Alcoholgrens verhogen naar 18 jaar

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Castor
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4488
Lid geworden op: zo 23 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz VPFree, SRAM X9, Boxxer Ride, Fox DHX5, Truvativ Holzfeller, Hayes El Camino

Makkelijk praten met die bourgeois levenstijl van jou! ;)
The freedom to ride where you want, when you want.
araminta
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 21 oktober 2001, 02:00

Pwobeea maah iz de praden az da zje e zloggje deveel ob heb!
bart-fmx
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 25 september 2005, 18:03
Mijn mountainbike: eet zand

Ik vind het wel goed maar met name omdat ik afgelopen zondag 18 ben geworden 8) nee eigenlijk slaat het nergens op je houdt het toch niet tegen.
Goed verhaal.
Snijdie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1998
Lid geworden op: do 16 februari 2006, 13:52
Mijn mountainbike: Kona HeiHei en Commencal VIP S
Contacteer:

Het is goed bedoeld, maar het werkt niet. Ze moeten strenger controleren aan wie ze verkopen ipv de leeftijd omhoog gooien. Zo is het grootste uitgaansgedeelte van Eindhoven een lange straat. Juist de cafes waar die (te jonge) mensen in naar toe gaan zitten in die straat. Bouw een hek om straat en laat de politie leeftijd controleren. Sowieso moet de politie de leeftijd gaan controleren. Want de bewaking bij een cafe stelt geen ruk voor. Als een meisje van 14 naar binnen wilt hoeft ze de bewaking een kusje te geven en ze is binnen.
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Castor schreef:camera´s op elke straathoek.
Welcome to the UK. Werkt best goed met het oplossen van misdaden, big brother is erg goed in het traceren van wie wat waar en hoe. Sta er nogal dubbel tegenover gezien de soms wat onbetrouwbare acties van de britse overheid en politie.
Hier een rookverbod vanaf midden volgend jaar in de horeca :-q
£2000 voor iedere overtreding. Gaat best werken denk ik, ging in Ierland ook wel aardig ondanks de morrende rookers

Wil je het drankverbod handhaven, boetes van 3000 euro per overtreding voor de kroeg of toko waar het in gebeurt. Denk dat iedere gelegenheid wel even nadenkt voor ze gaan schenken of jongeren toelaten.

Al zullen die zich dan thuis wel vol laten lopen als ze echt willen zuipen. maar dan heb je in ieder geval wat minder irritante laveloze jeugd tijdens het uitgaan.

Wist trouwens niet dat het zo ernstig is geworden in Nederland. Binge drinking is hier een nationale sport, nu ook al in Nederland? Of gaat het hier om Normen en Waarden.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Kleine Eskimo schreef:Hier een rookverbod vanaf midden volgend jaar in de horeca :-q
Daar ben ik dus wel 100% voor. Er komt me toch altijd een luft uit mijn hok de volgende morgen als ik (stevig) uit ben geweest... :o
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Ik ben er een voorstander van. Maar om dat te controleren moet je ook de minimumleeftijd in de horeca verhogen naar 18, ben ik ook al een voorstander van! Want als ik nu zie dat er 15-16 jarige mannetjes en vrouwtjes op di,do,zat in het cafe lopen, met een pilsje en een peukje in dr bek en na 2 pilsjes zo lam zijnde dat ze problemen zoeken... Dan heb ik echt zoiets van flikker op!

Overigens ook drooglegging voor alcohol in het verkeer en die boetes mogen ze van mij apart 10x zo hoog maken. 0,2 promille en geen druppel meer. Minimale boete: 1000 euro en een rijontzegging van 1 jaar, bij een prom. tot 1,00. Kom je daar boven uit dan moet de straf nog veel hoger worden.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Net alsof het wat oplost, ze gaan stiekem drinken. Privé feestjes waar helemaal niemand controle over ze heeft

Ik ben ook nog onder 18 en als ik aan sterke drank of soft drugs wil komen is dat ook geen probleem terwijl dat ook nog niet zo moeten kunnen.

Haalt dus niks uit dat verhogen
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Is het niet zo dat je een punten rijbewijs heb tegenwoodig, de eerste 4 jaar ofzo?
Ik vind dat ze ook een drankbewijs moeten gaan voeren.
De eerste 4 jaar van het rijbewijs geen alcohol, en na de 4 mag je op voor het drankbewijs.
Als je geen rijbewijs neem voor je 24ste, dan pas bij deze leeftijd op voor je drankbewijs.

Dit drankbewijs krijg je pas als je 6 blikken bier(halve liters) op kan, en dan een tentamen afleggen.
Theorie vragen m.b.t. auto/motor rijbewijs.
En 2 praktijk tentamens.
Een rondje Zandtvoort met een tijdlimiet van snelste rondentijd + 15%.
En een rondje Rallyracing op cirquitpark Valkenswaard, met extra hindernissen.

De beste 3 leerlingen van de dag, krijgen een gratis slipcursus! :-q
team funride
YETICYCLES.NL
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

kokopelli schreef:Is het niet zo dat je een punten rijbewijs heb tegenwoodig, de eerste 4 jaar ofzo?
Ik vind dat ze ook een drankbewijs moeten gaan voeren.
De eerste 4 jaar van het rijbewijs geen alcohol, en na de 4 mag je op voor het drankbewijs.
Als je geen rijbewijs neem voor je 24ste, dan pas bij deze leeftijd op voor je drankbewijs.

Dit drankbewijs krijg je pas als je 6 blikken bier(halve liters) op kan, en dan een tentamen afleggen.
Theorie vragen m.b.t. auto/motor rijbewijs.
En 2 praktijk tentamens.
Een rondje Zandtvoort met een tijdlimiet van snelste rondentijd + 15%.
En een rondje Rallyracing op cirquitpark Valkenswaard, met extra hindernissen.

De beste 3 leerlingen van de dag, krijgen een gratis slipcursus! :-q
Na 6 halve liters moeten het wel heel simpele vragen zijn, je drinkt toch niet om een test goed te maken?

Dat sommige over de streef gaan moet het niet verpesten voor andere die wel gewoon normaal kunnen doen.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Koko, ben je ook verkiesbaar straks met de 2e kamerverkiezingen?

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

kokopelli schreef:Is het niet zo dat je een punten rijbewijs heb tegenwoodig, de eerste 4 jaar ofzo?
Ik vind dat ze ook een drankbewijs moeten gaan voeren.
De eerste 4 jaar van het rijbewijs geen alcohol, en na de 4 mag je op voor het drankbewijs.
Als je geen rijbewijs neem voor je 24ste, dan pas bij deze leeftijd op voor je drankbewijs.

Dit drankbewijs krijg je pas als je 6 blikken bier(halve liters) op kan, en dan een tentamen afleggen.
Theorie vragen m.b.t. auto/motor rijbewijs.
En 2 praktijk tentamens.
Een rondje Zandtvoort met een tijdlimiet van snelste rondentijd + 15%.
En een rondje Rallyracing op cirquitpark Valkenswaard, met extra hindernissen.

De beste 3 leerlingen van de dag, krijgen een gratis slipcursus! :-q
Iedereen die na 30 Maart 2002 het rijbewijs heeft gehaald , mag max. 0,2 promille alcohol in het bloed hebben in de eerste 5 jaar. Bij een promillage van 0,8 volgt het verplicht volgen van een EMA-cursus van 3 werkdagen en 750 euro.

Verkeershandhaving

Wat betreft het verhogen van de leeftijd van 16 naar 18 , je kunt beter voorlichting geven in de klas over de gevolgen van alcoholgebruik cq misbruik. Met alcohol op zich in het verkeer begeven moet gewoon streng aangepakt worden , al is er een risco wat betreft de ondergrens omdat deze soms voor sommige mensen al natuurlijk iets hoger ligt.

Ik ben van de alcoholmisbruik afgestapt na een dagje cafevoetbal , dat eindigde in veel bierconsumptie , zo'n 50 glazen , na het voetballen en het geheugenverlies van bijna alles wat er daarna gebeurde. Ik herinner me alleen nog dat ik door de politie er opgewezen werd dat mijn licht niet branden op de fiets , terwijl ik hun deur bijna eraf reed :lol: .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

themaniac schreef:Maar om dat te controleren moet je ook de minimumleeftijd in de horeca verhogen naar 18, ben ik ook al een voorstander van! Want als ik nu zie dat er 15-16 jarige mannetjes en vrouwtjes op di,do,zat in het cafe lopen, met een pilsje en een peukje in dr bek en na 2 pilsjes zo lam zijnde dat ze problemen zoeken... Dan heb ik echt zoiets van flikker op!
In de Zwolse horeca geldt al een minimumleeftijd van 18 en vaak zelfs 21.

Jammergenoeg denken die portiers dan weer dat dat slaat op de minimum schoenmaat of het maximale IQ.

Voor de rest zou ik niet weten hoe ik mijn jeugd op het Friese platteland zou zijn doorgekomen zonder drank.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

Afbeelding
jf schreef:In de Zwolse horeca geldt al een minimumleeftijd van 18 en vaak zelfs 21.
Hele verstandige mensen daarAfbeelding

Ben best blij dat die leeftijd al een tijdje achter me ligt (in dit geval dan).
Afbeelding

Voor de rest is het jong zijn ook wel leuk en spannend....
team funride
YETICYCLES.NL
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik ben fel tegenstander van leeftijd verhogen naar 18 of zelfs 21.
Je krijgt alleen maar Amerikaanse toestanden (zuipfeesten bij mensen thuis) en veel jongeren gaan nóg meer rondhangen op straat.
Dat zie je nu ook al bij coffeeshops. De ouderen halen de stuff en de hele groep van 18- gaat buiten op een bankje zitten roken.
Straks is het : 18+ haalt het bier en de groep van 18- gaat het buiten op zitten drinken.
Nee hoor, doe mij maar lekker die groep in het café/ de disco.
Met een beetje beleid maak je lekker doelgroep toko's ; dan hebben de ouderen ook geen last van die jonkies die uitgaan.
Zo! dat moest er even uit.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Plaats reactie