Alcoholgrens verhogen naar 18 jaar

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

Iedereen, of bijna iedereen heeft het vast en zeker wel gehoord. De regering wil de alcoholgrens verhogen van 16 jaar naar 18 jaar.
Ik ben hier tegen, maar wat vinden jullie? Wat zijn jullie argumenten voor/tegen deze nieuwe regel die misschien tot stand komt?
Eat dirt, biznatch!
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

Kan ik me wel in vinden.
Is een leeftijdsgebonden onderbuik-gevoel trouwens.
<3
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

dat is weer zo´n regel om de domme tegen zich zelf te beschermen!
Ride First Work Later!!
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

Was te verwachten aangezien we al zoveel hebben overgenomen van Amerika (zoals het zorgstelsel) Grote vraag is wat ze hierna nog willen aanpassen (=overnemen) ..wat het moge zijn, het zal weinig goeds betekenen laat staan dat het uberhaupt enige postieve uitwerking zal hebben. Kabinet Harry Potter zorgt er toch wel voor
Laatst gewijzigd door KingBee op wo 15 februari 2006, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Mathijs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1513
Lid geworden op: vr 20 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Hengelo

T Heeft IMHO weinig nut. Als je ziet dat kiddo's van 15 zich in een café/disco zich al vol gieten met breezers etc. Dat zal bij 18 ook wel zo blijven. Er zijn zoveel zaken waar er slecht gecontroleerd wordt op leeftijden etc. Het heeft enkel zin als er beter gecontroleerd word en dan kan volgens mij de huidige regel behouden blijven.
Talk less, ride more!

Binnenkort met VW T2 a/b
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Denk niet dat je er veel mee oplost...
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

in de VS hebben ze 21 als grens, dan kun je het ook lekker in de hand houden "denken ze". mijn
broertje is daar voor een half jaar geweest, en wat hebben die draken gedaan? een kruiwagen-
rijbewijs gemaakt. zelfde look als een gewoon nederlands rijbewijs, maar dan niet met "op auto
betrekking hebbende" teksten, maar zaken als rijbewijs voor een 1wielig voertuig (kruiwagen) als
a-rijbewijs, en een kinderwagen als B-rijbewijs. is in NL een beetje lastig te verkopen omdat we
het hier wél kunnen lezen, maar dit is never te controleren zo'n nieuwe grens.

ik ben er voorstander van hoor, maar zorg dan wel voor een goede controle. en doe eens
iets zinnigs met de opgepakten/betrapten.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
acer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: do 8 september 2005, 20:10
Mijn mountainbike: Banshee Spitfire

wtf ik heb je tekst 3x gelezen en ik begrijp er nog niets van
Rebel
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 februari 2006, 17:38

Ik ben ook toen ik 17/18 was 6 maanden in Amerika geweest en heb daar mogelijk meer gezopen dan hier. Ach, ik vind dat mensen het zelf moeten weten, het is echt niet zo dat iedereen die MAG drinken meteen zijn lever sloopt.
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Los je het niet mee op. Ik denk dat er betere manieren zijn om het alcoholmisbruik aan te pakken.
Chev
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 00:06
Mijn mountainbike: Santa Cruz
Contacteer:

Heeft idd geen enkele zin.
Zijn zat manieren om als "minderjarige" aan alcohol te komen en bovendien heb ik nog nooit in een uitgaansgelegenheid een paspoort hoeven te tonen. Evenmin in een winkel en ik heb als minderjarige destijds heel wat peuken gekocht.
Daniel L.
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 23:16
Mijn mountainbike: Rose Pikes Peak AM

Ben het er niet mee eens, ben ik eindelijk 16, mag ik nog niet drinken :evil: nee ff serieus, ik denk niet dat ze dat erdoorheen krijgen, te veel tegenstand, en de horeca zal er ook zeker niet blij mee zijn, die lopen weer wat inkomsten mis he.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Persoonlijk lijkt me een minimum leeftijd van 30 beter. Al die broekkies die niet tegen de drank kunnen! <hips>
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Kijk naar het buitenland, waar niemand drugs gebruikt en mensen onder de 21 nooit drinken.....

Pfff.
Ik kijk ernaar uit....
Losse spullen in de auto beboeten, blowen niet langer gedogen, camera´s op elke straathoek, DNA preventief afstaan,Skateboards alleen als het stiekem een stepje is, elke kunstenaarskolonie ombouwen tot Glen Mills school, cartoons als subversief bestempelen, alles meer dan een toerfiets verbannen uit het bos en de de routepaaltjes hergebruiken voor het schrikdraad en de camera´s die ook daar hun opwachting maken, n--ken voor je plezier verbieden, luisteren naar Greenday en je hebt de AIVD op je dak en we mogen allemaal verplicht wat kernafval in onze tuinen verwerken.
The freedom to ride where you want, when you want.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Bij nader inzien gasten boven de 30 ook van de drank af, je gaat er azijn van pissen! ;)
Plaats reactie