedereen definitief over naar de dark 'carbon full sus 1x11 29'er' side.. :wink: ?
Mijn hart gaat nog altijd sneller kloppen van het sleutelen aan, en bouwen met, oude materialen; dit project is voor 95% af.. :-D
Ook (deels) carbon, trouwens.. : Suprised : :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Yeee-ti! schreef: za 2 maart 2019, 20:56 Is er nog 'love' voor wat old school materiaal, of is iedereen definitief over naar de dark 'carbon full sus 1x11 29'er' side.. :wink: ?
Mijn hart gaat nog altijd sneller kloppen van het sleutelen aan, en bouwen met, oude materialen; dit project is voor 95% af.. :-D
Ook (deels) carbon, trouwens.. : Suprised : :lol:

Afbeelding
love is er zeker wel. Ruimte en verantwoording een stuk minder. Met 6 fietsen in huis (appartement) vind ik het voorlopig goed zo. Als er 1 weg gaat dan mag er misschien een andere voor terug. Maar ik kan geen afscheid nemen van ze :D

Ik kan ook wel genieten van andermans projecten dus het is mooi om die Latido aan het begin van een nieuw leven te zien. :-q
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Het is rustig, maar ik ben elke dag nog wel met retro mountainbikes bezig. Wel op een lager pitje. Werk zit in de weg, vorig jaar heb ik veel verkocht maar nu zit ik weer aan een bling project te denken. Grappig hoe dat in slingerbewegingen gaat. Retrobike is niet wat het geweest was, de Duitsers zijn nog wel flink actief, facebook doe ik niet aan en pinterest zit vol met geleende afbeeldingen. Het komt wel weer.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Precies zoals ik hem zou hebben gebouwd Eef.
Mooie rustige onderdelen om het frame er uit te laten knallen.
Ik ben bijna niet meer bezig met retro projecten. Heb veel te weinig gefietst in de periode dat er zoveel mee beizg was.
Dus nu op de moderne gebakjes rondjes maken .
Moet nog wel één project afmaken...
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Dank, Jeroen!

Ik herken wel veel, de slingerbeweging, tijdgebrek, etc. Momenteel beleef ik meer lol aan bouwen dan aan rijden, maar ik hoop dat dat vanaf dit voorjaar weer iets anders komt te liggen.
Retrobike gaat inderdaad door een lastige tijd, maar is voor mij nog wel altijd het 'go to' forum; ik heb niks met FB, Insta, etc. Hopelijk kan het tij op Retrobike nog enigszins gekeerd worden..
Kunnen we daar eigenlijk nog wel terecht na 29 maart a.s.?

Goed weekend!
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Leuk om weer wat te zien en lezen. Ook ik doe weinig met mijn oude mountainbikes de laatste paar jaar, maar wegdoen? nee dat niet. In 2017 voor het laatst mijn 1988 Giant Super Sierra mee op vakantie. En bijna dagelijks woon-werk-woon verkeer (43km) op een stalen Specialized Sequoia randonneur uit 1993. Af en toe verkoop ik retro mtb-onderdelen die ik echt nooit meer denk te gaan gebruiken. Misschien eens één complete mtb aan het mountainbike museum schenken :-) ...... moeilijk ....
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Als het niet gebruikt wordt gaat het weer weg....

Er zijn geen ritjes meer de laatste jaren en een beetje laten verstoffen is niet mijn ding.
De verkoop gestoken in een nieuwe bike want rijden ; dat moet ik.
Daarnaast meer bezig met de vintage reesfietsen.
Daar wordt ook meer mee gereden , er zijn veel retro reesritjes tegenwoordig.

De bling singlespeed cadex al tijdje in de verkoop , de Alpinestars is het mooiste trucje wat ik heb uitgehaald, die gaat niet snel weg.
Alleen al om de lol als je er een stukje mee gaat rijden, iedereen valt van zijn fiets van verbazing hahaha geweldig.
Maar echt er mee crossen , dat is niet fijn meer , dat doe ik wel graag op de Anthem.

Cheers :-q
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Plaats reactie